Gå til innhold

Det skal alltid være noe....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsledig og får dermed mye mindre utbetalt i dagpenger enn jeg fikk mens jeg jobbet. Gjør hva jeg kan for at barnet ikke skal merke noe til det, men noen ganger er det vanskelig.

Etter at snøen kom har han selvsagt hatt lyst til å gå på ski, noe han elsker, men han har vokst fra ski og skisko. Samme er det med skøytene. Har forklart han at i år har vi ikke råd til nytt utstyr og det har han på ett vis godtatt men er selvsagt litt lei seg.

I dag fikk jeg skrapt sammen noen kr. for å kjøpe noe som vi MÅ ha til huset. Desverre ble dette litt dyrere enn først antatt så jeg ble litt lei meg for det.

Så kommer jeg hjem og har fått mail fra læreren. Joda ungene må ha ski og skøyter for det skal de bruke i gymtimene nå fremover. De har gym halve skoledagen to ganger i uka.

Hva pokker gjør jeg? Læreren oppfordrer ril å låne av andre om man ikke har utstyr. De eneste keg kjenner som har utstyr i samme str. som mitt barn er barn som selv skal bruke det samtidig. De går i samme klasse.

Kan ikke holde ungen hjemme heller. I og med at det er snakk om hver gymtime.

Ingen vits i å se på Finn.no heller da jeg ikke har penger til det heller.

Akkurat nå sliter jeg med å ha til mat på bordet. I dag har jeg spist knekkebrød uten pålegg eller smør til frokost og flatbrød til lunch. Barnet får selvsagt den maten han trenger.

Eneste positive er jo at jeg har gått ned noen kg den siste mnd.

Ikke nok med at jeg er arbeidsledig, men jeg er sykemeldt også og dermed er det bare rot med utbetalinger av sykepenger. Har ikke fått penger siden 11. desember og da fikk jeg frem til 27. desember.

Har mest lyst til å sette meg ned å grine.

Anonymous poster hash: f38d9...ac3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På finn.no er der skiutstyr som gis bort, samme med skøyter. Så sjekk der er mitt råd. Facebook har også sider for ting gis bort.

Anonymous poster hash: fb39d...e31
Skrevet

Huff, føler med deg!

Har du mulighet til å selge noe?

Er det noen utleveringer av sportsutstyr via frivillige org/kommune der du bor? Vet noen kommuner har det.

Kan du kontakte feks Amadia el lign og spørre? Ser de stadig vekk spør etter spesifikke ting til familier på fb.

Ingen du kan høre om å kjøpe veldig billig/få brukte ski av?

Kan du høre med læreren? Kanskje læreren vet om noen eller noe sted.

Masse sympati herfra! Det er ikke lett å være fattig i Norge.

Anonymous poster hash: 70e63...ef2

Skrevet

Prøv "Hjelp oss å hjelpe". De kan kanskje ordne noe utstyr. :)

Anonymous poster hash: c0bb2...6a5

Skrevet

Sjekk med frivillighetssentralen.

Hva med å spørre far/besteforeldre om de kan hjelpe med å kjøpe brukt skiutstyr.

Snakk med læreren, hør om de har noen å låne ut.

Jeg pleier å legge en status på Facebook. Som regel har noen skøyter å låne vekk, ofte har man flere størrelser som ligger på vent til ungen får større bein.

Anonymous poster hash: 9bd00...c6e

Skrevet

Jeg er arbeidsledig og får dermed mye mindre utbetalt i dagpenger enn jeg fikk mens jeg jobbet. Gjør hva jeg kan for at barnet ikke skal merke noe til det, men noen ganger er det vanskelig.

Etter at snøen kom har han selvsagt hatt lyst til å gå på ski, noe han elsker, men han har vokst fra ski og skisko. Samme er det med skøytene. Har forklart han at i år har vi ikke råd til nytt utstyr og det har han på ett vis godtatt men er selvsagt litt lei seg.

I dag fikk jeg skrapt sammen noen kr. for å kjøpe noe som vi MÅ ha til huset. Desverre ble dette litt dyrere enn først antatt så jeg ble litt lei meg for det.

Så kommer jeg hjem og har fått mail fra læreren. Joda ungene må ha ski og skøyter for det skal de bruke i gymtimene nå fremover. De har gym halve skoledagen to ganger i uka.

Hva pokker gjør jeg? Læreren oppfordrer ril å låne av andre om man ikke har utstyr. De eneste keg kjenner som har utstyr i samme str. som mitt barn er barn som selv skal bruke det samtidig. De går i samme klasse.

Kan ikke holde ungen hjemme heller. I og med at det er snakk om hver gymtime.

Ingen vits i å se på Finn.no heller da jeg ikke har penger til det heller.

Akkurat nå sliter jeg med å ha til mat på bordet. I dag har jeg spist knekkebrød uten pålegg eller smør til frokost og flatbrød til lunch. Barnet får selvsagt den maten han trenger.

Eneste positive er jo at jeg har gått ned noen kg den siste mnd.

Ikke nok med at jeg er arbeidsledig, men jeg er sykemeldt også og dermed er det bare rot med utbetalinger av sykepenger. Har ikke fått penger siden 11. desember og da fikk jeg frem til 27. desember.

Har mest lyst til å sette meg ned å grine.

Anonymous poster hash: f38d9...ac3

Uff, skikkelig leit for deg og barnet!

Skolen kan ikke forlange at alle barn skal ha utsyr med seg. Mange skoler har noe utstyr til låns, du kan jo ta en tlf til læreren og høre. Si også i fra om at dere ikke har utstyr og heller ikke har mulighet til å skaffe utstyr nå. Skolen skal være gratis og for alle!

Jeg bor i Oslo, her har vi flere plasser man kan låne gratis utstyr. Noen steder er kan man låne utstyr i 1 uke av gangen (man kan komme å fornye leien hver uke :Nikke: ) og nopen steder lånes utstyr ut for 1 dag, 1 kveld o.l. Det er både idretslag og frivillighets senter som låner ut utstyr.  De låner ut både langreski, skøyter, slalåm ski, akrebrett ++

Vet jo ikke hvor du bor, men sjekk med f.eks frivillighetsentralen om de har utstyr til utlån. Som andre sier, se på gis bort på Finn. Ring idretslaget.

Dette handler jo om skoletiden, men om gutten din liker å gå på ski er det jo kjempe synd om han ikke får gjort det på fritiden også!

Så siste spørsmålet, hvor bor du? Og hvilken str trenger gutten din, er mulig noen her inne har ett par som kan lånes bort over vinteren??

Skrevet

Finnes mange kjøp og salg sider på facebook, har kjøpt mye flott fra folk i mitt område

Anonymous poster hash: 64836...784

Skrevet

Har skolen lov å kreve dette?! De er vel plikige til å tilby alternativer for dem som ikke har utstyr? Men skjønner at du sikkert ikke vil ta den kampen og "stå frem" som fattig.

Du må jo også få orden på dette med Nav. Du får vel etterbetalt en del snart siden det har vært tull? Kan du ha rett på sånn nødhjelp eller hva de kaller det nå i mellomtiden?

Du kan legge ut annonse på Finn om at du ønsker å låne eller få utstyr også.

Anonymous poster hash: bbdf0...21d

Skrevet

Prøv NAV. Søk rundt på face etter folk som hjelper. Trål bruktsider. Kanskje hjelp oss å hjelpe kan hjelpe feks. Det finnes garantert noen! Solgte alt vårt i forrige uke for symbolske summer på 100,- kr (nesten nytt), hadde gladelig gitt der bort om jeg visste det kom til noen som virkelig trengte 😔

Anonymous poster hash: 2a164...c86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...