Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Skjønner ikke noe av det, har Norge sagt ja eller ikke?? Og evt. når?Og forlenger de livet til alle kreftpasienter? Blir så forvirret av dette. Anonymous poster hash: 52cd4...0bb
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 I 2004 løste en forsker ved universitetet i Virginia kreft-mysteriet. "Problemet" med medisinen hans var at den var alt for billig å produsere + at den hadde ingen kjente bivirkninger ettersom det var et naturlig stoff.. det var ingen fra medisin-selskapene som ville produsere medisinen. Helbredelsen fra medisinen hans kom på hele 7 dollar, når man ser på den vanlige måten å kurere kreft på så er det millioner i forskjell pr pasient og det blir kjipe fremtider for selskapene. Anonymous poster hash: 8428d...86c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 I 2004 løste en forsker ved universitetet i Virginia kreft-mysteriet. "Problemet" med medisinen hans var at den var alt for billig å produsere + at den hadde ingen kjente bivirkninger ettersom det var et naturlig stoff.. det var ingen fra medisin-selskapene som ville produsere medisinen. Helbredelsen fra medisinen hans kom på hele 7 dollar, når man ser på den vanlige måten å kurere kreft på så er det millioner i forskjell pr pasient og det blir kjipe fremtider for selskapene. Anonymous poster hash: 8428d...86c Kan du vise til noen artikler her? Dette er nok bare bullshit. Anonymous poster hash: 8f1ed...d22
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 I 2004 løste en forsker ved universitetet i Virginia kreft-mysteriet. "Problemet" med medisinen hans var at den var alt for billig å produsere + at den hadde ingen kjente bivirkninger ettersom det var et naturlig stoff.. det var ingen fra medisin-selskapene som ville produsere medisinen. Helbredelsen fra medisinen hans kom på hele 7 dollar, når man ser på den vanlige måten å kurere kreft på så er det millioner i forskjell pr pasient og det blir kjipe fremtider for selskapene. Anonymous poster hash: 8428d...86c Kan du vise til noen artikler her? Dette er nok bare bullshit. Anonymous poster hash: 8f1ed...d22 Jeg tror heller ikke på det. Da hadde forskeren begynt å produsere det selv. De fleste nye og dyre kreftmedisiner helbreder ikke men forlenger livet, ofte bare noen måneder. Så trist det er, men helsevesenets midler er endelig og man må ta en vurdering om det er nødvendig og hensiktsmessig. Mange kreftmedisiner er ikke vurdert som bra nok til å forsvare kostnader og dermed ikke tilgjenglig for allmenbefolkningen (man kan alltid betale for det selv, men det går fort flere hundretusen). Anonymous poster hash: 30a80...053
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 Har ikke Japan nå produsert en medisin som kurerer blant annet lungekreft? Norge ligger dessverre enda i middelalderen når det gjelder kreftforskning, sammenlignet med andre industriland. Og så er det så frekt at man for å kunne leve lenger må betale flere hundre tusen selv, hvis behandlingen ikke finnes i Norge. Ser ikke ut som det hjelper med rosa sløyfe, alskens vaksiner og økonomiske bidrag til kreftforskning. Anonymous poster hash: 764f4...9c1
nasse nøffen Skrevet 15. januar 2016 #6 Skrevet 15. januar 2016 Har ikke Japan nå produsert en medisin som kurerer blant annet lungekreft? Norge ligger dessverre enda i middelalderen når det gjelder kreftforskning, sammenlignet med andre industriland. Og så er det så frekt at man for å kunne leve lenger må betale flere hundre tusen selv, hvis behandlingen ikke finnes i Norge. Ser ikke ut som det hjelper med rosa sløyfe, alskens vaksiner og økonomiske bidrag til kreftforskning. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Det der er bare tull, Norge er en av de beste på kreftforskning!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 Ok, forlenger bare noen måneder altså? Trodde det var snakk om år jeg. Kjenner noen med brystkreft med spredning. Tror hun skulle prøve ut noe nytt, som er prøvd ut i usa? Sikkert ikke risikofritt uansett... HI Anonymous poster hash: 52cd4...0bb
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Har ikke Japan nå produsert en medisin som kurerer blant annet lungekreft? Norge ligger dessverre enda i middelalderen når det gjelder kreftforskning, sammenlignet med andre industriland. Og så er det så frekt at man for å kunne leve lenger må betale flere hundre tusen selv, hvis behandlingen ikke finnes i Norge. Ser ikke ut som det hjelper med rosa sløyfe, alskens vaksiner og økonomiske bidrag til kreftforskning. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Det der er bare tull, Norge er en av de beste på kreftforskning! Hvorfor gidder folk å betale flere hundre tusen, selge huset etter å ha fått avslag på videre behandling i Norge fordi det ikke finnes medisiner, mens Tyskland har disse medisinene? Nordmenn liker å tro at de er best i verden på alt, men det er ikke tilfelle. Norge er best i verden på enkelte ting, men kreftforskning er ikke en av dem. Anonymous poster hash: 764f4...9c1
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 Har ikke Japan nå produsert en medisin som kurerer blant annet lungekreft? Norge ligger dessverre enda i middelalderen når det gjelder kreftforskning, sammenlignet med andre industriland. Og så er det så frekt at man for å kunne leve lenger må betale flere hundre tusen selv, hvis behandlingen ikke finnes i Norge. Ser ikke ut som det hjelper med rosa sløyfe, alskens vaksiner og økonomiske bidrag til kreftforskning. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Det der er bare tull, Norge er en av de beste på kreftforskning! Hvorfor gidder folk å betale flere hundre tusen, selge huset etter å ha fått avslag på videre behandling i Norge fordi det ikke finnes medisiner, mens Tyskland har disse medisinene? Nordmenn liker å tro at de er best i verden på alt, men det er ikke tilfelle. Norge er best i verden på enkelte ting, men kreftforskning er ikke en av dem. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Tyskland har ingenting som ikke Norge har. Jeg har brystkreft med spredning, og INGEN har overlevd dette. Det hjelper ikke å reise til Tyskland og betale 250,000 pr behandling. Man dør allikevel. Anonymous poster hash: 8f1ed...d22
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 Ok, forlenger bare noen måneder altså? Trodde det var snakk om år jeg. Kjenner noen med brystkreft med spredning. Tror hun skulle prøve ut noe nytt, som er prøvd ut i usa? Sikkert ikke risikofritt uansett... HI Anonymous poster hash: 52cd4...0bb Ja, bare noen måneder, dessverre. I USA er de langt framme på immunterapi (som det også forskes masse på i Norge). Kanskje det er det hun skal prøve? Ikke risikofritt, selvfølgelig, men jeg tror det er løsningen. Å få ens eget immunforsvar til å virke igjen. Anonymous poster hash: 8f1ed...d22
Pengetreet Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 I 2004 løste en forsker ved universitetet i Virginia kreft-mysteriet. "Problemet" med medisinen hans var at den var alt for billig å produsere + at den hadde ingen kjente bivirkninger ettersom det var et naturlig stoff.. det var ingen fra medisin-selskapene som ville produsere medisinen. Helbredelsen fra medisinen hans kom på hele 7 dollar, når man ser på den vanlige måten å kurere kreft på så er det millioner i forskjell pr pasient og det blir kjipe fremtider for selskapene. Anonymous poster hash: 8428d...86c Kilde?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 Ok, forlenger bare noen måneder altså? Trodde det var snakk om år jeg. Kjenner noen med brystkreft med spredning. Tror hun skulle prøve ut noe nytt, som er prøvd ut i usa? Sikkert ikke risikofritt uansett... HI Anonymous poster hash: 52cd4...0bb Ja, bare noen måneder, dessverre. I USA er de langt framme på immunterapi (som det også forskes masse på i Norge). Kanskje det er det hun skal prøve? Ikke risikofritt, selvfølgelig, men jeg tror det er løsningen. Å få ens eget immunforsvar til å virke igjen. Anonymous poster hash: 8f1ed...d22 Altså, medisinen jeg bruker, Perjeta, gir i snitt 15.7 mnd ekstra levetid. Det er den beste kreftmedisinen på markedet. Men om man lever noen ekstra måneder, så kommer det noe nytt, så lever man litt lengre, og så kommer det noe nytt osv.. Anonymous poster hash: 8f1ed...d22
nasse nøffen Skrevet 15. januar 2016 #13 Skrevet 15. januar 2016 Har ikke Japan nå produsert en medisin som kurerer blant annet lungekreft? Norge ligger dessverre enda i middelalderen når det gjelder kreftforskning, sammenlignet med andre industriland. Og så er det så frekt at man for å kunne leve lenger må betale flere hundre tusen selv, hvis behandlingen ikke finnes i Norge. Ser ikke ut som det hjelper med rosa sløyfe, alskens vaksiner og økonomiske bidrag til kreftforskning. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Det der er bare tull, Norge er en av de beste på kreftforskning! Hvorfor gidder folk å betale flere hundre tusen, selge huset etter å ha fått avslag på videre behandling i Norge fordi det ikke finnes medisiner, mens Tyskland har disse medisinene? Nordmenn liker å tro at de er best i verden på alt, men det er ikke tilfelle. Norge er best i verden på enkelte ting, men kreftforskning er ikke en av dem. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Nå ser jeg du har fått svar fra en ekspert, en som har diagnosen og kjent det på kroppen... Norge er faktisk meget langt i kreftforskning, langt foran mange mange andre land. De bidrar med masse kunnskap til andre land. Jeg vet dette gjennom min utdannelse. MEN, det er slik at alle disse medisinene du hører om fra andre land, som folk kan betale for privat. De er såpass dyre og gir for kort forlengelse av levetiden. Det høres kynisk ut, men dette er et regnestykke også. Det kan ikke være slik at man skal kunne bruke mange hundre tusen på en pasient, for at EN pasient skal leve 1 mnd lenger. For akkurat den aktuelle familien, vil kanskje det å selge huset være et alternativ. Men det kan ikke være staten som betaler. Dersom det var en helbredende godt dokumentert kur så hadde det vært noe annet. Dette med forskning er også en grunn til at en hører om medisiner som fungerer så bra, men som Norge ikke tilbyr. Mye av forskningen er dårlig og upresis, derfor vil ikke norske forskere støtte seg til den. Så det er ikke så enkelt...
Gjest Antarctica Skrevet 15. januar 2016 #14 Skrevet 15. januar 2016 Et element som folk ikke tar inn over seg når de er desperate og starter FB-aksjoner for "Send Ivar til Tyskland for å få den nyeste behandlingen" er at ny ofte betyr dårlig utprøvd. Å sende terminalt syke mennesker i øst og vest etter et halmstrå er ikke god helsebehandling. Og hvor eksperimentell behandlingen er, dvs hvor ny den er i løypa, spiller også inn. Pasienten kan bli bedre av det - men kan også bli radikalt dårligere!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #15 Skrevet 18. januar 2016 Synes at media hyper opp kreft-medisinene. Tar jo mange år også før nye medisiner er i omløp.. HI Anonymous poster hash: 52cd4...0bb
Gemini77 Skrevet 18. januar 2016 #16 Skrevet 18. januar 2016 Alle land har forskjellige retningslinjer. Mye av grunnen til at noen drar utenlands er for å høre en alternativ behandlingsplan basert på vitenskap og ikke retningslinjer/penger. Alle land har dette (dog forskjellig) men når Kjell fra Lillestrøm kommer til London for å høre med de så trenger ikke det engelske helsevesenet tenke retningslinjer/penger. De kan kun tenke på hvilke metoder som kan gi dekk pasienten et bedre/lengre liv da denne pasienten betaler selv. DET er forskjellen. Retningslinjer må man ha for å ikke bruke opp hele behandlingsbudsjettet uten effekten. Det kan være genetiske markører som må være tilstede for behandling eller andre kriterier. Immunterapi i Norge er nå godkjent for pasienter som IKKE kan operere. Altså en behandling som kan kurere eller forlenge livet til pasienter som av en aller annen grunn ikke kan få standard behandling slik operasjon er.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #17 Skrevet 18. januar 2016 Alle land har forskjellige retningslinjer. Mye av grunnen til at noen drar utenlands er for å høre en alternativ behandlingsplan basert på vitenskap og ikke retningslinjer/penger. Alle land har dette (dog forskjellig) men når Kjell fra Lillestrøm kommer til London for å høre med de så trenger ikke det engelske helsevesenet tenke retningslinjer/penger. De kan kun tenke på hvilke metoder som kan gi dekk pasienten et bedre/lengre liv da denne pasienten betaler selv. DET er forskjellen. Retningslinjer må man ha for å ikke bruke opp hele behandlingsbudsjettet uten effekten. Det kan være genetiske markører som må være tilstede for behandling eller andre kriterier. Immunterapi i Norge er nå godkjent for pasienter som IKKE kan operere. Altså en behandling som kan kurere eller forlenge livet til pasienter som av en aller annen grunn ikke kan få standard behandling slik operasjon er. Så nå gjelder immunterapi for alle kreft-typer? Er det ikke bare lungekreft og føflekk kreft den hjelper for da? HI Anonymous poster hash: 52cd4...0bb
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #18 Skrevet 18. januar 2016 Har ikke Japan nå produsert en medisin som kurerer blant annet lungekreft? Norge ligger dessverre enda i middelalderen når det gjelder kreftforskning, sammenlignet med andre industriland. Og så er det så frekt at man for å kunne leve lenger må betale flere hundre tusen selv, hvis behandlingen ikke finnes i Norge. Ser ikke ut som det hjelper med rosa sløyfe, alskens vaksiner og økonomiske bidrag til kreftforskning. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Det der er bare tull, Norge er en av de beste på kreftforskning! Hvorfor gidder folk å betale flere hundre tusen, selge huset etter å ha fått avslag på videre behandling i Norge fordi det ikke finnes medisiner, mens Tyskland har disse medisinene? Nordmenn liker å tro at de er best i verden på alt, men det er ikke tilfelle. Norge er best i verden på enkelte ting, men kreftforskning er ikke en av dem. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Nå ser jeg du har fått svar fra en ekspert, en som har diagnosen og kjent det på kroppen... Norge er faktisk meget langt i kreftforskning, langt foran mange mange andre land. De bidrar med masse kunnskap til andre land. Jeg vet dette gjennom min utdannelse. MEN, det er slik at alle disse medisinene du hører om fra andre land, som folk kan betale for privat. De er såpass dyre og gir for kort forlengelse av levetiden. Det høres kynisk ut, men dette er et regnestykke også. Det kan ikke være slik at man skal kunne bruke mange hundre tusen på en pasient, for at EN pasient skal leve 1 mnd lenger. For akkurat den aktuelle familien, vil kanskje det å selge huset være et alternativ. Men det kan ikke være staten som betaler. Dersom det var en helbredende godt dokumentert kur så hadde det vært noe annet. Dette med forskning er også en grunn til at en hører om medisiner som fungerer så bra, men som Norge ikke tilbyr. Mye av forskningen er dårlig og upresis, derfor vil ikke norske forskere støtte seg til den. Så det er ikke så enkelt... Igjen ser jeg påstand om at nordmenn er best i verden på alt, og alle andre forskere er useriøse. Hva med å dra nisselua litt lenger opp fra øyne og se at dere faktisk ikke er best på absolutt alt? At det finnes noen som er flinkere enn dere? For øvrig har jeg lest om flere som har blitt kvitt kreft eller levd i flere år etter å ha fått behandling i Tyskland. Anonymous poster hash: 764f4...9c1
Gjest Antarctica Skrevet 18. januar 2016 #19 Skrevet 18. januar 2016 Har ikke Japan nå produsert en medisin som kurerer blant annet lungekreft? Norge ligger dessverre enda i middelalderen når det gjelder kreftforskning, sammenlignet med andre industriland. Og så er det så frekt at man for å kunne leve lenger må betale flere hundre tusen selv, hvis behandlingen ikke finnes i Norge. Ser ikke ut som det hjelper med rosa sløyfe, alskens vaksiner og økonomiske bidrag til kreftforskning. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Det der er bare tull, Norge er en av de beste på kreftforskning! Hvorfor gidder folk å betale flere hundre tusen, selge huset etter å ha fått avslag på videre behandling i Norge fordi det ikke finnes medisiner, mens Tyskland har disse medisinene? Nordmenn liker å tro at de er best i verden på alt, men det er ikke tilfelle. Norge er best i verden på enkelte ting, men kreftforskning er ikke en av dem. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Nå ser jeg du har fått svar fra en ekspert, en som har diagnosen og kjent det på kroppen... Norge er faktisk meget langt i kreftforskning, langt foran mange mange andre land. De bidrar med masse kunnskap til andre land. Jeg vet dette gjennom min utdannelse. MEN, det er slik at alle disse medisinene du hører om fra andre land, som folk kan betale for privat. De er såpass dyre og gir for kort forlengelse av levetiden. Det høres kynisk ut, men dette er et regnestykke også. Det kan ikke være slik at man skal kunne bruke mange hundre tusen på en pasient, for at EN pasient skal leve 1 mnd lenger. For akkurat den aktuelle familien, vil kanskje det å selge huset være et alternativ. Men det kan ikke være staten som betaler. Dersom det var en helbredende godt dokumentert kur så hadde det vært noe annet. Dette med forskning er også en grunn til at en hører om medisiner som fungerer så bra, men som Norge ikke tilbyr. Mye av forskningen er dårlig og upresis, derfor vil ikke norske forskere støtte seg til den. Så det er ikke så enkelt... Igjen ser jeg påstand om at nordmenn er best i verden på alt, og alle andre forskere er useriøse. Hva med å dra nisselua litt lenger opp fra øyne og se at dere faktisk ikke er best på absolutt alt? At det finnes noen som er flinkere enn dere? For øvrig har jeg lest om flere som har blitt kvitt kreft eller levd i flere år etter å ha fått behandling i Tyskland. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Jeg har lest om flere som slanket seg masser av kilo ved å bruke Carbo Forte. Men det betyr ikke at det er en vitenskapelig utprøvd metode med flere års dobbeltblindtesting bak seg...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #20 Skrevet 18. januar 2016 Har ikke Japan nå produsert en medisin som kurerer blant annet lungekreft? Norge ligger dessverre enda i middelalderen når det gjelder kreftforskning, sammenlignet med andre industriland. Og så er det så frekt at man for å kunne leve lenger må betale flere hundre tusen selv, hvis behandlingen ikke finnes i Norge. Ser ikke ut som det hjelper med rosa sløyfe, alskens vaksiner og økonomiske bidrag til kreftforskning. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Det der er bare tull, Norge er en av de beste på kreftforskning! Hvorfor gidder folk å betale flere hundre tusen, selge huset etter å ha fått avslag på videre behandling i Norge fordi det ikke finnes medisiner, mens Tyskland har disse medisinene? Nordmenn liker å tro at de er best i verden på alt, men det er ikke tilfelle. Norge er best i verden på enkelte ting, men kreftforskning er ikke en av dem. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Nå ser jeg du har fått svar fra en ekspert, en som har diagnosen og kjent det på kroppen... Norge er faktisk meget langt i kreftforskning, langt foran mange mange andre land. De bidrar med masse kunnskap til andre land. Jeg vet dette gjennom min utdannelse. MEN, det er slik at alle disse medisinene du hører om fra andre land, som folk kan betale for privat. De er såpass dyre og gir for kort forlengelse av levetiden. Det høres kynisk ut, men dette er et regnestykke også. Det kan ikke være slik at man skal kunne bruke mange hundre tusen på en pasient, for at EN pasient skal leve 1 mnd lenger. For akkurat den aktuelle familien, vil kanskje det å selge huset være et alternativ. Men det kan ikke være staten som betaler. Dersom det var en helbredende godt dokumentert kur så hadde det vært noe annet. Dette med forskning er også en grunn til at en hører om medisiner som fungerer så bra, men som Norge ikke tilbyr. Mye av forskningen er dårlig og upresis, derfor vil ikke norske forskere støtte seg til den. Så det er ikke så enkelt... Igjen ser jeg påstand om at nordmenn er best i verden på alt, og alle andre forskere er useriøse. Hva med å dra nisselua litt lenger opp fra øyne og se at dere faktisk ikke er best på absolutt alt? At det finnes noen som er flinkere enn dere? For øvrig har jeg lest om flere som har blitt kvitt kreft eller levd i flere år etter å ha fått behandling i Tyskland. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Jeg har lest om flere som slanket seg masser av kilo ved å bruke Carbo Forte. Men det betyr ikke at det er en vitenskapelig utprøvd metode med flere års dobbeltblindtesting bak seg... Du kan da virkelig ikke sammenligne slanking for å bli fin og terminale kreftpasienter!! Anonymous poster hash: 764f4...9c1
Gemini77 Skrevet 18. januar 2016 #21 Skrevet 18. januar 2016 Alle land har forskjellige retningslinjer. Mye av grunnen til at noen drar utenlands er for å høre en alternativ behandlingsplan basert på vitenskap og ikke retningslinjer/penger. Alle land har dette (dog forskjellig) men når Kjell fra Lillestrøm kommer til London for å høre med de så trenger ikke det engelske helsevesenet tenke retningslinjer/penger. De kan kun tenke på hvilke metoder som kan gi dekk pasienten et bedre/lengre liv da denne pasienten betaler selv. DET er forskjellen. Retningslinjer må man ha for å ikke bruke opp hele behandlingsbudsjettet uten effekten. Det kan være genetiske markører som må være tilstede for behandling eller andre kriterier. Immunterapi i Norge er nå godkjent for pasienter som IKKE kan operere. Altså en behandling som kan kurere eller forlenge livet til pasienter som av en aller annen grunn ikke kan få standard behandling slik operasjon er. Så nå gjelder immunterapi for alle kreft-typer? Er det ikke bare lungekreft og føflekk kreft den hjelper for da?HI Anonymous poster hash: 52cd4...0bb Gjelder fortsatt ikke for alle typer kreft men hvordan retningslinjene er akkurat nå er jeg litt usikker på. Hva som er ganske sikkert er at immuntetapi kommer til å være nyttig for flere og flere typer kreft i fremtiden.
Gjest Antarctica Skrevet 18. januar 2016 #22 Skrevet 18. januar 2016 Har ikke Japan nå produsert en medisin som kurerer blant annet lungekreft? Norge ligger dessverre enda i middelalderen når det gjelder kreftforskning, sammenlignet med andre industriland. Og så er det så frekt at man for å kunne leve lenger må betale flere hundre tusen selv, hvis behandlingen ikke finnes i Norge. Ser ikke ut som det hjelper med rosa sløyfe, alskens vaksiner og økonomiske bidrag til kreftforskning. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Det der er bare tull, Norge er en av de beste på kreftforskning! Hvorfor gidder folk å betale flere hundre tusen, selge huset etter å ha fått avslag på videre behandling i Norge fordi det ikke finnes medisiner, mens Tyskland har disse medisinene? Nordmenn liker å tro at de er best i verden på alt, men det er ikke tilfelle. Norge er best i verden på enkelte ting, men kreftforskning er ikke en av dem. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Nå ser jeg du har fått svar fra en ekspert, en som har diagnosen og kjent det på kroppen... Norge er faktisk meget langt i kreftforskning, langt foran mange mange andre land. De bidrar med masse kunnskap til andre land. Jeg vet dette gjennom min utdannelse. MEN, det er slik at alle disse medisinene du hører om fra andre land, som folk kan betale for privat. De er såpass dyre og gir for kort forlengelse av levetiden. Det høres kynisk ut, men dette er et regnestykke også. Det kan ikke være slik at man skal kunne bruke mange hundre tusen på en pasient, for at EN pasient skal leve 1 mnd lenger. For akkurat den aktuelle familien, vil kanskje det å selge huset være et alternativ. Men det kan ikke være staten som betaler. Dersom det var en helbredende godt dokumentert kur så hadde det vært noe annet. Dette med forskning er også en grunn til at en hører om medisiner som fungerer så bra, men som Norge ikke tilbyr. Mye av forskningen er dårlig og upresis, derfor vil ikke norske forskere støtte seg til den. Så det er ikke så enkelt... Igjen ser jeg påstand om at nordmenn er best i verden på alt, og alle andre forskere er useriøse. Hva med å dra nisselua litt lenger opp fra øyne og se at dere faktisk ikke er best på absolutt alt? At det finnes noen som er flinkere enn dere? For øvrig har jeg lest om flere som har blitt kvitt kreft eller levd i flere år etter å ha fått behandling i Tyskland. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Jeg har lest om flere som slanket seg masser av kilo ved å bruke Carbo Forte. Men det betyr ikke at det er en vitenskapelig utprøvd metode med flere års dobbeltblindtesting bak seg... Du kan da virkelig ikke sammenligne slanking for å bli fin og terminale kreftpasienter!! Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Oj, snakker om å misse poenget! Hva formålet er spiller liten rolle hvis man blir lurt av "ukebladforskning". At noen har hørt om noe som virket på noen, betyr ikke at det er et probat middel.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #23 Skrevet 18. januar 2016 Herregud stop med Norge er best kortet. Vi er ikke det og ang medisin brukt i andre land og ikke her så er ikke det altså kun ikke utprøvde medisiner. En brystkreftmedisin de har brukt i 10 år i Sverige bla ble godkjent i januar i fjor i Norge . Denne har da vært brukt med gode resultater og ikke kun å forlenge liv men Norge har sagt nei og her har det vært et kostnadspørsmål. De har ikke blitt enige om avtale med produsenten og pris bla. Sånt er suspekt og innmari ille i en av verdens rikeste land. Og jo Tyskland er et ledende land på visse krefttyper og medisiner. Dere sosialister må virkelig også innse det at noen er bedre enn oss her altså. Anonymous poster hash: 0c669...3ed
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #24 Skrevet 18. januar 2016 Har ikke Japan nå produsert en medisin som kurerer blant annet lungekreft? Norge ligger dessverre enda i middelalderen når det gjelder kreftforskning, sammenlignet med andre industriland. Og så er det så frekt at man for å kunne leve lenger må betale flere hundre tusen selv, hvis behandlingen ikke finnes i Norge. Ser ikke ut som det hjelper med rosa sløyfe, alskens vaksiner og økonomiske bidrag til kreftforskning. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Det der er bare tull, Norge er en av de beste på kreftforskning! Hvorfor gidder folk å betale flere hundre tusen, selge huset etter å ha fått avslag på videre behandling i Norge fordi det ikke finnes medisiner, mens Tyskland har disse medisinene? Nordmenn liker å tro at de er best i verden på alt, men det er ikke tilfelle. Norge er best i verden på enkelte ting, men kreftforskning er ikke en av dem. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Nå ser jeg du har fått svar fra en ekspert, en som har diagnosen og kjent det på kroppen... Norge er faktisk meget langt i kreftforskning, langt foran mange mange andre land. De bidrar med masse kunnskap til andre land. Jeg vet dette gjennom min utdannelse. MEN, det er slik at alle disse medisinene du hører om fra andre land, som folk kan betale for privat. De er såpass dyre og gir for kort forlengelse av levetiden. Det høres kynisk ut, men dette er et regnestykke også. Det kan ikke være slik at man skal kunne bruke mange hundre tusen på en pasient, for at EN pasient skal leve 1 mnd lenger. For akkurat den aktuelle familien, vil kanskje det å selge huset være et alternativ. Men det kan ikke være staten som betaler. Dersom det var en helbredende godt dokumentert kur så hadde det vært noe annet. Dette med forskning er også en grunn til at en hører om medisiner som fungerer så bra, men som Norge ikke tilbyr. Mye av forskningen er dårlig og upresis, derfor vil ikke norske forskere støtte seg til den. Så det er ikke så enkelt... Igjen ser jeg påstand om at nordmenn er best i verden på alt, og alle andre forskere er useriøse. Hva med å dra nisselua litt lenger opp fra øyne og se at dere faktisk ikke er best på absolutt alt? At det finnes noen som er flinkere enn dere? For øvrig har jeg lest om flere som har blitt kvitt kreft eller levd i flere år etter å ha fått behandling i Tyskland. Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Jeg har lest om flere som slanket seg masser av kilo ved å bruke Carbo Forte. Men det betyr ikke at det er en vitenskapelig utprøvd metode med flere års dobbeltblindtesting bak seg... Du kan da virkelig ikke sammenligne slanking for å bli fin og terminale kreftpasienter!! Anonymous poster hash: 764f4...9c1 Oj, snakker om å misse poenget! Hva formålet er spiller liten rolle hvis man blir lurt av "ukebladforskning". At noen har hørt om noe som virket på noen, betyr ikke at det er et probat middel. Arrogant å mene at kun Norge har seriøse forskere mens alle andre land driver med ugga bugga. Anonymous poster hash: 764f4...9c1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #25 Skrevet 18. januar 2016 Herregud stop med Norge er best kortet. Vi er ikke det og ang medisin brukt i andre land og ikke her så er ikke det altså kun ikke utprøvde medisiner. En brystkreftmedisin de har brukt i 10 år i Sverige bla ble godkjent i januar i fjor i Norge . Denne har da vært brukt med gode resultater og ikke kun å forlenge liv men Norge har sagt nei og her har det vært et kostnadspørsmål. De har ikke blitt enige om avtale med produsenten og pris bla. Sånt er suspekt og innmari ille i en av verdens rikeste land. Og jo Tyskland er et ledende land på visse krefttyper og medisiner. Dere sosialister må virkelig også innse det at noen er bedre enn oss her altså. Anonymous poster hash: 0c669...3ed Det er også det jeg vil frem til. Men neida, Norge er best på alt, og er du utlending og klager over noe som er hårreisende, så kan du reise dit du kom fra, du skal være takknemlig for å være her og holde kjeft. Det ser man også når det kommenteres i skirenn og diverse annet - hvis en nordmann vant, så er det hans fortjeneste alene, mens hvis han tapte, så er det enten dårlige forhold, smøreres feil eller noe annet han ikke har kontroll over. Det skrikes at Norge er best i verden på helsevesen og skole, mens statistikker viser noe helt annet. Som sagt, nisselua trødd langt nedover ørene på enkelte. Anonymous poster hash: 764f4...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå