Gå til innhold

Hvordan er baby 2 mnd på ettermiddag og kveld??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover knapt fra kl 16 til 23.30-00.30.

Noen kvelder er d mye amming, dupper litt da mens andre kvelder er hun trøtt men får ikke sove. Lurer på å prøve vognen. Vil ha pupp, vil ikke ha pupp. Sint på ene puppen men ikke andre.

Anonymous poster hash: eb2dc...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Good pupp/bad pupp? 😊

Har du nok melk? Kanskje hun trenger litt ekstra på ettermiddagen, melkeproduksjonen er på sitt laveste da.

Anonymous poster hash: f0e49...6b4

Skrevet (endret)

Ca søvnmønster på min:

Våkner/Våknes ca07.30

Sovner igjen 8/8.30 ca 1,5 time

Våken til ca 12-13 sover 2-3 timer

Våken til 19-21 , noen ganger smådupper

Sover igjen fra da ti 4-5 tida, drikker litt (samsover) og sover til 7-8.

Fullammer

Har fått en rolig baby denne gangen, drikker melk når hun våkner og før hun sovner .

Min nr2 sov ca 1/2 av gangen, hele døgnet.

Kolikk og låsning i nakke .

Ble ammet døgnet rundt .

Nr1 sov og sov, fikk mme, sov hele natta fra ca6 uker,

Som du ser, stor forskjell 😉

Nr 2 hadde vi vogna i stua nesten et år, sov kun ved bevegelse.

Endret av skinnfilla
Skrevet

Skal jeg prøve å gi henne tillegg rundt 18-19tiden etter begge puppene ???

Skrevet

Skader ikke å prøve, men husk å bruke malt for magen. Kan bli hard i magen😊

Skrevet

Good pupp/bad pupp? 😊

Har du nok melk? Kanskje hun trenger litt ekstra på ettermiddagen, melkeproduksjonen er på sitt laveste da.

Anonymous poster hash: f0e49...6b4

Dette er en MEGET gammeldags holdning som du absolutt ikke bør høre på!

Grunnen til at babyen pupper veldig ofte på ettermiddag/kveld er fordi h*n vil to ting;

-etablere en god melkeproduksjon (hyppig amming øker melkeproduksjonen)

- og baby vil bli skikkelig mett til natta, og må da puppe mye for å få ut den tykke, feite melka som kommer til slutt når ting virker 'tomt'.

Ikke hør på de som sier at du skal gi tillegg! Da minsker melkeproduksjonrn din fordi du ikke ammer så mye som babyen er programmert til å ville. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste.

Jeg har fullammet tre barn i 6 mnd. Jeg har sittet med puppen tigjengelig hrle kvelden, som deg de første månedene. Det stabiliserer seg ved 3-4 mnd, tro meg. Bare ikke tro på de som sier du har 'for lite' melk.

Anonymous poster hash: 9aadc...e2f

Skrevet

Skal jeg prøve å gi henne tillegg rundt 18-19tiden etter begge puppene ???

Nei! Du ødelegger den gode melkrproduksjonen spm baby så gjerne vil etablere ved å amme ofte på kveld!

Med mibdre du ønsker å slutte å amme om en måned eller to, så må du bare sette deg ned i sofaen, kos deg og amm hele kvelden. Ja baby er urolig, det er vanskelig å få ut den fete melka, men baby blir sterkere til å suggme og alt vil stabilusere seg om en måned eller to.

Anonymous poster hash: 9aadc...e2f

Skrevet

Mine to har vært veldig urolige på kveld fram til de var rundt tre måneder ❤️ Fram til da satt vi stort sett å ammet, eller bysset og bar på dem hele kvelden. Anbefaler å lese på ammehjelpen, for det er helt normalt at de små er på denne måten ❤️ Før du evt prøver tillegg ville jeg veid på helsestasjonen å sett at vekta går opp, da vet du at du har nok melk, og at det bare er baby sin måte å opprettholde den gode melkeproduksjonen din på 😃 Masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk :) artikkel på ammehjelp var nyttig!! Ringte de også. Ammer stort sett hele kveld men baby sover gjerne fra midnatt til 6-7, så da skjønner jeg mer. Er bare sliten og sover på dagtid når baby sover før eldste kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...