Gå til innhold

Smerter i ankler, knær og stortå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig for noen å synse så mye, men kanskje noen kjenner seg igjen og har noen ideer om hva det kan være?

I et par måneder nå har jeg har økende smerter i begge ankler. Smertene kommer etter at jeg har sittet/ligget en stund og skal opp og gå. Smertefullt og vanskelig å bøye anklene slik at jeg får føttene i gulvet, og jeg må ha en del skritt før jeg klarer å gå normalt. Ingen smerter etter dette. Siste ukene har jeg også fått vondt på innsiden av knærne, spesielt når jeg bøyer/strekker ut kneet. Ikke økt smerte ved belastning, men merker en murring hele tiden. Spesielt vondt ved hvile. I tillegg til dette har jeg smerter i det innerste leddet på den ene stortåen. Spesielt vondt å ligge på siden slik at tåen berører underlaget sidelengs.

Hva kan alt dette være? Føler meg som en skikkelig hypokonder:-/ Men jeg har jo vondt! Er bittelitt overvektig, men bare snakk om ca 5 kilo. Vant til å gå mye turer (omtrent hver dag) og har gjort dette i mange år. Ikke byttet skotøy eller turruter eller andre ting. Det eneste jeg kn tenke meg er at jeg før jul var med på tre organiserte treningstimer der vi tok knebøy. Har ikke tatt den øvelsen på "hundre" år. Merket ingenting der og da, men det betyr kanskje ikke noe...?

Anonymous poster hash: f02d8...6d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...