Gå til innhold

Jeg blir gal! (Må bare få det ut)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten jeg ligger, står eller sitter. Sokkene sitter litt rart og føles ubehagelige. Buksa sklir opp, sitter feil rundt livet og føles ekkel. Genseren sklir opp i livet og på armene, håret klør og er i veien. Det er alltid noe som føles ubehagelig og som må rettes på. Blir til tider så irritert at jeg bare vil gråte. Får aldri slappet ordentlig av.

Når jeg endelig ligger godt, så er det en eller annen lyd jeg legger merke til. Vifta på dataen, summing fra en lampe. Lyd fra tv eller radio gjør meg helt gal til tider. Og så må jeg opp og slå av det som lager lyd. Så starter alt på nytt igjen med irriterende klær og kløe (som kanskje egentlig ikke er der?). Ææh! :(

Anonymous poster hash: a2e55...46b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som at du har for lite å gjøre...

Anonymous poster hash: 6c2a2...09b

Skrevet

Har hørt snakk om høysensitive mennesker. Du kan kanskje søke det opp å se om det stemmer med deg.

Anonymous poster hash: 2eece...a9d

Skrevet

Bli nudist 😂👍

Anonymous poster hash: e3d5f...1b4

Skrevet

Har hørt snakk om høysensitive mennesker. Du kan kanskje søke det opp å se om det stemmer med deg.

Anonymous poster hash: 2eece...a9d

Det stemmer veldig bra, men det er vel ikke mye å få gjort med det.

Skrevet

Bli nudist 😂👍

Anonymous poster hash: e3d5f...1b4

Det frister. 😀 Skalla nudist!

Skrevet

Jeg er høysensitiv og kunne uten problemer gått inn i å ha det slik du har det, Hi. Men jeg velger å ikke fokusere på disse tingene, for gjør jeg det så kunne jeg omtrent blitt gal. Dette er faktisk hva du gjør det til, Hi. Du velger å fokusere på disse tingene, og da kjenner du etter hele tiden hva som er. Det blir også en uvane, du kjenner stadig etter om det er noe som irriterer eller forstyrrer deg hele tiden. Det kan bli nesten manisk... og hos deg høres det nesten litt tvangsaktig ut.

Hvis dette er tvangstanker så vil jeg tro du trenger hjelp av en psykolog for å bli kvitt det.

Men om dette "bare" er relatert til en høysensitivitet så er det noe du fint kan trene bort og velge bort. Du trenger ikke fokusere på disse tingene! De blir akkurat så store problemer som det du gjør dem til.

Du må lære deg å ignorere slike ting. Det er mulig å bare registrere dem uten å bli opphengt i dem, og det er også mulig å bare akseptere at de er der og så velge å ikke forholde deg til dem ved å fokusere på det du egentlig skulle gjøre.

Jeg tror det å lære seg avspenning og mindfullness kan hjelpe deg med dette!

Anonymous poster hash: ca20a...e9d
Skrevet

Det er ikke alltid jeg har det sånn. Klarer som regel å ikke tenke på det, men det er ille når det først kommer. Går til psykolog, men har ikke tatt opp dette enda. Har akkurat funnet ut at det kan være høysensitivitet, så har ikke gjort meg så mange tanker om hvordan jeg skal unngå det osv. Men takk for svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...