Gå til innhold

Hva har skjedd med babyen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han pleide å sove bra. La seg ca 20 og våknet for pupp ca 2 og 6 og våknet mellom 8 og 9 for morgen om han ikke ble vekket før. Sov tre/fire dupper på dag; vanligvis 2+1+3 timer til ca 18. Sov ute i vogn. Bruker ikke smokk, men ble trøtt av pupp og sovnet så i seng/vogn.

Er nå 4 mnd og for en uke siden ble alt tull! Sovner ikke på dag uten å trilles mye/puppes i søvn. Våkner etter en time maks. Vil helst ikke spise på dagen. Når han endelig sovner om kvelden etter mye pupp/byssing osv så våkner han hver time/annenhver time for pupp hele natten. Og morgen starter plutselig 6...

Hvordan kan baby endre alt så over natt? Og er det vanlig/noe galt? Blir jo helt utslitt jeg da uten min søvn! Greier nå av og til lure ham med smokk på kveld så han sovner uten å henge i puppen leeeenge.

Anonymous poster hash: a9ce1...35a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google four months sleep regression!

Anonymous poster hash: 6a3dd...622

Skrevet

Google four months sleep regression!Anonymous poster hash: 6a3dd...622

Hmmm.. Så nå må jeg altså plutselig lære babyen å sove? Hvordan skal jeg gjøre det??

Skrevet

Det mest sannsynlige er at ingen ting er galt med han og at du ikke gjort noe feil. Det er veldig vanlig at barn "plutselig" får større utfordringer med søvn/mat. Det skjer jevnlig gjennom hele oppveksten (ikke søvn/mat, men for eks frustrasjon rett før han kan gå, engstelse og "trass" i treårsalderen). Det kalles ofte for utviklingssprang.

Kanskje han trenger å finne en metode å sovne av seg selv? Hva skjer om du legger han når du vet han er trøtt og skal sove, og lar han ligge noen minutter og forsøke å finne roen. Om han blir veldig urolig, gå inn til han, ha rolig stemme, kanskje hold en hånd litt fast på magen fast og si vennlig og bestemt at når skal du sove. Han er nok klar for å lære å sovne av seg selv men han strever med å få det til og trenger deg som tilrettelegger. :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: d9406...4d7

Skrevet

Det er helt vanlig at babyer forandrer seg i 3-4 mnd alder, de modnes, utvikles og vokser, det skjer en rasende utvikling i både kropp og sinn på denne tiden. Søvnbehov forandres, matbehov forandres, behov for stimulering forandres osv, de aller fleste merker en forandring hos barnet på denne alderen, det er helt normal.

Anonymous poster hash: 3e20e...c9f
Skrevet

Det mest sannsynlige er at ingen ting er galt med han og at du ikke gjort noe feil. Det er veldig vanlig at barn "plutselig" får større utfordringer med søvn/mat. Det skjer jevnlig gjennom hele oppveksten (ikke søvn/mat, men for eks frustrasjon rett før han kan gå, engstelse og "trass" i treårsalderen). Det kalles ofte for utviklingssprang.

Kanskje han trenger å finne en metode å sovne av seg selv? Hva skjer om du legger han når du vet han er trøtt og skal sove, og lar han ligge noen minutter og forsøke å finne roen. Om han blir veldig urolig, gå inn til han, ha rolig stemme, kanskje hold en hånd litt fast på magen fast og si vennlig og bestemt at når skal du sove. Han er nok klar for å lære å sovne av seg selv men han strever med å få det til og trenger deg som tilrettelegger. :)

Lykke til!Anonymous poster hash: d9406...4d7

Da blir det bare hyl og tårer og han kaver seg så opp at han hvertfall ikke finner ro. Jeg kan jo ikke la en så liten baby gråte seg i søvn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...