Gå til innhold

Anbefaler dere kuldekrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor å hvorfor ikke?

Har et barn som blir veldig varm i kinnene ute helt blodrøde å tørre kinn.

Så lurte på om jeg burde kjøpe det:)

Anonymous poster hash: 8c67a...b6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk den a-creme på brun glasskrukke. Den inneholder vann. En lege på helsestasjonen sa til meg at den etser huden når den blir brukt i sterk sol og bør unngå den. Midt på vinteren er ikke sola så sterk, men er greit å vite.

Bruk heller en fet krem som f.eks den røde Apo base.

Anonymous poster hash: 5e411...230

Skrevet

Vi bruker gul locobase 30 min før ut

Anonymous poster hash: 399a9...2a7

Skrevet

Takk for svar. Bruker dere det helw vinteren eller bare når det er over 10-?

Skrevet

Smører jentene mine litt i kinna i kuldeperioder med weleda sin kuldekrem pga ellers blir de veldig tørre i kinna i kalde perioder. Jeg prøver å unngå å vaske de i ansiktet når det er så kaldt som nå om dagen. Tørker bare av munnen med tørr klut.

Skrevet

Min erfaring er å vaske ansiktet minst mulig, tilføre fuktighet etter at man har vært ute, og smøre om kvelden, men ikke med for fet krem som tetter porene for mye. Merker at vinden tar mer enn selve kulden, så har ingen regel i forhold til temperatur. Det viktigste du gjør er om du vil smøre før dere går ut, å smøre i god tid slik at kremen får trekke inn og evt. vann damper bort.

Skrevet

Jeg bruker ikke kuldekrem på barna. Hudleger har gått ut i media om at de ikke anbefaler det, så da har jeg valgt å heller la være.

Smører innimellom ansiktet med fet hudkrem, men sjeldent det også. ( 2 g i året kanskje? ) Bare når huden er litt tørr.

Funker veldig bra her.

Har forresten aldri smurt så mye på barnekroppen heller. Lite såpebruk de første 2 årene, og minimalt med salver. Bare hvis sår en sjelden gang.

Less is more funker her 😀

Anonymous poster hash: 128e2...bc4

Skrevet

Nei. Det er visst ikke anbefalt lenger, siden kremen legger seg som et tett lokk utenpå huden...

Anonymous poster hash: 93364...2e9

Skrevet

Gul locobase morgen og kveld. + halvtime før de skal ut om barnehagen husker det.

Anonymous poster hash: 399a9...2a7

Skrevet

Smør barnet på kvelden med en fet krem, gjerne mye slik at huden kan gjøre seg klar til en ny dag og lege seg på natta. Er huden fortsatt "feit" om morran trengs det ikke å smøres, er den ikke det smør forsiktig lenge før der skla ut av huset. Helst en time før.

Er en fuktig på huden blir det bare værre når en kommer ut, derfor skal kremen være trekt helt inn før en går ut i kulden.

Her i huset brukes det veldig mye kakaoolje, det er hva som hjelper ungene som har atopisk eksem best. Når det er kaldt ute dekker vi sofaen med honkler og smører de om kvelden mens vi ser noe koselig på tv. Skravler, smører, maserer, ser tv og har en kosestund. Ungene syns nemlig ikke det er noe gøy å smøre seg, men denne stunden syns de er veldig koselig. Ungene syns det er veldig gøy å smøre og masere oss voksne også, de syns det var urettferdig at bare ungene måtte smøre seg før.

Anonymous poster hash: 6f151...07b

Skrevet

Jeg bruker ikke kuldekrem på barna. Hudleger har gått ut i media om at de ikke anbefaler det, så da har jeg valgt å heller la være.

Smører innimellom ansiktet med fet hudkrem, men sjeldent det også. ( 2 g i året kanskje? ) Bare når huden er litt tørr.

Funker veldig bra her.

Har forresten aldri smurt så mye på barnekroppen heller. Lite såpebruk de første 2 årene, og minimalt med salver. Bare hvis sår en sjelden gang.

Less is more funker her 😀

Anonymous poster hash: 128e2...bc4

Hehe det samme gjør jeg mot meg selv, bruker aldri noe kremer. Å har nesten ikke smurt barne på kroppen. Men barnet veldig røde kinn neste hele tiden...

Skrevet

Litt barnesalve fra lykkelig som liten på morgenene. Det er ikke en kuldekrem.

Det og aderma er de eneste produktene jeg bruker på se utenom hårvask :P reagerer på så mye annet og det er så mye ekkelt i mange produkter

Anonymous poster hash: 2b8b1...d05

Skrevet

Smør barnet på kvelden med en fet krem, gjerne mye slik at huden kan gjøre seg klar til en ny dag og lege seg på natta. Er huden fortsatt "feit" om morran trengs det ikke å smøres, er den ikke det smør forsiktig lenge før der skla ut av huset. Helst en time før.

Er en fuktig på huden blir det bare værre når en kommer ut, derfor skal kremen være trekt helt inn før en går ut i kulden.

Her i huset brukes det veldig mye kakaoolje, det er hva som hjelper ungene som har atopisk eksem best. Når det er kaldt ute dekker vi sofaen med honkler og smører de om kvelden mens vi ser noe koselig på tv. Skravler, smører, maserer, ser tv og har en kosestund. Ungene syns nemlig ikke det er noe gøy å smøre seg, men denne stunden syns de er veldig koselig. Ungene syns det er veldig gøy å smøre og masere oss voksne også, de syns det var urettferdig at bare ungene måtte smøre seg før.

Anonymous poster hash: 6f151...07b

Hva er kakaoolje, og hvor kjøper man det?? Eller mener du kokosolje?

Anonymous poster hash: d6d56...0a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...