Gå til innhold

Sykemeldt pga mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er så flaut. Hver gang jeg får mensen, får jeg så vondt at jeg blir kvalm. Må ofte ringe og si jeg ikke kan komme på jobb pga det, og sjefen blir sur.... I helgen fikk jeg pga mensen et blodtrykksfall som gjorde at jeg besvimte, og fikk sykemld for en uke. Nå er i alle fall sjefen forbanna :(

Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymous poster hash: 9768f...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en uke hver måned da eller? Da hadde jeg og vært litt irritert hvis jeg var arbeidsgiver.

Men sant skal sies at jeg var sykemeldt en uke i november pga mensen. Hører til historien at jeg ikke har hatt mensturasjon siden påske, hadde fått påvist hpv/celleforandringer i august, var til utredning for endometriose/pcos da jeg faktisk fikk mensturasjon 🎈 hurra 🎈 men natten jeg fikk det var det som rie-tak i korsrygg og dyp kvalme. Det gikk over etter 2-3 dager og enda sykemeldingen varte en uke dro jeg på jobb på dag 3 rundt lunsj (så halv dag)

Anonymous poster hash: 9a1e7...ce4

Skrevet

Smertestillende, P-piller, P-ring osv. Alt prøvd? Om du er ferdig med barn er det flere alternativ... Jeg hadde ikke gitt meg før alt hadde vært testet ut!

Skrevet

Dette må du få hjelp ifht til! Er du ferdig med å få barn, så er det ganske lett. Hvis ikke, så er det noen alternative medisiner osv som jeg tenker du bør prøve.

Anonymous poster hash: 48b4a...928
Skrevet

Du kan vel ikke bruke egenmelding hver måned, ingen har så mange sykedager å ta av...?

Jeg skjønner at arbeidsgiver blir grinete, men ikke at han lar det gå utover deg på en negativ måte. Med så mye sykefravær er jo han også nødt til å ta tak. Kanskje kan dere søke nav om å få dekket noe av fraværet ditt siden det er kronisk, det er jo veldig dyrt for arbeidsgiver å måtte betale deg sykepenger hver eneste måned.

Jeg regner med du har vært hos gyenkolog og sjekket opp hva som kan gjøres for å hjelpe deg?

Anonymous poster hash: bd271...f0a
Skrevet

Har det slik selv. Jobber i bhg, men sitter på kontoret de to første dagene av mensen fordi jeg har så vondt. Hveeeer mnd...

Anonymous poster hash: 5b755...a83

Skrevet

Men har du fått hjelp av leger, og prøvd alt for å bli bedre? For det er jo mye som kan gjøres. Jeg bruker p-ring, har da mindre menstruasjon, og har ikke mensen hver måned. 

Anonymous poster hash: ca29e...0ae
Skrevet

Sier som de andre. Håpløst med kollega som er syk en gang pr. måned. Men skjønner problemet ditt. Selv sliter jeg med PMDS som også er en jækla utfordring både hjemme og på jobb. Har dog aldri vært syk fra jobb. Men din sak er annerledes siden du har så store smerter. Jeg har sinnsyk hodepine men blir litt bedre av smertestillende.

Det finnes jo hjelp. Vil anbefale deg o kontakte lege. Ikke gi deg før du får hjelp.

Anonymous poster hash: 4afb0...80b

Skrevet

Om mensen er ett så stort problem er det på tide å skaffe riktig hjelp for dette. Jeg skjønner arbeidsgiveren din veldig godt, vi har en slik på jobb og det er ett skikkelig irritasjonsmoment for alle andre.

Enten få medisiner av legen som kan hjelpe, prevansjon som stoppr mensen eller sterilisere deg om du er ferdig med barn.

Anonymous poster hash: fa39d...7f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...