Gå til innhold

Kjenner du noen som har blitt anmeldt for voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere forklare meg litt om prosessen videre? En av mine nærmeste har dessverre havnet oppi en slik anmeldelse og jeg er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til hele situasjonen.

Anonymous poster hash: 36464...257
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du å forholde deg til den da? Vedkommende må gjennom en rettssak for å avgjøre skyld/uskyld, er ikke så mye å få gjort med det...

Anonymous poster hash: 2dc56...0cc

Skrevet

Ja... du kan skrive til meg på pm om du vil. Vill ikke legge ut om det her...

Skrevet

Ja.

Han soner for øyeblikket.

Anonymous poster hash: 87832...c1f

Skrevet

Trenger du å forholde deg til den da? Vedkommende må gjennom en rettssak for å avgjøre skyld/uskyld, er ikke så mye å få gjort med det...

Anonymous poster hash: 2dc56...0cc

Hvordan kan de avgjøre skyld i ettertid? Blir det ikke ord mot ord?

Anonymous poster hash: 36464...257

Skrevet

Ja. Rettssaken har enda ikke vært, men han påstår det ikke var voldtekt. Jeg har valgt å tro ham inntil videre, men jeg er helt åpen for at det kan endre seg etter rettssaken ettersom vi ikke har hørt den andre siden. Jeg støtter ham med tanke på at dette er tungt for ham, men har sagt klart ifra at om han lyver eller om det kommer frem en annen sannhet, så vil jeg rett og slett skyve ham fra meg. Men som sagt, det er tungtveiende grunner til at jeg tror på ham derfor støtter jeg ham. Jeg vet ikke om jeg har gjort det riktige, men det vil vel tiden vise. 

Hva lurer du egentlig på? Er det gangen i etterforskningen og med tanke på rettssak og sånt?

Anonymous poster hash: 478bf...9c6
Skrevet

Ja. Har vært i rettssak som vitne, og skal snart inn igjen for ankesaken. Men mannen har rømt landet, aner ikke hvordan prosessen blir videre da.

Anonymous poster hash: 9a0d3...bc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...