Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Pga habituell abort var jeg bekymret denne gangen og har hatt 6 ultralyder på 14 uker.. Skal ha en til i uke 16 snart og en i uke 18.. Er dette skadelig for barnet?? Visste det ikke ellers hadde jeg ikke dratt på så mange.. Anonymous poster hash: 743db...1f0
Gjest Antarctica Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Hvem sier at det er skadelig? Du ville vel ha fått advarsel fra legen når du bestilte ny time i så fall.
Blomstogbier Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Det er ikke skadelig med ultralyd. Jeg hadde mange i begge svangerskap pga sykdom hos meg.
Katta82 Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Ein er ikkje sikker på korleis der påverkar barnet, men ein antar at det er uproblematisk. Eg hadde 9 eller 11 sist. Har hatt 3 til nå og skal iallefall ha ein til.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Jeg VALGTE å betale for mange ultralyd i svangerskapet for jeg var hele tiden overbevist om at noe var galt. Jeg hadde hele tiden en forferdelig magefølese som sa at det var noe alvorlig galt med barnet å var hele tiden livredd for å miste det. Heldigvis var det ingenting galt så fikk en frisk og sunn baby Jeg har ikke hørt om at ultralyd er skadelig,men den ene gangen jeg var 3D ultralyd så var det tydlig at barnet ikke likte det ifølge legen. Du så grimaser i ansiktet hans å det var tydlig at han ikke likte det ifølge legen. Anonymous poster hash: d64c2...773
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Pga habituell abort var jeg bekymret denne gangen og har hatt 6 ultralyder på 14 uker.. Skal ha en til i uke 16 snart og en i uke 18.. Er dette skadelig for barnet?? Visste det ikke ellers hadde jeg ikke dratt på så mange.. Anonymous poster hash: 743db...1f0 Syns dette var mange. Hva er egentlig vitsen når man ikke kan gjøre noe fra eller til uansett? Man ser at barn som har hatt mye ul ofte blir venstrehendte, og da har det jo innvirkning på utviklingen. Anonymous poster hash: 0ec44...7a1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Ingen som fortalte meg at det kunne være skadelig. Angrer jo livet av meg nå.. Anonymous poster hash: 743db...1f0
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 Jeg har ultralyd hver 14. dag. Det er ikke påvist at dette er skadelig. I mange andre land er det standard prosedyre å ta ultralyd ved hver eneste svangerskapskontroll, og som kjent er det ikke bare i Norge det fødes friske og raske barn. Så ta det med ro du. Anonymous poster hash: ba73e...08c
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 Hadde det vært skadelig hadde du aldri fått så mange. risikosvangerskap får ultralyd gjerne hver uke en periode og noen oftere i visse tilfeller. Jeg har hatt ul hver uke i 3mnd i en periode. Gikk helt fint det. Sist hadde jeg 5 ul før uke 12 og 4 ul etterpå. Har en frisk gutt. gravid nå og har vært på 3stk så langt. Anonymous poster hash: de3ab...1c1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #10 Skrevet 11. januar 2016 Om det er skadelig eller ikke vet jeg ikke, men at barnet merker noe det tror jeg. Da jeg var gravid med minste så reagerte han veldig hver gang vi sjekket hjertelyd hos jordmor. Anonymous poster hash: 7d339...bbb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 De vet ikke om det er skadelig eller ikke, så de anbefaler ikke eksessiv bruk av det. Jeg hadde/har 2 i alle mine svangerskap. Anonymous poster hash: c4880...3e2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #12 Skrevet 11. januar 2016 Hva oppnår du vet å gjennomføre mange ultralyder? Det er ikke meningen at man skal se barnet sitt før det blir født. Slå deg til ro med det. Anonymous poster hash: 2d18e...0fc
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #13 Skrevet 11. januar 2016 Jeg har siden uke 20 hatt ukentlige ultralyder pga risikosvangerskap. Ingen fare knyttet til dette. Anonymous poster hash: c2659...828
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #14 Skrevet 11. januar 2016 Jeg hadde ca hver ukw/annenhver fra uke 23. 5-6 stk før det. Det var ikke jeg som valgte ul, men legen/gynekolog så antar de ikke hadde gjort det dersom det ikke var trygt Slapp av HI De vet hva de gjør. Gratulerer og masse lykke til! Anonymous poster hash: 06da9...886
februarprins2013 Skrevet 11. januar 2016 #15 Skrevet 11. januar 2016 jeg hadde i uke 8, 13,18, 20,25,27,30,35,37 og 40, ,kun ene gangen jeg gjorde det selv, og det var 3D. Jeg har medfødt hjertefeil,så de fulgte nøye med på gutten muin når han lå i magen,og han var frisk og fin tror heller de ikke hadde abefalt det hvis det var noe fare for det
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #16 Skrevet 11. januar 2016 Hadde en tidlig ul og deretter som normalt frem til uke 20. Etter det var det ekstremt mange pga risikosvangerskap. De siste ti dagene før prematur fødsel var det vel omtrent daglig tror jeg (var så dårlig at jeg husker ikke helt). Jeg ser forøvrig ikke poenget med så mange. Etterhvert kjenner man jo liv og kan sjekke med doppler om det er for å føle seg trygg. Jeg tenker "better safe than sorry" ifht å ta så mange uten medisinske årsaker hvor eventuell risiko veies opp mot andre faremomenter. Anonymous poster hash: a0921...d05
Gjest Kira Skrevet 11. januar 2016 #17 Skrevet 11. januar 2016 Jeg ble fulgt nøye opp av sykehuset og måtte inn på ul hver uke fra uke 16. Ville ikke gjort det hvis ikke jeg måtte, men fikk aldri noe info fra legene at det kunne være skadelig. For min del var det pes å måtte dra inn til sykehuset hver uke.
skjotta Skrevet 11. januar 2016 #18 Skrevet 11. januar 2016 Jeg hadde flere enn jeg gadd å telle siste svangerskap pga mye blødninger og høyrisikosvangerskap. Det var alltid tydelig at babyen ikke likte det, han prøvde alltid å komme unna. Det samme med dopleren. Hadde morsomme 3 kvarter på legesenteret i uke 30 da legen fikk panikk fordi hun ikke kunne finne hjertelyden. 3 leger var innom og lette for livet etter hjertelyden mens jeg jo kunne både kjenne og se babyen bevege seg. Bortsett fra den ene gangen har de alltid holdt ultralyd og doppler så kort som mulig pga ubehaget babyen viste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå