Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Jeg plages med grusomme rytmeforstyrrelser. Kjennes ut som hjertet slår hjul flere ganger med pauser. Det stopper opp. Jeg blir uvel. Sliter med pusten. Våkner opp om natten av det. Føles ut som hjertet vil slutte å slå. Jeg har hjertesvikt som jeg tar medisiner for, venstre grenblokk og andre feil. Vært til lege. Men det er ikke blitt fanget opp på ekg så nå er legen min bestemt på st dette er i hodet mitt. Har fått time til registrering i et døgn. Men det er ikke før om to mnd. Jeg er så utmattet nå, har ofte brystsmerter og ubehag. Er nær ved å brsvimer. Er verst på natten og ved anstrengelse. Slår meg helt ut dette. Kan jeg kreve hjelp tidligere??? Anonymous poster hash: 4ef57...adb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 Ja, når tilstanden forverrer seg kan du gi beskjed om at den er så forverret, da må sykehuset ta en ny vurdering om de kan ta deg inn tidligere. Med din allerede kjente hjerteproblematikk så er det utrolig at du må vente så lenge på denne undersøkelsen. Be om å få en kopi av henvisningen fra legen din til sykehuset. Hvis det der står noe slikt som "pasienten greier ikke slå seg til ro med at plagene er psykisk betinget...." så vil jo sykehuset vurdere det som ikke akutt og det derfor tar lenger tid før du får denne undersøkelsen. I så fall ville jeg ha kontaktet sykehuset og fortalt at du nå er verre. Jeg vil tro du går til spesialist der allerede pga. hjertesvikten du har? I så fall, ring avdelingen og forklar situasjonen, at du er henvist, at du nå blir dårligere og at legen din avfeier deg med at det bare er psykisk. Og så forklarer du at du får det ved anstrengelse, og også at du våkner av det om natten og at du er verre når du ligger på natten. Kommer du ingen vei, kan du ev. - om du har råd - gå privat, det er sikkert private hjertespesialister som kan ta en døgnmåling på deg også. Lykke til - sender deg en stor, varm klem i natten <3 Anonymous poster hash: e8d9e...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå