Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 10 år og blitt så sint! I dag dyttet hun meg så jeg snublet i teppekanten og ramlet. Hun gråt etterpå, dårlig samvittighet. Jeg gråt fordi jeg slo meg veldig. Hun er blitt så vrang, vanskelig og sinna:-( på skolen er hun godt likt, mange venner og flink i fag. Men denne oppførselen blir jeg nesten litt redd. Jeg blir så bråsint også, sikkert ikke lurt. Men er vanskelig å være rasjonell når hun setter i gang.. Noen gode råd til hvordan jeg kan snu dette? Vil ha jenta mi tilbake :-( Anonymous poster hash: d3ab8...40c
Tessa3 Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Haha, jenta mi ble også plutselig sint i den alderen.. Vi får de vel tilbake om noen år skal du se😅
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Hva var bakgrunnen for un dyttet og var det egentlig dyttet eller ren uflaks som gjorde at du slo deg? Hva blir hun sint for? Anonymous poster hash: a1287...538
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Hun dyttet fordi hun ikke ville legge seg. Jeg hadde gitt henne ørten beskjeder og ette ørten "du bestemmer ikke over meg" og noen banneord eksploderte jeg. Da dyttet hun. Begynt å banne når hun blir sint også.. Jeg blir så trist og fortvilet:-( Anonymous poster hash: d3ab8...40c
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Puberteten, enkelte jenter blir sånn.... Get used to it!! Anonymous poster hash: 812f4...920
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Hormoner! Jeg vedder en femmer Dattera mi var en "late bloomer", hun ble ikke sånn før på dagen hun fylte 14. Jeg sa klart ifra om at det er lov til å være uenig og det er lov å bli sint, men jeg forventer at hun oppfører seg som folk for det! Hun slapp ikke unna bare fordi hun var hormonell, og konsekvensene var strenge (alt etter hva som ble sagt/gjort). Jeg snakket mye med henne om hva hormoner gjør med kroppen, hvordan man føler seg når det bygger seg opp, og måter hun kunne "få ut dampen" på som var akseptable. Jeg sa også at jeg selvfølgelig skal hjelpe deg alt jeg kan, men følelsene dine må du kontrollere selv. Det er ikke noe jeg kan hjelpe deg med. Virker som hun tok det til seg for hun roet seg etter det.. Nå er plutselig mamma hennes beste venn Nå har jeg en sønn på 9,5 år som begynner å bli hormonell/i opprør, så nå er det på tide med "praten" igjen. Gjenstår å se om den faktisk ER effektiv, eller om jeg bare hadde flaks med den eldste Anonymous poster hash: ba945...59b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Min 10 åring er også sånn. Hun er ikke voldelig, men plutselig blitt veldig sint/irritert. Hun er ikke sånn på skolen sier hun, er bare her hjemme "alle er irriterende". Jeg sa bare at sånn blir det nok noen år, dessverre. Og forklarte at det sikkert er puberteten som slår inn.. Og da hadde hun masse spm :-) så sikkert uvant for henne også, hun som alltid er så snill og rolig. Plutselig blitt ei sinna jente! (Ikke hele tiden, men har veldig kort lunte) Anonymous poster hash: 709c7...c01
Gjest Minnieropptatt Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 Det dummeste du gjør er jo selvfølgelig å bli sint. Da blir hun sint tilbake og dere har det gående. Du må finne en annen strategi som virker. Jeg svarer at jo, noen ganger gjør jeg det. Sånn er det jo bare. Noen ganger får jeg beskjed om at jeg aldri er på hennes side, at jeg ikke bryr meg. Men jeg VET at det blir full låsning hvis jeg blir sint. Noen ganger må jeg bare overse forsøkene på å få i gang diskusjonen, gjenta beskjeden og til slutt gi et valg; skal du leie meg eller går du selv. Og så prøver jeg å unngå å bruke ordet KAN når det er noe som må gjøres. Da er det et valg og det er jo ikke det som er meningen.
mamma_bergen Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 Min blir 10 om en mnd og hun har blitt et troll Hun er ikke fysisk, men himmel hvor sint hun kan bli! Og sutrete og freser Jeg blir nesten sprø til tider, men regner med at det er hormoner og satser på at hun blir "normal" igjen om mange år😂
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 Pre-teen! Det blir nok bare verre de neste årene... Anonymous poster hash: f7117...a4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå