Gå til innhold

Tips mot lavt blodtrykk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er gravid 11+5 og har veldig lavt blodtrykk. Er mye svimmel, tung i hodet og innimellom litt synsforstyrrelser om jeg er ekstra sliten. Legen sier det ikke er noe å gjøre med det og at det ikke er farlig. Er det virkelig sant? Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på å få i deg nok væske hvertfall, og ellers ta de forhåndsregler du kan for ikke å falle. Lakris er vel sagt at det øker blodtrykk, uten at jeg skal anbefale deg å trykke i deg kilosvis av det :) Nok drikke og ellers ikke reise deg for raskt, eller brå vendinger etc.

Anonymous poster hash: bbcaa...ef6
Skrevet

Spis lakris og drikk farris.

Skrevet

Lakris skal man være veldig forsiktig med når man er gravid. Blodtrykket vil nok stige av seg selv utover i graviditeten. I mellomtiden er det bare å unngå brå bevegelser.

Anonymous poster hash: 79f9e...55f

Skrevet

Farris og brus. Jeg hadde blodtrykksfall under graviditet, veldig ubehagelig..men ufarlig. Jordmor sa man ikke skal legge seg ned når det skjer.

Støttestrømper anbefales visst

Skrevet

Lakris skal man være veldig forsiktig med når man er gravid. Blodtrykket vil nok stige av seg selv utover i graviditeten. I mellomtiden er det bare å unngå brå bevegelser.

Hvorfor? Krangler ikke, bare spør pga uvitenhet :legrine:

Skrevet

Hvorfor? Krangler ikke, bare spør pga uvitenhet :legrine:

Det er et stoff i lakris som ikke er bra. Du får google litt. Står flere artikler om det på nettet. Skal ha negativ effekt på fosteret. Jeg husker ikke helt hvorfor. Leste det for et par mnd siden, og vært forsiktig med lakris siden...

Skrevet

Jeg er ikke gravid, men for meg hjelper lakris. Jeg kjøper salt lakris på helsekosten (den i hvit pose, ikke den i boks, den i boks er mye sterkere/mer konsentrert lakris). Når jeg kjenner jeg får problemer tar jeg en eller to biter, det bruker å hjelpe.

Nå slipper jeg unna med 1-2-3 små biter daglig, så vil tro det er greit også for gravide - men som de andre skriver, sjekk det. Jeg har ikke fått med meg at gravide må unngå lakris helt? Men sjekk det.

Ellers er jeg avhengig av å drikke nok og jevnt, som andre har nevnt. Og jeg må få i meg nok salt. Må salte all mat ekstra. Bruk havsalt eller himalayasalt, de inneholder andre mineraler også. Vanlig bordsalt (m/u jod) er for raffinert, inneholder ikke særlig av andre mineraler og kroppen kan tappes for andre viktige mineraler om man bruker mye av det.

Anonymous poster hash: f6d8b...c93
Skrevet

Takk for alle tips. Litt av problemet er at jeg sliter med mye kvalme og oppkast i tillegg. Blir derfor ekstra redusert, og får jeg i meg mye væske ender det med oppkast. Håper det bedrer seg snart, dagen i dag har vært helt forferdelig.

Skrevet

Takk for alle tips. Litt av problemet er at jeg sliter med mye kvalme og oppkast i tillegg. Blir derfor ekstra redusert, og får jeg i meg mye væske ender det med oppkast. Håper det bedrer seg snart, dagen i dag har vært helt forferdelig.

Jeg syns det beste å drikke var farris og eplejuice blandet ca 50/50. Da får du i deg salter også.

Anonymous poster hash: 03f6d...126

Skrevet

Jeg hadde også veldig lavt blodtrykk gjennom hele graviditeten og besvimte et par ganger.

Tipsene jeg fikk fra legen og sykehuset var å ha med noe å spise på og drikke på en hver tid. Gjerne saft. Og kjeks. Og spis noe salt, og lakris. Sitt på offentlig transport og lignende, og sett deg ned om du føler deg svimmel!

Anonymous poster hash: 6f790...67c

Skrevet

Støttestrømper!!! Ta dem på før du reiser deg opp om morgenen. Det hjalp meg veldig. Drikk farris istedenfor vann og salt maten ekstra mye.

Anonymous poster hash: 70564...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...