Gå til innhold

Handikaptoalett.....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har lov til å bruke handikaptoalett også faktisk.

Selv brukte jeg det etter en prolapsoperasjon fordi jeg ikke fikk sitte på vanlig do.

Så ikke på meg at jeg var ryggoperert heller.

Anonymous poster hash: 98502...686

Skrevet

Handikaptoalettet er tilrettelagt for handikappede.

Ikke reservert for.

Alle kan bruke det.

Skrevet

Som sagt over, det er til ALLES bruk.

Tilrettelagt for handicappede, og man skal ikke hindre handicappede i å bruke det.

Men for ALLE. 

Anonymous poster hash: ecda2...51e
Skrevet

Jeg har også lurt litt på dette med handicaptoalett, om friske mennesker kunne benytte dem. Jeg bruker dem ofte, da jeg synes det er større plass og uten kø. Men jeg skjemmes hvis jeg kommer ut og det sitter et menneske i rullestol utenfor. Føler at handicappede har fortrinnsrett. Selv om det kanskje ikke er slik.

Skrevet

Jepp, alle kan bruke dem, men jeg synes likevel det er litt dårlig gjort hvis man ikke må. (Og da mener jeg ikke hun som skrev det i linken, hun trengte det jo.) Selv stiller jeg meg alltid i kø til den vanlig doen selv om hc er ledig hvis jeg har normalt god tid. Har jeg akutt diaré eller har med meg et barn som må NÅ så tar jeg det som er tilgjengelig, om det så er herredoen.

Anonymous poster hash: 4e50e...00d
Gjest Antarctica
Skrevet

Man skal ha gode grunner for å oppta plass man ikke strengt tatt trenger, hvis det f eks kan føre til at en handikappet person blir stående i kø utenfor.

Skrevet

Å være handikappet trenger ikke å si at man sitter i rullestol.. Mange lider av ulike inkontinens eller mageproblemer som følger av en usynlig sykdom. De trenger kanskje en do litt fort og da er det lurt å ikke oppta handikaptoalettet om man ikke må..

Skrevet

Man skal ha gode grunner for å oppta plass man ikke strengt tatt trenger, hvis det f eks kan føre til at en handikappet person blir stående i kø utenfor.

Det kan jeg være enig i. Men om handicaptoalettet er for alle, så er det jo fritt fram. Og er det slik at en handicappet ikke skal behøve vente i dokø på lik linje med andre?

Skrevet

Det kan jeg være enig i. Men om handicaptoalettet er for alle, så er det jo fritt fram. Og er det slik at en handicappet ikke skal behøve vente i dokø på lik linje med andre?

Ja? Det er vel ganske mye som ikke er "på lik linje med andre" når man er handicappet. De har gjerne nok styr som det er med å prøve å leve et tilnærmet normalt liv, tror du ikke?

Skrevet

Ja? Det er vel ganske mye som ikke er "på lik linje med andre" når man er handicappet. De har gjerne nok styr som det er med å prøve å leve et tilnærmet normalt liv, tror du ikke?

Jo sant nok. Det synes jo heller ikke utenpå hva som feiler folk.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns de går foran, ja. For mens jeg venter er det flere andre båser som blir ledige. Jeg har mange flere valg. Rullestolbrukeren MÅ vente på eksakt den båsen.

Skrevet

Jeg tenker også at handicap-toalettet på papiret er åpent for alle, men det gjelder å bruke fornuften og ta hensyn til alle.  Jeg bruker aldri det toalettet "fordi det har god plass", det synes jeg er forkastelig.  Men jeg har brukt det et par ganger hvor jeg har vært alene ute og handlet, har handlekurven full og måååå på do nåååå.  Eller når jeg har barn med meg, spesielt barn i vogn eller barn som trenger hjelp på do og de andre doene er så trange at det ikke går an å være to der inne.

Skrevet

Det er forbehold handikappede og de har fortrinnsrett, men er det ledig kan andre bruke det.

Er det opptatt der stiller ikke en frisk seg i kø der.

Kommer det en med f.eks uc eller chrons haster det

Anonymous poster hash: c5753...f46

Skrevet

Det er forbehold handikappede og de har fortrinnsrett, men er det ledig kan andre bruke det.

Er det opptatt der stiller ikke en frisk seg i kø der.

Kommer det en med f.eks uc eller chrons haster detAnonymous poster hash: c5753...f46

crohn mente jeg

Skrevet

Da burde du tenke det samme om vanlige folk. "Ånei, tenk om noen holder på å tisse på seg og så opptar jeg toalettet"

Hvor står det skrevet at folk med handikap må MER på do enn andre?

Eneste jeg klarer å irritere meg over er folk som bruker stellerom som do. Når handikaptoalettet står ledig ved siden av.

Anonymous poster hash: 47ed8...f5c

Skrevet

Det er ikke lenge siden jeg leste et innlegg av en fra handicap-foreningen som sa at folk selvsagt skal bruke handicap-toalettet selv om de ikke trenger tilrettelegging. Mange roter nok litt med følelser og tanker knyttet til handicap-parkering. Handicapede har rett på tilrettelagt toalett, ikke tilrettelagt toalett uten kø.

Jeg bruker det så lenge det er fornuftig for trafikkflyten i dokøen og noen ganger er det faktisk bare handicap-toalett som er tilgjengelig. Jeg har ofte brukt det med barn, både i tilfeller der  jeg måtte ha vogn med inn og når de var for små til å vente utenfor alene. 

Jeg husker en gang jeg skiftet bleie på ett av barna på det kombinerte handicap-toalett og stellerommet på en ferge. Mitt i drittbleia begynte noen utenfor å rive og slite i døra. Jeg svarte at vi straks var ferdig, de okket og oyet seg og kom med utrop som "hva skal vi gjøre nååååååå". Jeg trodde det var krise og gjorde meg ferdig så fort som bare mulig, det tok maks to minutter fra de startet. Utenfor var et eldre ektepar, hun i rullestol. Jeg beklaget og sa det var det eneste stellerommet og at jeg håpet det ikke ble krise for dem. Det viste seg at hun bare skulle helt vanlig på do med sin normale blærefunksjon, men var av den oppfattning at hun som rullestolbruker ikke skulle måtte vente når hun bestemte seg for å gå på do. 

Anonymous poster hash: 44854...fc6
Skrevet

Da burde du tenke det samme om vanlige folk. "Ånei, tenk om noen holder på å tisse på seg og så opptar jeg toalettet"

Eneste jeg klarer å irritere meg over er folk som bruker stellerom som do. Når handikaptoalettet står ledig ved siden av.Anonymous poster hash: 47ed8...f5c

Hvor det står skrevet ?

Vet du ikke at mange sine handikap er nettopp med tarmen og underlivet?

Skrevet

Eneste jeg klarer å irritere meg over er folk som bruker stellerom som do. Når handikaptoalettet står ledig ved siden av.Anonymous poster hash: 47ed8...f5c

Hvor det står skrevet ?

Vet du ikke at mange sine handikap er nettopp med tarmen og underlivet?

All den tid en med lekkasje fra tarmen risikerer å komme til et låst toalett fordi rullestolbrukere bruker lang tid, så klarer en ikke å finne et system som garanterer at det finnes et ledig toalett. Det kan jo folk uten handicap også oppleve om de får diaré. Derfor tror jeg ikke folk med slike utfordringer baserer seg på at det alltid vil være et ledig toalett når de går ut.  Uansett hvilket toalett jeg sto i kø på, så hadde jeg selvsagt latt noen som spurte gå foran uten spørmål, med mindre jeg selv eller barnet mitt var i ferd med å gjøre på seg. 

Anonymous poster hash: 44854...fc6

Skrevet

Ja, hvis du hadde hatt en sykdom som gir diaré ville nok du vært glad for å slippe og vente i kø..

Gjest Antarctica
Skrevet

Eneste jeg klarer å irritere meg over er folk som bruker stellerom som do. Når handikaptoalettet står ledig ved siden av.

Anonymous poster hash: 47ed8...f5c

Andre "vanlige" folk kan velge.

Kommer man seg ikke inn i en bås, nytter det lite.

Og ja, hvis noen i køen (små barn) ser ut til å måtte mer enn meg, går de såklart foran. Høflighet er ikke straffbart😄

Skrevet

Jeg tenker også at handicap-toalettet på papiret er åpent for alle, men det gjelder å bruke fornuften og ta hensyn til alle.  Jeg bruker aldri det toalettet "fordi det har god plass", det synes jeg er forkastelig.  Men jeg har brukt det et par ganger hvor jeg har vært alene ute og handlet, har handlekurven full og måååå på do nåååå.  Eller når jeg har barn med meg, spesielt barn i vogn eller barn som trenger hjelp på do og de andre doene er så trange at det ikke går an å være to der inne.

Da bruker jo du det og fordi det har god plass, for handlevognen din ville du ikke fått med deg inn på et vanlig toalett. Så du er jo ikke noe bedre enn andre

Anonymous poster hash: c6b81...8f2

Skrevet

Her er det bare stellebord på handicapdoen på kjøpesenteret. Jeg kan ikke legge baby på det skitne dogulvet, så bruker da handicapdoen.

Anonymous poster hash: 2caa2...7d8

Skrevet

Så lenge det er greit for alle å bruke hc-doen, gjør jeg det. Alltid mye renere, større, varmere og mindre kjipt der enn på de andre doene. Livet er for kort til å ikke ha det så fint som mulig på do.

Anonymous poster hash: b0ae5...816
Skrevet

Handicaptoaletter er tilrettelagt slik at rullestolbrukere kan bruke dem.

Toalettene er forøvrig for alle.

Anonymous poster hash: 192a2...b00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...