Gå til innhold

Lillegutt er syk --> hønemor... ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere sikkert skjønner er dette mitt første barn... Har en liten gutt på 2 år som er blitt syk. Selvsagt har han vært syk før, men ikke slik som nå. Tidligere har han alltid vært så pigg til tross for feber mm, mens nå er han slapp og ligger bare å sover. Han har en veldig stygg "tørr" hoste. I tillegg er han litt tett når han puster. Blir derfor litt bekymret.

Han har ikke vært syk lenge, bare i 2 dager, men som sagt han en dårlig allmenntilstand. Han har drukket greit hittil, og feberen har vært på ca 39 grader hele tiden. Null matlyst, men tenker at det er jo greit så lenge han drikker litt.

Hvor lenge bør jeg vente før jeg får han undersøkt hos fastlegen hvis dette fortsetter?

Anonymous poster hash: c6f0c...ad2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skader ikke å ta en telefon til fastlegekontoret med tanke på den stygge hosten barnet har.

Anonymous poster hash: 15618...6b8

Skrevet

Kan du ikke gi han en stikkpille så han i alle fall slipper feberen og den slappheten den medfører. 

Anonymous poster hash: b5252...000
Skrevet

Jeg har alltid fulgt magefølelsen.

Det er heller ikke så farlig om du får legen til å undersøke ham og det ikke "er noe", da slipper du hvertfall å bekymre deg.

Jeg reddet livet til gutten min en gang fordi jeg kontaktet lege tidlig. Andre ganger har barna vært syke lenge uten at jeg har vært hos legen.

Så følg magefølelsen.

God bedring 💙

Anonymous poster hash: 0eaed...1fc

Skrevet

Paracet bør gis ved 39 grader til små barn. Har han hatt så høy feber i to dager uten å få noe febernedsettende?

Og lege bør kontaktes etter tre dager, dvs i morgen tidlig. Ring fastlegen for en hastetime, evt legevakt i ettermiddag hvis du er vekdig bekymret.

Anonymous poster hash: c45ae...44b

Skrevet

Han har jo også nettopp vært syk. Er bare 3 dager siden han hadde omgangssyka... Målte han nå og han hadde 40 i feber. Han har fått febernedsettende nå. Blir jo usikker på hvordan kvelden blir når han er så syk allerede nå :(

Anonymous poster hash: 12ef0...496
Skrevet

kanskje sjekke han for astma, det hadde min lille, og han hostet veldig sånn han også ;(

Skrevet

Som dere sikkert skjønner er dette mitt første barn... Har en liten gutt på 2 år som er blitt syk. Selvsagt har han vært syk før, men ikke slik som nå. Tidligere har han alltid vært så pigg til tross for feber mm, mens nå er han slapp og ligger bare å sover. Han har en veldig stygg "tørr" hoste. I tillegg er han litt tett når han puster. Blir derfor litt bekymret.

Han har ikke vært syk lenge, bare i 2 dager, men som sagt han en dårlig allmenntilstand. Han har drukket greit hittil, og feberen har vært på ca 39 grader hele tiden. Null matlyst, men tenker at det er jo greit så lenge han drikker litt.

Hvor lenge bør jeg vente før jeg får han undersøkt hos fastlegen hvis dette fortsetter?

Anonymous poster hash: c6f0c...ad2

Hadde gitt paracet nå i kveld. Går ikke feberen ned hadde jeg ringt legevakt (bare for å høre). Hadde ringt legen i morgen om det ikke ble legevakt i kveld.

Det er nok ikke vare førstegangsmødre som har det sånn! Jeg har tre og er like hønemor hver gang noen er syke her... (Slapp av, er ikke hysterisk så de merker noe, men bekymrer meg i mitt stille sinn).

Anonymous poster hash: 0d948...12a

Skrevet

Ble legevakt. Han har enda høy feber etter febernedsettnde, 40.1. Han fikk antibiotika. Har ørebetennelse, trang hals (fikk ikke sjekket ordentlig). De var ikke sikker på om det var falsk krupp eller halsbetennelse el.

Men han hadde ikke utslag på crp? Skal man ta penecilin da?

Skrevet

Ble legevakt. Han har enda høy feber etter febernedsettnde, 40.1. Han fikk antibiotika. Har ørebetennelse, trang hals (fikk ikke sjekket ordentlig). De var ikke sikker på om det var falsk krupp eller halsbetennelse el.

Men han hadde ikke utslag på crp? Skal man ta penecilin da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...