Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Hei! Nå nærmer termin seg veldig, og alt er klappet og klart, men kun frem til fødsel.. Jeg kom plutselig på at jeg husker jo ingenting FRA barselperioden sist!! Og forskjellen er jo nå at jeg har en på 4 fra før av i tillegg.. Hva er ditt beste tips og råd for perioden med nyfødt, + fireåring i tillegg?? PS. Jeg er ikke av typen som bryr seg nevneverdig om jeg har gjærbakst i frysen til besøket eller ei, eller om 4åringen blir sendt i bhg selv om jeg er hjemme.. Anonymous poster hash: 4d813...3ac
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 Få noen til å ta en skikkelig rundvask i huset, type julevask (det har du kanskje nettopp hatt), så holder det noen uker/mnd med absolutt minimum. Vurder matkasse levert på døren eller senk standarden totalt, lev på Toro og take away de første ukene. Ikke stress med alt du føler du bør rekke og være med på. Det er plenty av tid til cafebesøk, babysang og trilleturer etter hvert. Det er greit å bare "late seg" hjemme med babyen på fanget de første ukene og mnd. Inkluder storebror i alt fra å montere babyseng, finne frem klær fra boden, skifte bleier, hente vann til deg når du ammer, osv. Få frem at han er den store og kan hjelpe deg, og det er stas og vis at du setter pris på hjelpen. Han trenger også litt alenetid med deg selv om babyen kanskje "krever" deg. Anonymous poster hash: 474e0...040
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 4,5 år mellom mine. Tro meg, ting kom naturlig Bare nyt tiden og ikke stress. Anonymous poster hash: 901ad...7e3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 Sov med babyen på dagtid etter eldste er levert i bhg. Hadde ikke klart hverdagen i permisjon med nr.2 hvis ikke jeg gjorde det. Nattevåk + en unge fra før er utrolig slitsomt!! Hver morgen dro jeg fram ekstra energi til å ta meg av eldste fram til barnehagen fordi jeg visste at om noen timer kan jeg gå hjem å sove! Anonymous poster hash: cf2e6...67a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #5 Skrevet 13. januar 2016 Det beste med nr 2 var at jeg nøt tiden mere. Og klarte å tenke at alt er en fase. Kos deg masse😊 Anonymous poster hash: 17d23...afa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå