Gå til innhold

Blir så fort sint om dagen / kort lunte :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feks på samboern min, jeg er sur og muggen mot han hele tiden. Hvorfor det? Kan det kanskje være fordi vi er så lite kjærester. Vi sier aldri fine ting til hverandre, og føler meg som et null for han, hver eneste dag.

Barna får kjeft. 

Jeg kjenner meg ikke igjen. 

Jeg er ikke sånn. Jeg er kjempeglad i barna mine og mannen min. Jeg kan begynne å gråte (inni meg) da jeg har vært streng, sur og kjeftet på barna. Og har prøvd å tenke HVORFOR det er sånn. 

Jeg har tenkt tanken "er jeg ulykkelig"?

Det er mye i mitt liv som skjer nå. Kan det være det? OG det er ikke bare positivt, eller som jeg ønsker. 

Litt leit med mannen også. Føler vi har så lite glede av hverandre. Mye går i mot meg, jeg ønsker feks å flytte, men nei, ønsker meg noe så simpelt som å male en stuevegg, men nei, jeg er så lei dette gamle, og få nei til alt jeg foreslår hele tiden

Huff dette er bare trist. Jeg sa til meg selv at jeg gleder meg til jeg får mensen nå så jeg blir glade gode meg selv igjen. Men nå er jeg bare irritert og blir feitere og feitere. Jeg trodde det var PMS, men nå mistenker jeg at det ikke skyldes hormoner. (Jeg er ikke gravid)

Hva f er det jeg driver med? Jeg vil jo ikke dette... Jeg bestemmer meg for å være glad, men vips så snur det også blir jeg lei meg / irritert for ingen ting. Hvis 1 åringen feks drar ut all maten fra matskuffen så blir jeg gretten, før hadde jeg ledd og prøvd å lære barnet. 

Gleder meg til dette gir seg. Føler meg veldig mislykka :-(

Anonymous poster hash: 52e6e...7ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du er veldig sliten, og kanskje en liten vinterdepresjon?

Dette med mannen må du bare snu selv. Gjør hyggelige, gode ting for han, uten å forvente noe tilbake. Og vil du male en vegg gjør du det, det behøver du vel ikke han til?

Tving deg selv til å se en positiv ting ved barna en gang i halvtimen, og kommenter det! Kanskje det klarer å snu den negative trenden. Når jeg får til det med mine blir de ofte mer ivrig på å gjøre bra ting, fremfor ting som resulterer i kjeft.

Også må du spise sunt og mosjonere! De færreste trives i en slapp, usunn kropp.

Anonymous poster hash: 12d2e...bc8

Skrevet

Takk for svar. Tårene renner nå 😥 og har lovet meg selv å gjøre det barna liker best i helgen, med et godt humør. Skal prøve så godt jeg klarer i hvertfall 😊

Skrevet

Takk for svar. Tårene renner nå 😥 og har lovet meg selv å gjøre det barna liker best i helgen, med et godt humør. Skal prøve så godt jeg klarer i hvertfall 😊

Jeg har mange timer på badegulvet med tårer i strie strømmer bak meg. Det er hardt å være småbarnsmor, og man innbiller seg at alle klarer alt bedre enn en selv.

Så godt at du har planer om noe koselig, og husk å informere om det! Jeg tenker også ut koselige ting, men så har jeg kanskje ikke informert om hvorfor, eller hva det betyr, også blir jeg skuffet over at de ikke setter pris på det/krangler osv.

Typ "nå har jeg laget kakao fordi vi skal på tur. Jeg syntes det var så koselig å gå på tur med mamma når jeg var liten, så derfor håper jeg at dere vil bli med meg nå. Kanskje vi skal se om vi kan finne 5 forskjellige trær? Og samle kongler, så vi kan lage en bondegård? Jeg er mye større enn dere, så jeg kan gå veldig langt og fort, så det er viktig at dere sier i fra hvis vi skal gå saktere." Også presisere i forkant hvis noen ikke skal bæres, at en som klager mye må jobbe for å holde humøret oppe "fordi jeg vet at du klarer dette" osv.

Lykke til, og god helg!

Anonymous poster hash: 12d2e...bc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...