Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Ser du ned på barnehagelærere? Anonymous poster hash: d4e57...64d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 Nei! Jeg beundrer de. Beundrer tålmodigheten, fagligheten, støtten, tilstedeværelsen de gir barna mine. Makan til flotte folk skal man lete lenge etter! Jeg blir sliten etter et kvarter (ved henting) i bhg, kjenner jeg kan bli både sur og utålmodig på den korte tiden. Så all kred i hele verden til de som vil jobbe med det viktigste i verden... barn! Anonymous poster hash: 828a9...001
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 Nei, det er et annerledes yrke på mange måter. Egentlig misunner jeg de litt, jeg tror deres yrke gir mye mer tid til barna. Læreryrket er uansett ødelagt av alle krav som kommer i tillegg til undervisning. Derfor er alle yrker med like lang utdanning bedre enn læreryrket i mine øyne. Barnehagelærer inkludert. Jeg kommer ikke til å holde ut som lærer i mange år. Angrer meg for at jeg ikke utdannet meg til førskolelærer... men nå er jeg ødelagt av yrket og må sannsynligvis finne meg noe helt annet. Anonymous poster hash: 8d784...c00
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #5 Skrevet 13. januar 2016 Så rart, opplever at mange lærere rakker ned på utdannelsen. Anonymous poster hash: d4e57...64d
FruLesehest Skrevet 13. januar 2016 #6 Skrevet 13. januar 2016 Nei, jeg er vanvittig imponert. Hadde ikke overlevd en halvtime der.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #7 Skrevet 13. januar 2016 Så rart, opplever at mange lærere rakker ned på utdannelsen. Anonymous poster hash: d4e57...64d De prøver å fremstå som bedre, for å forsvare sitt eget yrkesvalg som i de aller fleste tilfeller sliter de fullstendig ut. Læreryrket består av altfor mange krav, forventninger og urimelige arbeidsoppgaver (hvem visste at man burde vært utdannet psykolog, helsesøster, familieveileder, konfliktmegler, sikkerhetsvakt, pr-konsulent, informasjonskonsulent, dataingeniør, leder og vaktmester, i tillegg til fagkretsen sin!? DET sa de ingenting om på lærerhøyskolen!). Lærere synes vel barnehagelærere har det for 'lett', når realiteten er at det er læreryrket som er for tungt. Anonymous poster hash: 8d784...c00
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #8 Skrevet 13. januar 2016 Overhodet ikke, tvert i mot. Utdanningsforbundet derimot, har en vei å gå ifht å fronte de bhg ansattes arbeidstid og lønn. Hilsen ungdomsskolelærer Anonymous poster hash: 1261e...df6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #9 Skrevet 13. januar 2016 Nei. Pedagogikkfaget er jo det samme enten man konsentrerer seg om et tidlig eller seint trinn på barnets utvikling. Blir som å si at geriatrikere ser ned på barneleger. De driver jo med mye det samme, men visse spesifikasjoner er ulike. Anonymous poster hash: 83cc6...866
Gjest Hercule Poirot Skrevet 13. januar 2016 #10 Skrevet 13. januar 2016 Nei, absolutt ikke! Barnehagen legger grunnlaget for resten av skoletida, og de tar dessuten være på de kjæreste jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå