Gå til innhold

Noen tips for å snu rytmen til lillemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi vil helst være våken til 2-3 på natta og sove hele formiddagen. Hun er ikke så gammel (2mnd) så når hun er trøtt er det vanskelig å holde henne våken for å snu døgnet. Bortsett fra fast tid til morgen- og kveldsstell har vi lite rutiner. Når er det vanlig å innarbeide rutiner, og hvordan kan jeg på en enkel måte snu døgnet slik at hun sovner tidligere om kvelden og står opp tidlig på morgenen? 😊😊

Anonymous poster hash: 76fcb...b2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme "problem" med min jente. Det jeg tilslutt valgte å gjøre, var å sette på vekkerklokke kl. 08.00 hver morgen. Da var det på med lys, inn på badet for å skifte bleie og ta på klær. Etter dette var det tid for mat og lek. På denne måten klarer jeg å holde henne våken i en time eller to før det er tid for soving igjen. Allerede første kvelden var hun klar for å legge seg kl. 19☺️

Skrevet

Signerer hun over her! Vekk baby i 07-08 tiden hver morgen, og start dagen med lys, bleieskift og lek så langt det går. Dette hadde vi suksess med med vår første, som hadde tilsvarende snudd døgnrytme som din :) Vi ventet riktignok til hun var noe eldre, vet ikke om det har noe for seg når hun enda er såpass liten...?

Anonymous poster hash: 5e3ec...c1b

Skrevet

I tillegg til det som er nevnt over fikk ikke mine sove mer enn 3 timer av gangen før det var påfyll av mat og bleieskift på dagtid. Etterhvert sov de bedre på natten.

Skrevet

Vekk hver 3. time på dagtid, mat/bleieskift. Klarer du ikke holde henne våken mer enn 15-30 mini starten gjør det ingenting, hun vil gradvis snu døgnet og sove lengre strekk om natten 😊

Anonymous poster hash: 31de3...8f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...