Gå til innhold

Hva er vanligste grunn til leddsmerter hos en 1 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt har klaget på vondt i flere av leddene sine til og fra i hele høst og vinter, uten at vi vet hvorfor. Frisk og rask og løper og danser rundt, 1,5 år nå. Legen tar det ikke særlig på alvor fordi barnet ikke er forsinket motorisk og er aktiv, men jeg reagerer på at ungen så ofte sier hun har vondt og peker. Det er hender/håndledd, albueleddet, knærne og føtter/ankler hun peker på. Det virker ikke som tull, lek eller trass, men som at noe virkelig er vondt. Det kan virke som at legen mener at så lenge det ikke er halting og hevelse, så er det ingenting, men jeg føler meg ikke sikker når et så lite barn over så lang tid forteller at det gjør vondt. Vi gir ikke mye oppmerksomhet på det eller mye trøst og dulling, så hun får ikke noe utav det hvis dere skjønner.

Anonymous poster hash: 95dc1...f32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksesmerter?

Hmm.. I leddene..

Anonymous poster hash: f773f...2fc

Skrevet

Ville tatt barnet med til enten en annen lege, hørt med legen på helsestasjonen evt en manuellterapeut.

Anonymous poster hash: 8873f...cd8
Skrevet

Det er samme lege på HS og legesenter her vi bor, så det er ikke lett å få time hos en annen, men jeg vurderer å snakke med barnelege på sykehuset for å få en annen opinion.

Skrevet

Ja, jeg har også tenkt på voksesmerter,men er det vanlig at de har så masse voksesmerter? Hun har klager over dette nesten daglig i 4 mnd nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...