Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Leste boken "Forstå tenåringen din" for en stund tilbake, og der sto det om dette med mobilbruk ved bordet, at ungdom gjerne gjør det. Nå leste jeg artikkelen her på klikk om den gode samtalen rundt middagsbordet, og igjen står det at det har blitt vanlig å bruke nettbrett og mobil ved bordet. Er det virkelig sånn? Jeg anser både meg selv og mine to tenåringer som hyppige brukere av nett, men det er da helt utenkelig å sitte med hvert sitt nettbrett eller telefon ved middagsbordet. Det kunne aldri falle meg inn, og ungen av ungene har heller noen gang prøvd på det. Jeg har aldri måtte sagt at man ikke bruker slikt ved bordet, for ingen har tatt det med til bordet.... Er det virkelig blitt vanlig at man sitter med hvert sitt nettbrett/mobil ved middagsbordet? Jeg kan ikke helt se det for meg jeg, når snakker man med hverandre da, når man til og med ved måltidene sitter med nesa i hvert sitt brett? Anonymous poster hash: 60036...2ba
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 Nei nei nei! Det kan da ikke være vanlig? Her i huset er det akseptert å sitte med mobil/nettbrett når en feks spiser frokost alene, tar seg en matbit mellom måltider e.l., men ved fwllesmåltidene er det helt uaktuelt.. Anonymous poster hash: 45f57...b68
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 Selv ikke min veldig tenåring av en svoger (17 år) har noen gang tatt med Tlf/nettbrett når vi har vært flere ved matbodet. Tror ikke det er vanlig heller. Anonymous poster hash: 737fb...6bf
Gjest Antarctica Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 Utelukket her i gården. Aviser, leker, mobiler, nettbrett: alt skal vekk når vi spiser. Da er det kun én ting vi driver med, vi har et måltid sammen. Vi ler, snakker og forteller vitser, men vi har fokus inn i fellesskapet.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #5 Skrevet 13. januar 2016 Faktisk aldri vært borti noe sånt. Kanskje bare flaks. Anonymous poster hash: ff9ce...8c3
Honningmelon Skrevet 13. januar 2016 #6 Skrevet 13. januar 2016 Det tror jeg ikke er vanlig. Hos oss er det helt uakseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #7 Skrevet 13. januar 2016 Mulig det er vanlig i enkelte kretser. Men jeg er vokst opp med at lesing av alle slag ved middagsbordet er dårlig bordskikk. Det skal vi holde oss til her. Anonymous poster hash: 5b4d7...ef7
Pobie Skrevet 13. januar 2016 #8 Skrevet 13. januar 2016 Vi har et vennepar med en sønn som er snart 4. Han sitter med fjeset limt til nettbrettet ved bordet mens foreldrene håndmater han, for han blir jo så distrahert av nettbrettet at han glemmer å spise.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #9 Skrevet 13. januar 2016 Kan jeg aldri tenke meg er vanlig. Jeg kjenner ingen som har det slik. Det jeg derimot har inntrykk av at er vanlig er å konstruere problemer man kan kritisere foreldre for. Selv om undersøkelser viser at foreldre aldri har vært mer tilstede, og barn/ungdom aldri har oppført seg bedre, kommer det stadig slike rare artikler. Og kommentarfeltene strømmer over av kommentarer om hvor fortreffelige foreldre de selv var/er (de som "har skjønt det") og hvor dårlige disse andre er. Anonymous poster hash: 3b5ef...6a3
Keiserpingvin Skrevet 13. januar 2016 #10 Skrevet 13. januar 2016 Ingen mobil eller nettbrett ved bordet. Det har hendt at jeg har sjekket værmeldingen ved frokostbordet, men da gjør vi det sammen, barna og jeg, og kun for å vite hva vi skal kle på til barnehage og skole. Unntaket er avis ved frokostbordet, den sjeldne gangen vi har en avis i huset. Nyheter på mobil er no-no ved bordet.
Gjest Antarctica Skrevet 13. januar 2016 #11 Skrevet 13. januar 2016 Vi har et vennepar med en sønn som er snart 4. Han sitter med fjeset limt til nettbrettet ved bordet mens foreldrene håndmater han, for han blir jo så distrahert av nettbrettet at han glemmer å spise. Oj. Ris til egen bak...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #13 Skrevet 13. januar 2016 Skjer ikke her i huset, og kan ikke si jeg tror det er vanlig rundt om heller, ikke ved felles måltider i alle fall. Hva en ungdom gjør når han finner seg en brødblings utenom er nå så... Anonymous poster hash: 83fd6...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå