Gå til innhold

Noen som har tvillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter tvillinger nå om en måneds tid. Det blir planlagt keisersnitt.

Kan du komme med noen tips? Om alt mulig som kan være lurt? Utstyr og rutiner man ikke tenker på når man har bare et barn.

Vi har kun et lite soverom ledig, vårt soverom er ganske stort. Usikker på hvordan vi skal løse det med senger/soveplasser første året.

Panikken tar meg, og jeg trenger hjelp! Vi har to store jenter på 10 og 12 år fra før.

Anonymous poster hash: 36bc2...fab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sover vel på deres rom i begynnelsen?

Jeg vil si ha lav terskel for å begynne med flaske/mme hvis det blir for mye styr med fullamming av begge. Ikke slit deg ut på det! Du trenger energien.... Allier deg med familie og venner ang husvask, handling, osv, eller betal for vaskehjelp og matkasser en periode.

Mange kjøper både enkel og dobbelvogn. Noen ganger er det bare mega upraktisk med tvillingvogn, og man kan ha det ene barnet i bæresele og bytte på hvem som ligger i den enkle vogna.

Anonymous poster hash: 12366...b15

Skrevet

Hvis du er på facebook vil jeg anbefale deg å bli med i gruppen "Tvillingmødre : )"

Flott gruppe med stor aktivitet. Der får du svar på alt.

Lykke til! Herlig med tvillinger : )

Anonymous poster hash: 0b6dd...a00

Skrevet

Gratulerer!

Jeg har tvillinggutter på snart seks.

Mitt beste tips er:Senk skuldrene og ta ting som det kommer. Rolige foreldre gir ofte rolige barn.

Og gled deg. Tvillinger er moro!

Velkommen til Tvillingmødre på facebook (Forøvrig den aller beste gruppa jeg har vært borti på fb. Der er takhøyden høy og man kan spørre om alt man lurer på. Tvillingrelatert eller ikke.)

Anonymous poster hash: ec197...b07

Skrevet

Har du vært på Dobbel Glede (nettside)? Masse fine tips der, bruk søkefeltet.

Tvillingmor

Anonymous poster hash: e4c62...8a5
Skrevet

Har tvilling jenter på 2 mnd :) mater de med flasker da ammingen ble bare styr å at jeg ble så syk under å etter fødselen at produksjonen aldri kom onkli igang. Fordelen med flaske er at pappaen kan hjelpe til. Vil anbefale dere at far får alle tvilling ukene å tar disse ut samtidig med din perm når dere kommer fra sykehuset. Og at dere bruker tiden dere er hjemme ilag på å få tvillingene samkjørte på Sovings og mat. Masse lykke til, er ett sabla slit i begynnelsen når man ikke har fått rutiner enda. Men det går seg fort til ;)

Anonymous poster hash: d82dc...601

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...