Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Vi er ikke så veldig erfarne, er på nummer tre nå. Så langt er vår erfaring: Ungt par med et lite barn: Tja. Stille og rolige, holdt det rent og betalte for seg, men var utrolig uselvstendige og sutrete, måtte ha hjelp til alt mulig og det føltes nesten som å ha noen tenåringsbarn ekstra til slutt. Heldigvis flyttet de fort. Alenemor med to barn: Vi var nok uheldig her, for det gikk ikke bra. Hun løy åpenbart om jobb, for hun har nesten aldri jobbet. Stadig forsinket husleie, utrolig mye bråk, mye slitasje på leiligheten og skittent og ekkelt da hun flyttet. Alenefar med ett barn: Utrolig bra! Hyggelig, ordentlig, betaler for seg, ser ut for å holde ting veldig ryddig og rent, aldri noe bråk. Må innrømme at de erfaringene har gjort at jeg nå generelt er skeptisk overfor unge par og alenemødre, selv om dette bare er en veldig snever erfaring, så kanskje noen av dere kan dele litt av deres erfaringer rundt hvilken type leieboere dere synes er best? Anonymous poster hash: 7cc6d...fa8
Førstemann Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 -Bokollektiv jenter, sånn passe. Litt dårlig renhold og uselvstendige -Bokollektiv gutter, sånn passe, Litt dårlig renhold -Alenemor med 1 barn, verdens BESTE leieboer Føler vi har vært nokså heldige, men håper at alenemoren blir boende leeeeenge.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Vi har vært heldige. Har kun hatt studenter som går tannlegehøyskolen og de har vært helt eksemplariske alle sammen. Vi har leid ut billig til de på grunn av at de alltid betaler og er greie folk. Anonymous poster hash: ed0f7...d23
Anyne Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 Enslig mann: topp. Mye på jobb, betaler alltid. Ryddig og greit. Ingen problemer. Enslig mann: samme som over Lesbisk par: et h***** mas, rot, lukt, ikke betaling. Ung jente: fest, rot, ellers stille, ikke betaling. Ungt par (helgepappa og baby: )betaler som de skal, lite trøbbel bortsett fra at vi hører de krangle en del. Enslig psykisk syk: trøbbel. Betaling som han skulle, men utrolig masete og skittent, alltid hjemme. Alenemamma med hund og en datter: stor slitasje, betalte ikke som hun skulle. Lukt og stygge merker, kattetiss og hundetiss inne. Par med to barn: mye bråk, rot, slitasje, betaler ikke. Par med to barn: samme som over. Konklusjon så langt: enslig mann med jobb er topp!
Fandens Oldemor Skrevet 12. januar 2016 #5 Skrevet 12. januar 2016 Hvis det er snakk om sokkelleilighet, synes jeg elever i videregående skole er det aller beste. 3-roms kan for eksempel leies ut som to hybler med felles kjøkken, stue og bad. Hvis det er snakk om boliger vi ikke bor i selv, leier jeg helst ut til alenefar eller alenemor. Par vil gjerne videre etter en kort stund (flytter til annet sted eller vil kjøpe noe sammen), og enslige uten barn har en tendens til å feste mer og være mindre stabile som leietakere.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #6 Skrevet 12. januar 2016 Enslig mann i tidlig 40 åra uten barn. Fremsto som veldig ryddig og velstelt på visning. Opplevde Jan som høflig, men litt rar. Viste seg å til slutt bli et mareritt. Leiligheten var i en blokk og jeg så derfor lite til han. Han jobbet ikke. Betalte stortsett alltid, men det ble et par anledninger jeg var nødt til å purre litt på han. Problemene kom da jeg ble nødt til å selge leiligheten. Jeg stod midt i et vanskelig samlivsbrudd og med to små barn å ta meg av. Alle pengene mine lå i leiligheten, som var alt for liten for oss, slik at jeg ble nødt til å selge for å kjøpe noe annet. Han ville ikke flytte og spurte om å få kjøpe leiligheten selv. Jeg sa at det var en mulighet og fikk da takstmann til å skrive boligsalgsrapport. Taksten ble satt til 1,7 millioner. Dette ville ikke leieboer betale, så jeg tilbød han å gå ned til 1,6 millioner ettersom jeg da ville sluppet megler kostnadene. Han mente leiligheten var verd 1,4. Jeg takket nei til budet hans da jeg ikke ønsket å selge 300.000 under takst. Han ble sur. Ga seg ikke og maste og maste. Jeg kontakter megler for å få solgt den på det åpne marked. Han hadde 3 mnd oppsigelsestid og jeg spurte om å få tilgang til leiligheten en time slik at fotograf kunne ta bilder. Etter mye om og men så gikk han til slutt med på dette. Da vi kom, så det helt forferdelig ut der. Han satt i sofaen med beina på bordet å så på at jeg og fotografen rydda hele leiligheten rom for rom. Megler ringte han for å få tilgang til leiligheten en time i forbindelse med visning. Han gikk med på dette og lovte megler å rydde slik at det så presentabelt ut, men han ville ikke forlate leiligheten under visningen. Det var kriteriet for at megler skulle få holde visning. Da megler og de potensielle kjøperne kom så satt han og to kompiser i sofaen, røyka rullings inne (var røykfri leilighet) Oppvask og klær over alt. Rot og tomflasker og møkk i hele leiligheten. (Gjorde med andre ord alt for å stikke kjepper i hjula for leilighets salget fordi han ikke fikk kjøpe den for 300.000 under takst.) Megler ringte meg etterpå og var så flau over alt sammen. Vi ble enige om å holde ny visning etter at han hadde flytta selvom det innebar at jeg og barna måtte finne en leilighet å leie i et par mnd til leiligheten ble solgt. (Vi bodde på hytta, og når fristen kom så fungerer d ikke å bo der mer) Men tiltross for hans oppførsel og leilighetens tilstand på visningen så kom d inn et bud på takst. Jeg valgte da å godta budet for å slippe mye styr med å finne et midlertidig sted å bo om jeg skulle venta til han hadde flytta med å selge. Vet ikke hva jeg hadde fått om jeg hadde venta, men ville bare komme meg videre. Hun som kjøpte den ville overta så fort leieboer hadde flytta. Han skulle ut 31 Oktober så vi avtalte 1. November med forbehold om at leiligheten så ok ut. Den 31. Oktober prøvde jeg å få tak i han hele dagen uten hell. Hadde prøvd hele uka uten at han svarte eller ringte opp igjen. Jeg ville avtale tidspunkt for nøkkel overrekkelse. Han tekstet meg I 21 tiden om at han ville være ferdig til kl 24. Vel.. jeg har små barn og skulle på jobb dagen etter så var ikke barebare å reise ut midt på natta. Avtalte da at han skulle møte meg og kjøper dagen etter så fikk hun selv se over hæ vasking osv. Det gjorde han heldigvis og jeg ble kvitt hele problemet. Men fy søren for noen slitsomme 3 mnd det var med han oppå det hele med stress pga vanskelig samlivsbrudd osv. Skal aldri leie ut mer.. gudskjelov. Jeg leide den først ut til en kollega, skrev kontrakt og opprettet depositumskonto i banken. Jeg og mannen stod hele kvelden før jun skulle overta å malte og monterte ny dusj etc så den skulle være klar til henne. Hadde ordna barnevakt og greier. Kl 22 kvelden før overtagelse så fikk jeg en lang melding om at hun og xen skulle prøve igjen og at hun derfor ikke ville leie likevel. (Jente I 20 åra) så var det på'n igjen med å lete etter ny leieboer og da endte jeg opp med fyren over. Jepp vært veldig uheldig med begge mine leieforhold. Anonymous poster hash: 0bd25...91c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Skrevet 12. januar 2016 Bokollektiv ned unge studenter: Anbefales ikke. Mye jobb, stadig utskiftning, visninger, måtte ha hjelp til alt mulig, brydde seg ikke om leiligheten. Ungt par med baby: Veldig bra, helt til det ble slutt. Han flyttet og lot henne ta hele regninga uten at de informerte oss. Det var en del forsinkede betalinger og hun måtte ha hjelp til mye praktisk. Forsinket utflytting og elendig nedvask. Par på rundt 30 uten barn: Perfekt! Foreløpig. De har bodd her 8 mnd og er helt lydløse, selvstandige, og perfekte betalere. Er bare redd de ser seg om etter noe å kjøpe. Anonymous poster hash: dd423...ce0
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Vi er ikke så veldig erfarne, er på nummer tre nå. Så langt er vår erfaring: Ungt par med et lite barn: Tja. Stille og rolige, holdt det rent og betalte for seg, men var utrolig uselvstendige og sutrete, måtte ha hjelp til alt mulig og det føltes nesten som å ha noen tenåringsbarn ekstra til slutt. Heldigvis flyttet de fort. Alenemor med to barn: Vi var nok uheldig her, for det gikk ikke bra. Hun løy åpenbart om jobb, for hun har nesten aldri jobbet. Stadig forsinket husleie, utrolig mye bråk, mye slitasje på leiligheten og skittent og ekkelt da hun flyttet. Alenefar med ett barn: Utrolig bra! Hyggelig, ordentlig, betaler for seg, ser ut for å holde ting veldig ryddig og rent, aldri noe bråk. Må innrømme at de erfaringene har gjort at jeg nå generelt er skeptisk overfor unge par og alenemødre, selv om dette bare er en veldig snever erfaring, så kanskje noen av dere kan dele litt av deres erfaringer rundt hvilken type leieboere dere synes er best? Anonymous poster hash: 7cc6d...fa8 Ungt par på da 23 - nå 27. Aldri vært noe tull. Betaling til tiden, måker iblant hele gårdsplassen, rolige (en fest i blant, men det må man tåle begge veier). Skikkelig fornøyd. Men de leier for billig, 30% under markedspris. Men ut i fra hva jeg ser her så er vel det bedre enn å ende med noen andre... Anonymous poster hash: 54856...351
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 Mann i 40-årene. Alene og jobbet mye. Festing og alkohol hver eneste helg. Med nyfødt baby og to små barn i tillegg var det et mareritt. Måtte ringe politiet da han truet oss på livet når det var noe galt med internettet. Leiligheten måtte rives etter han. Så mye skitt og slitasje har jeg aldri sett før. Grusomt. Lukten satt igjen i leiligheten nesten etter vi hadde pusset opp også. Helt forferdelig! Så hadde vi en jente på 20. Rent og ryddig, punktlig betaling. Var som om å ha et ekstra barn. Visste ikke hvordan hun ordnet ditt og datt og måtte ha hjelp til å bytte lyspærer. Stadig på døren for å låne noe, alt fra brød til dopapir. Ble syk så flyttet hjem. Mann i 20-årene. Grisete og glad i å spille HØY musikk. Hele huset ristet på dagene. Jobbet på kveldstid. Røyk i leiligheten til tross for det ikke var lov. Reiste bort i ukevis mens det sto matrester og gris rundt i hele leiligheten. Vi måtte inn da brannalarmen gikk når han var borte. Huff. Jente på 19 nå. Stille og rolig, betaler alltid. Har det superrent og ryddig. Merker ikke hun bor her så vi setter litt ekstra pris på henne med småting iblant. Klager ikke på noe som helst. Anonymous poster hash: f2798...7c2
Mamma_til_2 Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 Det er derfor man skal spørre etter referanse fra siste og tidligere bosted, har de ikke dette kan du be om annen bekreftelse på at de er sikker betalere ( har de eid hus få bekreftelse fra bank om at de betalte lån I tide ol.
overlord Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 Har hatt fire ulike leieboere som alle har vært bra. Enslig mann, to unge par og nå en mor og sønn. Sjekker alltid at de har 100% fast jobb i et "ordentlig yrke". Og avklarer forventninger på forhånd. Innrømmer gjerne at jeg diskriminerer i forhold til hvem jeg tar i hus.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #12 Skrevet 12. januar 2016 Eldre ektepar (pensjonister): hørte aldri en lyd, flinke til å holde det rent og ryddig, betalte når de skulle. Par med to barn: litt mer lyd på dagtid (men det gjør ingenting), rotete av seg, betaler når de skal. Anonymous poster hash: 4368f...28b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #13 Skrevet 12. januar 2016 Det er derfor man skal spørre etter referanse fra siste og tidligere bosted, har de ikke dette kan du be om annen bekreftelse på at de er sikker betalere ( har de eid hus få bekreftelse fra bank om at de betalte lån I tide ol. Vi har selvsagt sjekket referanser med alle sammen, googlet dem opp osv i tillegg, så derfor ble vi latt satt ut av nummer to at det skulle bli så ille, hun hadde jo faktisk gode referanser. HI Anonymous poster hash: 7cc6d...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå