Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Hvordan løser dere det nå i kulda? Her kan ikke mini være ute når det er mer enn et par minusgrader før hun blir dårlig. Nå er jeg hjemme i permisjon, så har hatt henne hjemme de kaldeste dagene for å unngå at hun må være ute. Men jeg kan jo ikke fortsette med det. Hvordan gjør dere dette? Anonymous poster hash: deedf...6b8
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Hvordan løser dere det nå i kulda? Her kan ikke mini være ute når det er mer enn et par minusgrader før hun blir dårlig. Nå er jeg hjemme i permisjon, så har hatt henne hjemme de kaldeste dagene for å unngå at hun må være ute. Men jeg kan jo ikke fortsette med det. Hvordan gjør dere dette? Anonymous poster hash: deedf...6b8 Har du prøvd kuldemaske? Anonymous poster hash: 709a0...479
MarianeA Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 Jeg har et barn med astma men hun kan fint være ute så lenge temperaturen ikke går under 10 minusgrader. Et par minusgrader må være veldig vanskelig å unngå nå midt på vinteren. Jeg ville hatt en god dialog med barnehagen i en slik situasjon slik at det på best mulig måte kan løses for barnet.
Kliko Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 Da søker du om å få "Jonas maske". Det er en maske som gjør kald luft til varm Bestill time hos astmalegen (evt. Fastlegen) som kan hjelpe deg ☺
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #5 Skrevet 13. januar 2016 Jonas maske. Anonymous poster hash: 54864...05b
Gjest Kira Skrevet 13. januar 2016 #6 Skrevet 13. januar 2016 Jeg er kjempe fornøyd med de hensyn vår bhg tar. Når det er kaldt får barnet minst utetid. Går sist ut og først inn. I tillegg følger de godt opp medisineringen. Når det er kaldere enn -10 får barnet være inne sammen med de minste barna.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #7 Skrevet 13. januar 2016 Bor i innerste Finnmark med astmabarn og det kan være utfordrende, spesielt med tanke på at her går de ut uansett... En liten tur ut selvom det er -30 grader. Har tett dialog med bhg som har god kunnskap på området, samtidig har jeg forhørt meg med både fastlege, barnelege og ønhlege. I samråd har vi funnet ut at bekymringen er størst hos meg. Barnet blir kledd etter forholdene og er ute kun i korte perioder, en gang formiddag og en gang ettermiddag maks 15 min på de kaldeste dagene. Dersom barnet skulle få reaksjon har vi jonasmaske, men har ikke hatt bruk for den enda. Noen vil kanskje påstå at det var dumt å velge utebhg til astmabarn, men jeg er veldig fornøyfd. Han har aldri vært friskere enn siden vi bytta barnehage i august. Han er snart to år Anonymous poster hash: c030f...d53
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #8 Skrevet 13. januar 2016 Vi har Jonasmaske, men dessverre så vil ikke barnet mitt bruke den. Jonasmaske kunne man før få via hjelpemiddelsentralen, men nå er reglene forandret, og man må kjøpe og dekke den selv. Her er det sist ut og først inn i utetiden i bhg. På de aller kaldeste dagene får han og to-tre stk til lov til å være inne. Hadde de ikke hatt den muligheten hadde vi søkt om ekstraressurser til han. Forrige bhg sa at om han var så dårlig at han ikke kunne gå i bhg, så måtte han holde seg hjemme. De manglet forståelse for sykdom og kronisk sykdom med forebygging. Anonymous poster hash: 1d36b...c51
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #9 Skrevet 13. januar 2016 Vi har Jonasmaske, men dessverre så vil ikke barnet mitt bruke den. Jonasmaske kunne man før få via hjelpemiddelsentralen, men nå er reglene forandret, og man må kjøpe og dekke den selv. Her er det sist ut og først inn i utetiden i bhg. På de aller kaldeste dagene får han og to-tre stk til lov til å være inne. Hadde de ikke hatt den muligheten hadde vi søkt om ekstraressurser til han. Forrige bhg sa at om han var så dårlig at han ikke kunne gå i bhg, så måtte han holde seg hjemme. De manglet forståelse for sykdom og kronisk sykdom med forebygging. Anonymous poster hash: 1d36b...c51 "Forrige bhg sa at om han var så dårlig at han ikke kunne gå i bhg, så måtte han holde seg hjemme. De manglet forståelse for sykdom og kronisk sykdom med forebygging." Vil tro det heller var et spørsmål om ressurser, da man egentlig ikke har ressurser til ting som er utenfor den firkantede boksen. Anonymous poster hash: 709a0...479
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #10 Skrevet 13. januar 2016 Vi har Jonasmaske, men dessverre så vil ikke barnet mitt bruke den. Jonasmaske kunne man før få via hjelpemiddelsentralen, men nå er reglene forandret, og man må kjøpe og dekke den selv. Her er det sist ut og først inn i utetiden i bhg. På de aller kaldeste dagene får han og to-tre stk til lov til å være inne. Hadde de ikke hatt den muligheten hadde vi søkt om ekstraressurser til han. Forrige bhg sa at om han var så dårlig at han ikke kunne gå i bhg, så måtte han holde seg hjemme. De manglet forståelse for sykdom og kronisk sykdom med forebygging. Anonymous poster hash: 1d36b...c51 "Forrige bhg sa at om han var så dårlig at han ikke kunne gå i bhg, så måtte han holde seg hjemme. De manglet forståelse for sykdom og kronisk sykdom med forebygging." Vil tro det heller var et spørsmål om ressurser, da man egentlig ikke har ressurser til ting som er utenfor den firkantede boksen. Anonymous poster hash: 709a0...479 Det var ikke ett spørsmål om ressurser da vi hadde muligheten til å søke om assistent. De var redde for smittefare. Dette var kun mangel på forståelse og kunnskap. Anonymous poster hash: 1d36b...c51
februarprins2013 Skrevet 13. januar 2016 #11 Skrevet 13. januar 2016 han er under 3, så de er ikke ute hvis det er over 10 uansett, og vil blir kjørt hvis det er over 10 minus
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #12 Skrevet 13. januar 2016 Barnehagen til datteren min ville ikke bruke masken for det var stigmatiserende!!! Anonymous poster hash: 89d3d...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå