Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Jeg mener at jeg har lest at det er vanskeligere å bli gravid om tiden mellom EL og neste mens er kort. Noen som vet om det stemmer? Linker? Jeg har 23-dagers sykluser og EL på dag 12. Altså får jeg mensen 11 dager etter EL. Noen som vet om det kan gi problemer med å bli gravid? Anonymous poster hash: 1c0c2...a87
Meg og alle gutta Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 Er vel om lutealfasen er kortere enn 10 dager det kan bli et problem. Jeg hadde tidligere korte sykluser hvor jeg fikk mensen 11/12 dager etter eggløsning. Altså lutealfase på 11/12 dager. Jeg har fått 3 barn så her har det ikke vært noen problemer. Etter siste barnet har syklusen min endret seg og blitt en uke lenger. Nå har jeg sykluser på 31 dager mot 23-25 før. Men antar at lutealfasen fremdeles er den samme. Men det har jeg ikke fullt med på. Er det mindre enn 10 dager så rekker kanskje ikke egget å feste seg å starte produksjonen av hcg som stopper mensen.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 Jeg hadde sykluser på 21 dager før jeg ble gravid med 1.barnet, brukte ca 6 mndr etter p-pilleslutt på å bli gravid. Etter dette har jeg hatt ca 23 (21-25) dagers sykluser. Med nr 2 ble jeg gravid 8 mndr etter p-pilleslutt, og med nr 3 var jeg gravid 2 mndr etter at vi startet å prøve. (Hadde da sluttet på p-piller flere mndr i forveien for å optimalisere sjansene og kun brukt kondom den perioden.) Jeg var også bekymret for kort lutealfase under prøvingen med nr 1 og særlig med nr 2. Jeg testet for EL kun under prøvingen med nr 2, og fant da ut at jeg ikke hadde EL de første syklusene etter p-pilleslutt, derfor sluttet jeg på p-piller flere måneder før vi ønsket å starte prøvingen på nr 3. Etterhvert som jeg hadde EL, kom den kun 7-10 dager før forventet menstruasjon. Men som du ser, har jeg klart å bli gravid 3 ganger og har 3 barn, så for meg var det ikke noe problem selv om jeg har korte sykluser! (Jeg tenker at det er p-pillene som er årsaken til at det tok litt tid å bli gravid med nr 1 og 2 siden jeg ikke hadde EL de første syklusene etter at jeg sluttet med pillene, og ikke at det er de korte syklusene som skapte vansker.) Lykke til! Anonymous poster hash: 49e76...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå