Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Jeg og min samboer har ett lite barn sammen som ikke gÄr i barnehage enda (starter i april). I tillegg er jeg gravid i uke 30 og har nÄ blitt sykemeldt pga bekkenplager. Min samboer har nÄ pappapermisjon sÄ vi er hjemme sammen.  Jeg sover ekstremt dÄrlig om nettene. Ryggen, bekken, rumpa og alt verker. Jeg vÄkner x antall ganger om natten. Jeg bruker seriÞst ofte 2t pÄ Ä sovne igjen hvis jeg vÄkner av lyder eller da det verker som verst.  Mannen sover som en stein og sovner med engang hodet treffer puta om han blir vekket om natten. Problemet hans er at han "trenger" 10-12 t sÞvn om natten. Gjerne mer om sjangsen byr seg.  Jeg sover i ett annet rom om dagen som har en bedre seng. Vi bruker babycall om natten til barnet vÄrt. Barnet sover til kl 08 ca men kan vÄkne om natten hvor hun sitter Ä prater i sengen ol men sovner av seg selv igjen. Jeg mener at mannen kan ha babycallen om natten hvertfall 5 dager i uken fordi han er i pappaperm pluss at han ikke blir forstyrret da barnet prater eller styrer i sengen sin om natten. Slike smÄting gjÞr at jeg vÄkner og sliter med Ä sove igjen mens han sover seg igjennom det. Mannen syntes jeg skal ha babycallen slik at jeg kan hente barnet om morgenen uten at han blir forstyrret. Mannen liker ikke stÄ opp tidlig (jobber skift ellers) pluss at da kan han fÄ sove lenger uten Ä mÄtte stÄ opp kl 08-09. Jeg stÄr opp uansett men det er spesielt pÄ natten jeg kan fÄ noen timer ekstra. Jeg klarer ikke sove pÄ dagen heller sÄ fÄr liksom ikke hentet meg inn da heller da dette Þdelegger nattesÞvnen fullstendig for meg.  Hva mener dere? Er det synd pÄ mannen pm han mÄ ha babycallen mest? Han syntes det er en smule urettferdig selv nemlig.  Anonymous poster hash: a54a5...c51
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Orker nesten ikke skrive noe da det vel er innlysende hva som er mest rettferdig her!  Herlighet... Man kan da ikke forvente at man skal sove 10- 12 timer nÄr man har satt barn til Verden. Hva skulle han gjort om du ikke var hjemme i hans permisjon da?  Huff.. Her hadde jeg satt foten hardt ned.  Anonymous poster hash: 40216...194
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Har han pappaperm har han barn dÞgnet rundt. Voksne menn som trenger 10-12 timer sÞvn trenger ett tupp bak! Kjenner jeg har lite tÄlmodighet med de slubbertene av noen fedre som er her inne altsÄ.  Anonymous poster hash: c1309...dac
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Om han har perm bÞr han sÄ klart det. Han er ikke gravid og sliter  Anonymous poster hash: e3eda...1b7
TPK Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Dustemann. Hva hadde han gjort hvis han skulle ha pappaperm uten deg? "Liker ikke" Ä stÄ opp tidlig? Hvem liker det? Og kl 8 er forresten ikke tidlig! Hvordan tror han det blir med en ny baby?  Tror han du liker Ä ha vondt og sove dÄrlig? Hvorfor gidder han Ä lage diskusjon av dette nÄr han ikke en gang hÞrer barnet i babycallen?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Her fÄr du ta et oppgjÞr med ham umiddelbart. Mannen din trenger en realitetsorientering asap!!!!  Han har permisjon, du er sykemeldt av en grunn. SelvfÞlgelig mÄ han ta ansvar. Om han ikke gidder Ä stÄ opp hverken kl 08 eller 09 nÄr han har permisjon, da sender du ham tilbake pÄ jobb, det er ikke ferie han har!  Du bÞr fÄ mannen med pÄ bÄde fvk og til helsestasjonen Nà - fÞr du stÄr der med to smÄ barn og et stort.  Og om han ikke innser at han mÄ ta sin del (og vel sÄ det nÄ nÄr du er sykemeldt og venter hans andre barn), da gir du ham en sjanse til og sier at om han ikke vÄkner opp og innser at han er far og familiemann umiddelbart sÄ kan han forberede seg pÄ Ä bli singel.  Fvk og helsestasjon asap!!!  Krev ogsÄ at mannen din tar seg en tur til legen og tar opp sitt sÞvnproblem! Anonymous poster hash: a6462...105
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 NÊsj, det ekke synd pÄ ham et sekund!!  Det er jo det mange fedre forventer av mÞdrene, at siden de er hjemme i permisjon sÄ fÄr nattevÄk vÊre deres problem. "Dere kan jo bare hvile pÄ dagtid", hÞrer jeg flere menn si..  MEN, selvfÞlgelig mÄ man hjelpe hverandre slik at hverdagen blir best mulig for alle parter. Man gir og fÄr og alle bidrar. Hvis dere begge gÄr hjemme mÄ dere finne en balansegang. Man kan jo ikke dumpe alt over pÄ den andre bare fordi h'n har permisjon. Man mÄ hjelpe hverandre:)  Anonymous poster hash: 9d760...21c
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 Jeg mener ogsÄ at han skal ta babycallen. Han har pent mÄtte gjort det men det har ikke vÊrt veldig villig eller godt motatt. Litt sure miner hvor han prÞver seg at jeg kan jo bare ta den da jeg stÄr opp da uansett. Det er alltid jeg som stÄr opp med barnet ellers sÄklart da jeg har hatt perm men nÄ som han har perm mener jeg at vi kan stÄ opp sammen alle tre. Hvis han ikke stÄr opp og har ansvar for barnet sover han gjerne til kl 13 Ä det gidder jeg ikke for Ä si det slik. Han har permisjon ikke ferie mener jeg Ä da mÄ han ta seg at morgen biten ogsÄ. SÄ godt dere som har svart er enige med meg sÄ langt.  Hi  Anonymous poster hash: a54a5...c51
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 En voksen mann som trenger 10-12 timers sĂžvn om natta, bĂžr bestille en time hos legen for Ă„ finne ut hva som er galt. Â Anonymous poster hash: 9306d...254
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #10 Skrevet 11. januar 2016 NÊsj, det ekke synd pÄ ham et sekund!!  Det er jo det mange fedre forventer av mÞdrene, at siden de er hjemme i permisjon sÄ fÄr nattevÄk vÊre deres problem. "Dere kan jo bare hvile pÄ dagtid", hÞrer jeg flere menn si..  MEN, selvfÞlgelig mÄ man hjelpe hverandre slik at hverdagen blir best mulig for alle parter. Man gir og fÄr og alle bidrar. Hvis dere begge gÄr hjemme mÄ dere finne en balansegang. Man kan jo ikke dumpe alt over pÄ den andre bare fordi h'n har permisjon. Man mÄ hjelpe hverandre:)  Anonymous poster hash: 9d760...21c Han er veldig flink til Ä hjelpe til ellers altsÄ. Men gjerne da fra han stÄr opp pÄ formiddagen. NÄ fÞler jeg at jeg vil ha og trenger litt sÞvn ogsÄ slik at han da kan ofre ett par timer av sin 12 timers sÞvn. Jeg bidrar ellers pÄ dagen med barnet men sÞvn er litt hellig og nÞdvendig for meg ogsÄ nÄ som det blir ekstra lite. SÄ jeg mener det ikke er urettferdig om han mÄ ofre litt han ogsÄ og faktisk ha pappaperm ikke lange sovemorgener.  Hi    Anonymous poster hash: a54a5...c51
Elsker livet Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 Kan ikke han ha den om natta sÄ henter du den nÄr du stÄr opp? Da kan han sove en liten stund til om han har blitt mye forstyrret om natta.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #12 Skrevet 11. januar 2016 Jeg mener ogsÄ at han skal ta babycallen. Han har pent mÄtte gjort det men det har ikke vÊrt veldig villig eller godt motatt. Litt sure miner hvor han prÞver seg at jeg kan jo bare ta den da jeg stÄr opp da uansett. Det er alltid jeg som stÄr opp med barnet ellers sÄklart da jeg har hatt perm men nÄ som han har perm mener jeg at vi kan stÄ opp sammen alle tre. Hvis han ikke stÄr opp og har ansvar for barnet sover han gjerne til kl 13 Ä det gidder jeg ikke for Ä si det slik. Han har permisjon ikke ferie mener jeg Ä da mÄ han ta seg at morgen biten ogsÄ. SÄ godt dere som har svart er enige med meg sÄ langt.  Hi  Anonymous poster hash: a54a5...c51  Jeg svarte over her ogsÄ.... men herlighet for en idiot!!! Han har permisjon for Ä vÊre sammen med barnet sitt og ta ansvar for det og hjemmet. Han har IKKE permisjon for Ä sove til kl 13. Og hvis du godtar det sÄ mistenker jeg at han manipulerer deg, for det kan du bare ikke godta. Ikke noen gang!  Han stÄr opp med barnet pÄ morgenen! à sove til langt pÄ dag er ikke aktuelt nÄr han har fÄtt barn og snart er tobarnspappa.  Noe sier meg at hvis du ikke tar et ordentlig oppgjÞr med ham nÄ, sÄ vil du bare fÄ stÞrre og stÞrre problemer med denne mannen. Du kommer til Ä ha trÄder her inne igjen om ham. Ikke unn deg selv sÄ ille. Ta kontakt med fvk umiddelbart og fÄ samtaler med helsestasjonen ogsÄ, hvor jordmor/helsesÞster kan forklare ham mer om hvordan svangerskap, fÞdsel og amming pÄvirker deg og hvorfor han mÄ ta sin del av ansvaret. Og som jeg ogsÄ skrev over - det er ikke normalt av en frisk mann Ä "mÄtte" sove 10-12 timer, da er han enten lat eller har et fysisk problem, sÄ krev at han ogsÄ tar seg en tur til legen.  Men for din egen del - fvk umiddelbart, du mÄ fÄ mannen til Ä innse realitetene fÞr du fÞder nr. to!!!  Anonymous poster hash: a6462...105
Gjest Antarctica Skrevet 11. januar 2016 #13 Skrevet 11. januar 2016 Han fÄr ta ansvar. Din oppgave nÄ er Ä overleve neste sv.skap!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #14 Skrevet 11. januar 2016 SelvfÞlgelig skal han ha ansvaret for barnet nÄr det er han som har permisjon. Om han trenger sÄ mye sÞvn, og gjerne mer, sÄ burde han kanskje ha tatt seg en tur til legen og finne ut hva som feiler han. Anonymous poster hash: 71b81...39e
Hjertefru Skrevet 11. januar 2016 #15 Skrevet 11. januar 2016 Herregud altsÄ! Han har permisjon for Ä ta seg av barnet, ikke for Ä sove til kl 13(!). I tillegg er du gravid, sykemeldt og sover dÄrlig. SkjÞnner ikke at det skal vÊre noe Ä diskutere. Rart han ikke skjÞnner det selv.
Mamma-til-3-jenter Skrevet 11. januar 2016 #16 Skrevet 11. januar 2016 Herregud altsÄ! Han har permisjon for Ä ta seg av barnet, ikke for Ä sove til kl 13(!). I tillegg er du gravid, sykemeldt og sover dÄrlig. SkjÞnner ikke at det skal vÊre noe Ä diskutere. Rart han ikke skjÞnner det selv.  ENIG!!!
Syngensang Skrevet 11. januar 2016 #17 Skrevet 11. januar 2016 Du er sjukemeldt og han har pappapermisjon, det er sjÞlvsagt at han tek baby calling og stÄr opp om morgenen egentleg! Du fÄr fÄ ein sjukmeldingslapp frÄ doktor og vise til mannen og viss han har sÄ tungt for Ä forstÄ det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ