Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Mannen min har fått det for seg at det er stedet å flytte til, vekk fra byen. Kjenner jeg er usikker, gitt. Mye rart på små steder. Noen fra Bamble som kan berolige meg eller noen som har "rømt" derifra som kan hjelpe meg å snakke vett i mannen? Ser det er rimelige hus etc, men det er gjerne en grunn til at folk ikke vil bo der?! Anonymous poster hash: a946b...3e5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 dytt Anonymous poster hash: a946b...3e5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #3 Skrevet 14. januar 2016 Hvor bor dere nå? Jeg bor i nabokommunen. Grunnen til at ikke så mange vil bo der er jo rett og slett at det ikke er fantastisk kollektivtrafikk. Kommer jo også an på HVOR dere vil bo. Herre vil jeg aldri bodd. Langesund er veldig koselig, med mange hyggelige mennesker. Har vært mye butikkdød der de siste årene, men slik har det dessverre blitt de fleste småsteder de siste årene. Anonymous poster hash: 95082...4ff
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #4 Skrevet 14. januar 2016 Herre er et høl. Stathelle og Langesund er alrighte plasser. Forbi det blir så i ingenmannsland og nærmere Kragerø enn Porsgrunn. Skien og Porsgrunn har mange fine landlige steder. Anonymous poster hash: f38a8...91c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #5 Skrevet 14. januar 2016 HI er. Tusen takk! Bor i Oslo nå og koser jo skjorta å bo her. Ser at vi kan få et hus til 2 - 3 millioner, det er jo helt supert. Blir bare redd for at det er en plass full av snålinger, så er vi stuck der!Det må bli Langesund eller Stathelle, det er vi enige om. Bamble vest ser ikke så innbydende ut..., litt sånn ødemarka. Anonymous poster hash: a946b...3e5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #6 Skrevet 14. januar 2016 Jeg bodde 2 år i Bamble. Møtte så mange rare og vanskelig folk der at jeg har nesten ikke ord.. Jeg er stille og forsiktig, men fikk rett og slett nok av folk der og måtte bare flytte. Selvfølgelig, alle var ikke slik, men vet ikke om jeg var veldig uheldig med de jeg havna med..(?)Veldig fint der og fine turterreng rundt om. Vanskelig med kollektivtransport, så best å ha egen bil... Ville nok heller satsa på en av nabokommunene... Anonymous poster hash: 1084f...c54
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #7 Skrevet 14. januar 2016 Gulp, det var det jeg var redd for! Små plasser kan jo bli en plass hvor raringer samler seg. Kan jeg spørre HVOR i Bamble du bodde og hvor lenge siden det var?Hva tenker du om Langesund og Stathelle, er det fine steder? Ser det med kollektivtrafikken. Vi har bil og er vant til å pendle til jobb, enten kollektivt eller med bil. Oslo er ikke akkurat en køfri by den heller Anonymous poster hash: a946b...3e5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #8 Skrevet 14. januar 2016 Som jeg har svart tideligere er Langesund og Stathelle fine steder. "Bondelandet" i Bamble er veldig øde og har dårlig med kollektivtransport. Herre er et høl. Jeg hadde heller valgt landelig f.eks Siljan, eller Limi, Venstøp, Gjerpensdalen i Skien. I Porsgrunn er det kollektive dårligere der det er landlig. Anonymous poster hash: f38a8...91c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #9 Skrevet 14. januar 2016 Det er vel snart 3 år siden jeg flyttet nå. Bodde på Stahtelle. Opplevde at det var folk med veldig sterke meninger. Altså, typen som bare påstår ting uten å sjekke fakta, veldig mye skrøner og shitsnakk.. og mange som vil at alle skal synes det samme som dem.. Følte at mange av dem var som å snakke til en vegg og liten respekt/folkeskikk å finne... Glad jeg flyttet! Har for meg at det er mer eldre folk som bor i Langesund? kanskje bedre der? Jeg mener å huske at der jeg bodde ble det kalt Gamle Stathelle..Tror det er litt bedre ute rundt brotorvet. Men det er jo ikke sikkert dere opplever det slik, men var jeg dere ville jeg helst ha unngått Bamble... Anonymous poster hash: 1084f...c54
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #10 Skrevet 14. januar 2016 Gulp, det var det jeg var redd for! Små plasser kan jo bli en plass hvor raringer samler seg. Kan jeg spørre HVOR i Bamble du bodde og hvor lenge siden det var? Hva tenker du om Langesund og Stathelle, er det fine steder? Ser det med kollektivtrafikken. Vi har bil og er vant til å pendle til jobb, enten kollektivt eller med bil. Oslo er ikke akkurat en køfri by den heller Anonymous poster hash: a946b...3e5 Hva med Porsgrunn/Skien? Her er det fine landlige steder til en billig penge. Og uten "Bamble-cowboyer" Anonymous poster hash: 95082...4ff
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #11 Skrevet 14. januar 2016 Til #10. Fine steder i nærheten av sjø/vann i Skien og Porsgrunn? HI Anonymous poster hash: a946b...3e5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #12 Skrevet 14. januar 2016 Til #10. Fine steder i nærheten av sjø/vann i Skien og Porsgrunn? HI Anonymous poster hash: a946b...3e5 Områdene rundt Eidangerfjorden i Porsgrunn er veldig flotte. Brevik er et fint sted om man har bil, men der er det igjen dyrere enn andre steder i Telemark. Jeg er personlig mer glad i Porsgrunn enn Skien, men det er mange flotte steder i øvre Skiensområde. Er personlig ikke så kjent i Ulefoss, men ligger rett ved Norsjø og er et fint område. Da er man plutselig hakket mer "bonsk" enn Porsgrunn/Skien igjen da. Anonymous poster hash: 95082...4ff
SuperFries Skrevet 14. januar 2016 #13 Skrevet 14. januar 2016 Masse flotte landlige områder i Skien og Porsgrunn. Og flere vann, både små og store. Du får bare følge med på finn.no. Både Skien og Porsgrunn har stort fokus på barn og tilbud til barn. Mye kultur for barn der, bl.a Lørdagsbarn i Skien. Selvsagt er byene betydelig mindre enn Oslo, det bor ca 50k i Skien og i Porsgrunn litt færre. Vil tro det fort kan oppleves som ganske heftig å flytte fra Oslo til Bamble. Ville heller undersøkt områdene rundt Skien og Porsgrunn. Ta dere en dagstur eller flere. Er bare 2 timer unna Oslo.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #14 Skrevet 14. januar 2016 Født og oppvokst i Skien, på gulset (Einaren). Veldig fint, barnevennlig. Ikke i nærheten av sjøen. Men mange fine turmuligheter der. Byen er så som så. Litt stille og rolig. Men jeg jeg syns det er stort nok. Det er mye rart der, men det er det i Oslo også. Men det blir jo tydeligere på mindre plasser. Anonymous poster hash: 98ebb...81b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #15 Skrevet 15. januar 2016 Tusen takk, alle sammen. Klart det blie en overgang å flytte fra Oslo til Grenland. Mannen min og jeg er begge oppvokst på små steder, så vi vet litt hva det går i. Frykter eventuelle "bygdedyr", samtidig har mannen (og kanoen hans) forelsket seg skikkelig i Bamble, naturen og boligprisens. Jeg er hakket mer urban og tenker at Porsgrunn er fin-fint. Har vært en del i Grenland og foretrekker Porsgrunn av byene. Det er bare noe helt annet å BO en plass enn å feriere der. Vi må nok ta oss en ny tur nedover, ja. Akkurat Bamble har jeg aldri vært. HI Anonymous poster hash: a946b...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå