Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Hvor fikk babyen utslett? Var det andre reaksjoner? Hvordan vite om det er det babyen på 3 mnd får utslett av? Anonymous poster hash: 3fafc...b67
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 Prøv å vaske med Neutral og se om utslettet går vekk, ikke verre enn det. Tøymykner trenger du forresten ikke, det er ikke bra for miljøet eller tøyet. Anonymous poster hash: 36e05...56e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #3 Skrevet 14. januar 2016 Skal prøve, får vaske alle klærne på nytt. Orker ikke la han bruke klærne on det er vaskemidlet som gjør dette. Men tøyet blir så stivt uten hva annet kan man gjøre? Anonymous poster hash: 3fafc...b67
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #4 Skrevet 14. januar 2016 Tøymykner er virkelig ikke bra! Bare "gni" litt på tøyet, så mykner det jo med en gang, jeg og barna beveger oss i hvertfall helt fint i umyknet tøy. Anonymous poster hash: 67a46...87e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #5 Skrevet 14. januar 2016 Man skal ALLTID bruke vaskemiddel uten parfyme til babyer. Anonymous poster hash: 78100...3d2
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #6 Skrevet 14. januar 2016 Aldri bruke tøymykner, for tøymykner blir liggende igjen i tøyet og kan førextil irritert hud. Prøv tyroler naturasalve fra helsekost om han har irritert hud eller tørre flekker. Anonymous poster hash: 21f52...73f
gale damen Skrevet 14. januar 2016 #7 Skrevet 14. januar 2016 Hvis du mener at tøyet blir stivt så kan det strykes. Tøymykner er en stinkende kjemikaliebombe, og det er ikke rart at babyens hud reagerer på det. Bruk uparfymert vaskemiddel til babyens klær.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #8 Skrevet 14. januar 2016 Skyllemiddel må du ikke bruke om barnet har eksem. Det legger seg som en hinne på tøyet, og er ikke bra for huden som allerede sliter. Selv Neutral. Har barn med atopisk eksem i huset, hun ene er veldig hardt rammet. Hun er nå så stor at hun kan forklare meg hva som gjør vondt og hva som gjør at hun begynner å klø. For en liten stund siden fikk mannen den glupe ideen å bruke skyllemiddel på sitt treningstøy. Han vasket dette alene, men vasken etter var det tøy til alle. Jeg merket ikke noe, ikke lukt heller men begge ungene begynte å klø. Etter endel leiting og sjekking sa mannen han hadde brukt skyllemiddel på vasken før. Så her hjelpe det ikke å ha en vask uten skyllemiddel engang, vaskemaskinen må renses etter det har vært skyllemiddel i den. En omgang med sitronsyre i den, vask av tøyet på nytt og kløen forsvant. Da gikk det opp for mannen hvorfor jeg har sagt vi ikke skal ha skyllemiddel. Hu ene jenta fikk får som blødde på bein og armer. Jeg ga han beskjed om å smøre og hjelpe henne, for dette betydde flere våkennetter. Av tøy så bør du bruke bomull, og ikke minst sjekke at tøyet er sydd med bomullstråd. Mye tøy i bomull err sydd med syntetiske tråde og dette er vondt for barna. Som ene jenta mi sier så kjennes det ut som det sitter nåler i tøyet. Sengetøy er faktisk utrolig viktig en er nøye med. Her bruker ungene mye tid hvert døgn. Bomull er igjen best her. Ene barnet mitt vil ha flanell, men det merkes på huden at dette tørker den ut så da må vi smøre og smøre for å kunne veie opp. Fleece tørker nemlig ut huden, det er deilig å ha på kroppen for de med atopisk eksem men det e desverre ikke bra for den. Så da må en nesten finne ut hva en vil. Slik som ene barnet mitt som vil ha flanellsengesett, men hun vil heller smøre seg mer så lenge hun kan sove i dette. Hun har også fleece pysj som hun brukes som kosedress innimellom. Når vi vet om dette og tar våre forholdsregler så klarer vi å holde ting i sjakk. Henne er ikke så hardt rammet som hun andre. Hun som sliter mest er 13år og det er ikke like gøy å ikke kunne velge tøy som alle andre. Når ungene blir større er det mindre og mindre tøy som er i bomull. Hun har nå funnet en middelvei som hun syns er grei. På skolen så går hun i tøy hun vil og når hun kommer hjem skifter hun til tøy som er bedre. Gensere i akryl, poliester osv er det veldig mye av i butikker og det er disse som er "in". Jeg skjønner hun vil kunne gå i det andre går i, men det er fryktlig kjedelig at hun egentlig ikke burde gå i det. Så veldig greit at hun har funnet sin løsning. Hun må også skift på sengen noen ganger i uka. I perioder har hun sår eller hun flasser, dette blir som nåler å ligge på sier hun. Og nupper på lakenet er helt tortur. Vi hadde ikke klart oss utn tørketrommel. Dette gjør tøyet mykt, men det fjerner også små nupper som kommer på tøyet. Anonymous poster hash: 34bcb...bff
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #9 Skrevet 14. januar 2016 Jeg begynner å klø over hele kroppen av tøymykner, til og med av den uparfymerte fra Neutral. Her bruker vi bare uparfymert vaskepulver og tørketrommelen, tøyet blir mykt nok av det. Helt unødvendig å utsette seg selv og, ikke minst, barna for alle kjemikaliene som finnes i tøymykner. Anonymous poster hash: be67c...c15
Gjest Muji81 Skrevet 14. januar 2016 #10 Skrevet 14. januar 2016 Sier meg enig med menigheten. Tøymykner er helt unødvendig og miljøskadelig. Bruk neutral til barn. Noe av den verste lukten jeg vet om er garderoben i barnehager. Skulle tro folk brukte en halv boks med vaskepulver eller halve skyllemiddelflasks hver vask.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #11 Skrevet 14. januar 2016 Jeg tåler ikke neautral! Får utslett og kløe, men blenda sensitiv tåler jeg helt fint både vaskemiddel og tøymykner. Anonymous poster hash: 4d45f...cfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå