Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Jeg har en sønn på 10 mnd, unnfanget med kunstig befruktning. Vi har lyst på søsken. Pga lang ventetid og alder vil vi ikke vente så lenge til vi starter prosessen igjen. Sist ble jeg gravid på siste forsøk og det ble satt inn to embryo, hvorav den ene festet seg. Etter å ha fått sønnen min har jeg fått større respekt for hvor slitsomt det også er med barn. Jeg er rett og slett litt usikker på om jeg hadde håndtert to små babyer nå. Dere som har erfaring, gjerne med et barn fra før....hvor slitsomt var det? De jeg kjenner som har tvillinger er litt sånn supermammaer som takler alt så fint.. Jeg vet ikke om jeg ville klart meg like bra. Jeg er mer avhengig av søvn enn jeg trodde. Anonymous poster hash: fc7c8...3f4
:-)))) Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Jeg kan bare svare for meg selv og vil si at de første månedene er ganske tøffe og livet handler kun om skift, mat, førstefødte (og min var 5 når tvillingene ble født). Tiden flyr ganske bra fort og man går litt glipp av roen og kosen rundt det å ha en baby i huset, men for all del - det var veldig gøy. Når de blir større så vil jeg si at hvis de kommer overens, så er det en gave å ha tvillinger. For min del som har barn av samme kjønn så forenkles alt i forhold til klær, leker, aktiviteter og annet sosialt. Alt samkjøres jo og forenkler dette med å ha flere barn, sett i forhold til å ha to tette f.eks. Jeg tenker litt sånn at hvis man får tvillinger så er det en gave - også for dem. De kan fort bli litt sære og litt "i sin egen verden" men hvis samspillet er balansert og de leker godt sammen så er det bare moro med tvillinger.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Kan ikke si noe om hva or slitsomt det er med tvillinger ennå, men kan si endel om hvor slitsomt det er å gå gravid med tvillinger mens man har andre småbarn. Jeg har to jenter på 5 og 2, og hadde aldri greidd å ta meg av dem uten mannen nå. Han må gjøre alt husarbeid og det meste utenom å kose, lese og se nbarnetv med barna....Jeg har bekkenløsning også er det mye tyngre å ha to i magen enn bare en. Men om du har en mann som funker like bra som min, så går det fint altså;-) og jeg er helt sikker på at det er verdt det når vi får treffe de to små vidunderet våre;-) (også er jeg forberedt på endel kommentarer fra slitne tvillingmødre nå. Ja det er helt sikkert veldig slitsomt, men jeg velger å vere positiv, og kan ikke hjelpe for at jeg synest jeg er verdens heldigste som har tvillinger i magen!!!) Anonymous poster hash: cb13d...e1b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Det er på langt nær så slitsomt som du tror at det blir 😉 Men et tvillingsvangerskap kan være en utfordring. Anonymous poster hash: f48bd...acd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå