Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Mine foreldre skal ha med vår 5-åring til syden i juni og jeg synes det er supert for henne og de at de får en uke i varmen sammen, de har et godt forhold og tilbringer ganske mye tid sammen og de takler hennes krevende sider også så tviler ikke på at de får en flott tur, men kjenner meg litt ambivalent. Bør jeg ha flere betenkligheter? Mannen min bekymrer seg litt over at det skal bli mye ansvar for besteforeldrene- basseng/ hav da hun ikke kan svømme, lange dager m etterhvert sliten 5-åring mm. Noen med erfaringer som kan berolige meg? Anonymous poster hash: 0c9e6...d0b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Min 6 åring reiste en uke med min mor. De hadde det kjempefint sammen. Jeg og pappaen var såklart litt engstelig, men vi prøvde å legge det til side for jenta din del. Hun har mange fine minner fra den turen. De kjenner hverandre godt og jeg er trygg på at hun passer på like godt som oss Anonymous poster hash: 275d5...99a
Nyttårs barn Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Nei det bør du ikke ha. Aner ikke hva jeg ville gitt for at noen hadde tatt med mine på noe sånt. Hva så om det blir krevende, litt konflikter, litt hjemlengsel og den slags. De får en flott tur, og minner for livet
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Hvis det er normalt oppegående voksne som ikke er gamle og skrøpelige, klarer de nok å passe på barnebarnet. Hun er kjempeheldig som får en ferie med alene med besteforeldrene. Anonymous poster hash: e6cba...bd8
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 tenker at dette er ting besteforeldrene har tenkt nøye over før de valgte å ta henne med så er det en avgjørelse dem har tatt og da kan dere slappe av de har jo hatt barn selv Anonymous poster hash: 642cd...044
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Takk for mange gode svar! Ja, kjenner meg veldig heldig som har stabile og omtenksomme foreldre som ønsker å bruke ferietid og penger sammen med barnebarnet (skal gjøre dette med alle tre året før skolestart) De er 65 år, i jobb og spreke så de har energi nok - de setter også grenser for henne så hun hører etter når de gir beskjeder. Blir nok verst for oss her hjemme som skal være så langt unna i en uke, de får et minne for livet og enda bedre kontakt. Skal legge vekk alle "hvis om" tankene og glede meg 100% på alles vegne! HI Anonymous poster hash: 0c9e6...d0b
mamma_bergen Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Jeg hadde ikke hatt problemer med det Så lenge besteforeldrene er friske og oppegående er det vel bare kjekt? Mine foreldre hadde min datter med på tur når hun var 4,5 år, og de koste seg
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Jeg hadde nok også bekymret meg, sikkert uten grunn. Kan dere ikke gå en del i svømmehallen nå før juni, så slapper du kanskje mer av ifht vann i alle fall. Anonymous poster hash: e18b3...dd3
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 Jeg hadde nok også bekymret meg, sikkert uten grunn. Kan dere ikke gå en del i svømmehallen nå før juni, så slapper du kanskje mer av ifht vann i alle fall. Anonymous poster hash: e18b3...dd3 Har tenkt på det og det skal vi gjøre! Hun er ikke så glad i få hodet under vann og sånn så kommer nok ikke til å kaste seg uti selv. Er nok basseng som er min største bekymring! HI Anonymous poster hash: 0c9e6...d0b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 Her vil også besteforeldrene ha med barnebarnet på ferie i en uke. Hun er snart tre. Burde jeg ha betenkeligheter med det? Anonymous poster hash: af50b...d21
Gjest Antarctica Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 Hvis besteforeldrene er 83 1/2 år vil jeg tro det blir slitsomt for dem... Hvis ikke syns jeg dere skal ønske dem god tur.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. januar 2016 #12 Skrevet 12. januar 2016 Blir sikkert helt supert for 5 åringen 😄 Selv skal jeg sende min sønn som blir 9 år til min søster i USA i 3 uker til sommeren. Han skal til og med fly alene.
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. januar 2016 #13 Skrevet 12. januar 2016 De beste ferieminnene mine er de ukene om somrene med bestemor og bestefar. Det kommer til å gå så bra!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #14 Skrevet 12. januar 2016 Blir en flott opplevelse og fint minne for de alle. Mannen virker ikke så begeistret uten å si noe så kanskje er det derfor jeg lurer på om jeg burde bekymre meg mer... Men med fine og konstruktive svar her inne skal jeg slippe ned skuldrene og juble med 5-åringen! HI Anonymous poster hash: 0c9e6...d0b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #15 Skrevet 12. januar 2016 Jeg er alltid bekymret hvis barnet mitt er ved vann (svømmehall, stranda osv) uten at jeg er med for å passe på. Tror det er ganske normalt. Som foreldre bekymrer man seg og ser for seg det verste. Om det er grunn nok til å ikke la dattera di dra er kun opp til deg og mannen, men det er uansett helt lovlig å være bekymret, selv om det er veldig upopulært her inne på forumet Anonymous poster hash: c0ed7...f67
februarprins2013 Skrevet 12. januar 2016 #16 Skrevet 12. januar 2016 Nei ungen vil kose seg min skal være med sine besteforeldre i august,men bare til finnmark da, da er han 3,5 år i en uke
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #17 Skrevet 12. januar 2016 Så lenge de virkelig ønsker å ha med seg et lite barn, at besteforeldre og barn har et supert forhold fra før og at de holder avstand fra alkohol tror jeg det kommer til å gå helt fint. Anonymous poster hash: cb5f0...1f5
Kubbelyset Skrevet 12. januar 2016 #18 Skrevet 12. januar 2016 Takk for mange gode svar! Ja, kjenner meg veldig heldig som har stabile og omtenksomme foreldre som ønsker å bruke ferietid og penger sammen med barnebarnet (skal gjøre dette med alle tre året før skolestart) De er 65 år, i jobb og spreke så de har energi nok - de setter også grenser for henne så hun hører etter når de gir beskjeder. Blir nok verst for oss her hjemme som skal være så langt unna i en uke, de får et minne for livet og enda bedre kontakt. Skal legge vekk alle "hvis om" tankene og glede meg 100% på alles vegne! HI Anonymous poster hash: 0c9e6...d0b Høres ut som det kommer til å gå veldig fint ☺
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #19 Skrevet 13. januar 2016 Send ungen på svømmekurs først. Jeg hadde ikke klart å sende avgårde min 5 åring. (Jeg er hønemor 🙈) Anonymous poster hash: 6e508...7a5
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #20 Skrevet 13. januar 2016 Høres flott ut! Husk å sende med bekreftelse på at de har lov til å ha med barnet. Gjerne på en kopi av passet til en av dere. Anonymous poster hash: 7e6fa...e35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå