Gå til innhold

Hva skal jeg lese nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat ferdig med "Etter deg" og "Monster"

Fantastiske bøker begge to.

Men nå da? Noen anbefalinger ?

Anonymous poster hash: 5abf4...5ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulysses

Anonymous poster hash: 402ac...1b2

Skrevet

Jeg synes bøkene til Lucinda Riley er veldig fine :)

Anonymous poster hash: 27e83...663
Skrevet

Den lange hvite skyene land av Sarah Lark. Fantastisk bok!

Det har også kommet to oppfølgere, og de vil du garantert lese etter bok når 1.

Maorien sang og Kivien kaller. Jeg skal begynne på den siste nå :)

Anonymous poster hash: df601...03f

Skrevet

Den lange hvite skyene land av Sarah Lark. Fantastisk bok!

Det har også kommet to oppfølgere, og de vil du garantert lese etter bok når 1.

Maorien sang og Kivien kaller. Jeg skal begynne på den siste nå :)

Anonymous poster hash: df601...03f

Den siste er den beste!

Den første er bra, den andre er bedre og den siste er best :) Gled deg.

Anonymous poster hash: 619f8...196

Skrevet

Zahir og Veronica vil dø. Begge av paulo Coelho

Anonymous poster hash: 305e7...0c1

Skrevet

Bøker av Jill Mansell er også bra

Anonymous poster hash: 305e7...0c1

Skrevet

Gert Nygårdshaug er min favoritt forfatter.

Skrevet

Jeg er pilgrim

Akkurat ferdig med denne. Likte den godt!

Ellers bør alle ha lest Shantaram

Anonymous poster hash: be7fa...110

Skrevet

Bestemor danser i regnet er verdt å lese.

Den har fått litt kritikk fordi den er skrevet på en litt enkel og klisjeaktig måte, men historien er virkelig sterk og bør leses. Det er en sann historie om en "tyskertøs" som måtte gifte seg med sin tyske soldat og bli med til Tyskland etter krigen.

Den er veldig lettlest, og det er valgt litt enkle løsninger når barnebarnet til tyskertøsen nøster opp historien, at hun tilfeldigvis blir forelsket i en mann som tilfeldigvis har en venn som har studert historie i Tyskland så han kan hjelpe dem osv. Men den er lesverdig likevel. Jeg lærte masse nytt om hvordan disse jentene hadde det når de kom til et sønderbombet Tyskland, jeg slukte den på veldig kort tid...

http://www.aschehoug.no/nettbutikk/mormor-danset-i-regnet-aco.html

Skrevet

Elena Ferrante: Mi briljante venninne og oppfølgerne

Anonymous poster hash: ad193...230

Skrevet

En ungdomsbok, men vel verdt å lese. Se gjerne filmen etterpå, den er veldig godt laget, men husk lommetørkle.

http://www.gyldendal.no/Barn-og-ungdom/Boeker-for-ungdom/Faen-ta-skjebnen

Den boken er helt nydelig. Anbefales virkelig.

Ellers anbefaler jeg Enke for et år av John Irving. Syns det var litt tungt å komme i gang men så prøvde jeg å lese så sakte som mulig for jeg ville ikke bli ferdig.

Skrevet

Har hørt at "mormor hilser og sier unnskyld" er kjempefin. Har ikke lest den selv da.

Anbefaler på det STERKESTE "reisen hjem". FANTASTISK!!!

Skrevet

Bestemor danser i regnet er verdt å lese.

Den har fått litt kritikk fordi den er skrevet på en litt enkel og klisjeaktig måte, men historien er virkelig sterk og bør leses. Det er en sann historie om en "tyskertøs" som måtte gifte seg med sin tyske soldat og bli med til Tyskland etter krigen.

Den er veldig lettlest, og det er valgt litt enkle løsninger når barnebarnet til tyskertøsen nøster opp historien, at hun tilfeldigvis blir forelsket i en mann som tilfeldigvis har en venn som har studert historie i Tyskland så han kan hjelpe dem osv. Men den er lesverdig likevel. Jeg lærte masse nytt om hvordan disse jentene hadde det når de kom til et sønderbombet Tyskland, jeg slukte den på veldig kort tid...

http://www.aschehoug.no/nettbutikk/mormor-danset-i-regnet-aco.html

Jeg er ikke Hi - men takk for tipset. Vi har en slik historie i min familie, og det er vanskelig å forestille seg hva disse kvinnene gikk gjennom. Min mormor fortalte aldri - ikke ett ord - om det hun opplevde rett etter at krigen var slutt, hun mistet sitt norske statsborgerskap, eller om de første årene i Tyskland i en sønderbombet by med matmangel, sult og småbarn. For ikke å snakke om holdningene her hjemme når de flyttet tilbake til Norge. Ikke ett ord om det vanskelige. Så traumene må ha vært mange og store for disse kvinnene som ble så hardt straffet.

Den boken skal jeg lese!

Anonymous poster hash: 27e83...663

Skrevet (endret)

En ungdomsbok, men vel verdt å lese. Se gjerne filmen etterpå, den er veldig godt laget, men husk lommetørkle.

http://www.gyldendal.no/Barn-og-ungdom/Boeker-for-ungdom/Faen-ta-skjebnen

Den boken er helt nydelig. Anbefales virkelig.

Ellers anbefaler jeg Enke for et år av John Irving. Syns det var litt tungt å komme i gang men så prøvde jeg å lese så sakte som mulig for jeg ville ikke bli ferdig.

Ja jeg klarte ikke å legge den fra meg, så jeg satt oppe til tre på natta og leste. Den har aldeles nydelig personskildring, noe som er sjelden idag. Jeg var redd filmen ikke skulle klare å leve opp til boka, men den var også fantastisk godt laget og holdt seg i stor grad til handlingen i boka. 

Takk for tips om Irving. :-)

Endret av HvittHus
Skrevet

Les Faen ta skjebnen på engelsk. The Fault in our Stars. Alt av Irving, særlig det tidlige. Svøm med dem dom drukner av Mytting. Beatles av Saabye Christensen.

Skrevet

En mann ved navn Ove. Herlig bok!

Anonymous poster hash: cd128...21d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...