Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 -maakaarooni -makkaroni eller -maroni Og hvor kommer du fra? Anonymous poster hash: 1440f...f17
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 makaråni, rett fram, med enkel k. Er fra østlandet, men bor i trøndelag, og her sier de det samme som jeg. Anonymous poster hash: df5dd...e59
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Makkaroni - trøndelag Anonymous poster hash: 3a9e4...1ed
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 Makkarånni. Fra østlandet (asker) Anonymous poster hash: a9473...cad
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #5 Skrevet 12. januar 2016 Ma-ka-råå-ni. Fra østlandet, men med familie i Italia. Anonymous poster hash: 788a9...32d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #6 Skrevet 12. januar 2016 Ma-ka-råå-ni. Fra østlandet, men med familie i Italia.Anonymous poster hash: 788a9...32d Hva har familien i Italia med hvordan du uttaler makaroni? Jeg er halv finnmarking og har familie der, men prater trøndersk... Anonymous poster hash: 3a9e4...1ed
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Skrevet 12. januar 2016 Makarooni.. Anonymous poster hash: f988c...31a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Makka-roni. Bergen. Anonymous poster hash: d35a2...8dd
Gjest Antarctica Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 Mack A Ronny. Fordi det morer meg å si det slik. Hvem sier maroni? De mangler jo en stavelse.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 Makarooooooni Anonymous poster hash: f8f0d...ef1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 Ma-ka-råå-ni. Fra østlandet, men med familie i Italia.Anonymous poster hash: 788a9...32d Hva har familien i Italia med hvordan du uttaler makaroni? Jeg er halv finnmarking og har familie der, men prater trøndersk... Anonymous poster hash: 3a9e4...1ed Kanskje fordi ordet er italiensk? Jeg sier også makarååni. Er fra Østlandet. Anonymous poster hash: 7b762...e1f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #12 Skrevet 12. januar 2016 Jeg sier makaroooni med o og ikke med å, selv om jeg kan italiensk (hadde det i tre år på skolen) og selvfølgelig vet at det uttales med å-lyd på italiensk. For meg er det likevel naturlig å uttale det med o-lyd på norsk. Er fra Oslo Anonymous poster hash: cfcad...365
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå