Gå til innhold

Hva drømte du i natt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en bekreftelse på at det ikke bare er jeg som drømmer som om jeg skulle være splitter pine gal.



Anonymous poster hash: 009e6...40b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg ikke rakk flyet hjem fra Brasil.

 

Anonymous poster hash: 2365c...452

Skrevet

At jeg slaktet rein og hang de opp i kasser under taket....

 

Anonymous poster hash: b2679...e45

Gjest Antarctica
Skrevet

I natt drømte jeg om et stort 20-års-reunion-selskap som ikke var mitt eget en gang. Det var et kull med journalister som feiret i en ballsal hugget inn i en fjellhule. De hadde på seg klær fra dengang da, dvs skjorter i friske 90-tallsfarger, som orange og rosa. De tok selfies av hverandre og var overlykkelige! (Husker ikke min oppgave der, mulig jeg satt i innregistreringen og viste dem bordplasseringene sine?)

 

Midt mellom alle journalistene kom det også en enorm skare med madagassiske barn, fulgt av noen voksne. De hadde med seg rosa sukkertøy i lange kjeder som de delte ut, og som man skulle henge rundt halsen. Jeg liker ikke sånt godteri og prøvde å smugle mitt kjede ned i søpla, men en madagasser fisket den opp igjen. Litt pinlig. Jeg måtte spise noen for ikke å være uhøflig. Det smakte som Kongen av Danmark.

 

De snakket et litt gebrokkent og gammeldags norsk, for de voksne lederne var alle oppdratt av norske misjonærer på Madagaskar. De hadde i sin tur oppdratt alle disse ungene; barnehjemsbarn som bare skjønte bittelitt norsk. Barna kastet seg inn i festen, sang og danset mens journalistene ble fullere og fullere. Barnehjemslederne satt pent og så på dansen med et mildt og kristelig blikk mens de sugde sukkertøy og nikket vennlig.

 

Heldigvis ringte telefonen. Jeg våknet og slo fast at jeg var skingrende gal...

Skrevet

At vennene mine tok meg med til villaen til en kjent rik Oslo-milliardær (nå husker jeg selvfølgelig ikke hva han heter) på Rivieraen eller et annet varmt sted.

Og at jeg lurte på om de andre forsøkte å koble meg med ham, for jeg hadde sett ham på Tinder (men sveipet venstre fordi han ikke var kjekk nok).

Han hadde uniformerte tjenere. Barna våre fikk leke i bassenget hans mens vi ble kjørt rundt i en lekker sportsbil.

Jeg begynte etterhvert å bli bekymret for barna, for det virket som om de ville at vi skulle ut på yatch-tur og sånt, bare de voksne, og ingen brydde seg om barna. Jeg husker at jeg sa noe om at "nå har de vært alene i 100 timer", men det syntes ikke de andre var noe lenge.



Anonymous poster hash: 9ab5d...ce9
Skrevet

Ah, så godt å høre at det er flere smågale her!

 

Selv traff jeg på min ungdomskjæreste fra 20 år tilbake. Vi fant tonen, men det viste seg at han egentlig var gift med den ondeste kvinnen i verden, som igjen klarte å overtale min eks til å utradere (ja, det var ordet hun brukte) meg. Og så, mens jeg blodig og forslått satt i gresset og hulket, ble hele himmelen farget rød, englelignende skikkelser kom dalende og forkynte at jeg var utpekt til å redde verden.

 

Ja, ja, og så våknet jeg selvsagt før jeg fikk reddet verden.



Anonymous poster hash: 009e6...40b
Gjest Antarctica
Skrevet

 

Ah, så godt å høre at det er flere smågale her!

 

Selv traff jeg på min ungdomskjæreste fra 20 år tilbake. Vi fant tonen, men det viste seg at han egentlig var gift med den ondeste kvinnen i verden, som igjen klarte å overtale min eks til å utradere (ja, det var ordet hun brukte) meg. Og så, mens jeg blodig og forslått satt i gresset og hulket, ble hele himmelen farget rød, englelignende skikkelser kom dalende og forkynte at jeg var utpekt til å redde verden.

 

Ja, ja, og så våknet jeg selvsagt før jeg fikk reddet verden.

 

Anonymous poster hash: 009e6...40b

Pokker da! Du skulle jo ha nådd å ordne opp først ...

 

Men du er jo i den klassiske freudianske tradisjonen da. Arketypene er med: ond/god, djevel/frelser og the eternal triangle. Selv fargebruken er symbolsk på et dybdepsykologisk nivå! Du er dermed (trommevirvel....) NORMAL!

Skrevet

Drømte at jeg hjalp Harald Eia med å få en ku over på den andre siden av en elv. Av en eller annen grunn klarte den ikke å gå over broen, så vi måtte dra den tvers over elven. Jepp.

 

Anonymous poster hash: 47ebe...9b5

Skrevet

Drømte at jeg klinte med Kygo

I neste øyeblikk var jeg en pyroman

Så var jeg en rev som jagde masse ulver i skogen

 

Anonymous poster hash: 67366...619

Skrevet

Jeg pleier ikke huske hva jeg drømmer, men akkurat nattens drøm var så absurd at den husker jeg :P

 

Jeg drømte at ei jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen (hun jobber nå på den lokale matbutikken), hadde blitt sammen med Espen Eckbo. Og det var det tydeligvis en gjeng av oss som ikke likte for vi troppet opp på hotellet de var på med Espens ekskjæreste. Hun var tydeligvis døv, for de kommuniserte heftig på tegnspråk. Og plutselig omfavnet de to hverandre foran kjæresten og oss andre og kysset. Siste jeg husker var at vi sto utenfor hotellet sammen med hun fra klassen. Da sto vi iven sidegate og så ned mot Aker brygge, det var sommer og sol :P

 

Aner ikke hvorfor jeg drømte dette! Mulig det var fordi jeg tilfeldigvis hadde hilst på henne tidligere på dagen da jeg handlet mat, men hvorfor mr. Eckbo var inblandet, det aner jeg ikke .... :P

 

Anonymous poster hash: f6538...13d

Skrevet

I natt drømte jeg om et stort 20-års-reunion-selskap som ikke var mitt eget en gang. Det var et kull med journalister som feiret i en ballsal hugget inn i en fjellhule. De hadde på seg klær fra dengang da, dvs skjorter i friske 90-tallsfarger, som orange og rosa. De tok selfies av hverandre og var overlykkelige! (Husker ikke min oppgave der, mulig jeg satt i innregistreringen og viste dem bordplasseringene sine?)

 

Midt mellom alle journalistene kom det også en enorm skare med madagassiske barn, fulgt av noen voksne. De hadde med seg rosa sukkertøy i lange kjeder som de delte ut, og som man skulle henge rundt halsen. Jeg liker ikke sånt godteri og prøvde å smugle mitt kjede ned i søpla, men en madagasser fisket den opp igjen. Litt pinlig. Jeg måtte spise noen for ikke å være uhøflig. Det smakte som Kongen av Danmark.

 

De snakket et litt gebrokkent og gammeldags norsk, for de voksne lederne var alle oppdratt av norske misjonærer på Madagaskar. De hadde i sin tur oppdratt alle disse ungene; barnehjemsbarn som bare skjønte bittelitt norsk. Barna kastet seg inn i festen, sang og danset mens journalistene ble fullere og fullere. Barnehjemslederne satt pent og så på dansen med et mildt og kristelig blikk mens de sugde sukkertøy og nikket vennlig.

 

Heldigvis ringte telefonen. Jeg våknet og slo fast at jeg var skingrende gal...

Herlig! Da jeg leste  så fikk jeg inn en tolkning. Vet ikke om du vil høre?

Gjest Antarctica
Skrevet

 

I natt drømte jeg om et stort 20-års-reunion-selskap som ikke var mitt eget en gang. Det var et kull med journalister som feiret i en ballsal hugget inn i en fjellhule. De hadde på seg klær fra dengang da, dvs skjorter i friske 90-tallsfarger, som orange og rosa. De tok selfies av hverandre og var overlykkelige! (Husker ikke min oppgave der, mulig jeg satt i innregistreringen og viste dem bordplasseringene sine?)

 

Midt mellom alle journalistene kom det også en enorm skare med madagassiske barn, fulgt av noen voksne. De hadde med seg rosa sukkertøy i lange kjeder som de delte ut, og som man skulle henge rundt halsen. Jeg liker ikke sånt godteri og prøvde å smugle mitt kjede ned i søpla, men en madagasser fisket den opp igjen. Litt pinlig. Jeg måtte spise noen for ikke å være uhøflig. Det smakte som Kongen av Danmark.

 

De snakket et litt gebrokkent og gammeldags norsk, for de voksne lederne var alle oppdratt av norske misjonærer på Madagaskar. De hadde i sin tur oppdratt alle disse ungene; barnehjemsbarn som bare skjønte bittelitt norsk. Barna kastet seg inn i festen, sang og danset mens journalistene ble fullere og fullere. Barnehjemslederne satt pent og så på dansen med et mildt og kristelig blikk mens de sugde sukkertøy og nikket vennlig.

 

Heldigvis ringte telefonen. Jeg våknet og slo fast at jeg var skingrende gal...

Herlig! Da jeg leste så fikk jeg inn en tolkning. Vet ikke om du vil høre?

Kom med den!

Skrevet

 

 

I natt drømte jeg om et stort 20-års-reunion-selskap som ikke var mitt eget en gang. Det var et kull med journalister som feiret i en ballsal hugget inn i en fjellhule. De hadde på seg klær fra dengang da, dvs skjorter i friske 90-tallsfarger, som orange og rosa. De tok selfies av hverandre og var overlykkelige! (Husker ikke min oppgave der, mulig jeg satt i innregistreringen og viste dem bordplasseringene sine?)

 

Midt mellom alle journalistene kom det også en enorm skare med madagassiske barn, fulgt av noen voksne. De hadde med seg rosa sukkertøy i lange kjeder som de delte ut, og som man skulle henge rundt halsen. Jeg liker ikke sånt godteri og prøvde å smugle mitt kjede ned i søpla, men en madagasser fisket den opp igjen. Litt pinlig. Jeg måtte spise noen for ikke å være uhøflig. Det smakte som Kongen av Danmark.

 

De snakket et litt gebrokkent og gammeldags norsk, for de voksne lederne var alle oppdratt av norske misjonærer på Madagaskar. De hadde i sin tur oppdratt alle disse ungene; barnehjemsbarn som bare skjønte bittelitt norsk. Barna kastet seg inn i festen, sang og danset mens journalistene ble fullere og fullere. Barnehjemslederne satt pent og så på dansen med et mildt og kristelig blikk mens de sugde sukkertøy og nikket vennlig.

 

Heldigvis ringte telefonen. Jeg våknet og slo fast at jeg var skingrende gal...

Herlig! Da jeg leste så fikk jeg inn en tolkning. Vet ikke om du vil høre?

Kom med den!

 

Ok. Jeg er rimelig sikker på at du vil se på dette som tull, men det er helt greit :)

 

Dette fikk jeg inn:

Du er en gammel sjel som har levd mange liv her på jorda. Du har vært svært religiøs tidligere, men har erfart at religion ofte er et skalkeskjul for maktovergrep og dobbeltmoral. I dette livet har du derfor tatt avstand til det åndelige. Festen ble holdt i en grotte som symboliserer et gjemt kammer inne i deg selv. Journalistene er ulike aspekter av din personlighet - undersøkende, nysgjerrig og gravende. De madagassiske barna representerer dine tidligere liv hvor du har vært religiøs/spirituell, men også i bedre kontakt med ditt "naturbarn". Rosa representerer en høyere åndelig og kollektiv kjærlighet. Dette er i drømmen vist som sukkertøy, men du lar deg ikke friste og vil helst kaste de i søpla.

:)

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

 

I natt drømte jeg om et stort 20-års-reunion-selskap som ikke var mitt eget en gang. Det var et kull med journalister som feiret i en ballsal hugget inn i en fjellhule. De hadde på seg klær fra dengang da, dvs skjorter i friske 90-tallsfarger, som orange og rosa. De tok selfies av hverandre og var overlykkelige! (Husker ikke min oppgave der, mulig jeg satt i innregistreringen og viste dem bordplasseringene sine?)

 

Midt mellom alle journalistene kom det også en enorm skare med madagassiske barn, fulgt av noen voksne. De hadde med seg rosa sukkertøy i lange kjeder som de delte ut, og som man skulle henge rundt halsen. Jeg liker ikke sånt godteri og prøvde å smugle mitt kjede ned i søpla, men en madagasser fisket den opp igjen. Litt pinlig. Jeg måtte spise noen for ikke å være uhøflig. Det smakte som Kongen av Danmark.

 

De snakket et litt gebrokkent og gammeldags norsk, for de voksne lederne var alle oppdratt av norske misjonærer på Madagaskar. De hadde i sin tur oppdratt alle disse ungene; barnehjemsbarn som bare skjønte bittelitt norsk. Barna kastet seg inn i festen, sang og danset mens journalistene ble fullere og fullere. Barnehjemslederne satt pent og så på dansen med et mildt og kristelig blikk mens de sugde sukkertøy og nikket vennlig.

 

Heldigvis ringte telefonen. Jeg våknet og slo fast at jeg var skingrende gal...

Herlig! Da jeg leste så fikk jeg inn en tolkning. Vet ikke om du vil høre?
Kom med den!

Ok. Jeg er rimelig sikker på at du vil se på dette som tull, men det er helt greit :)

 

Dette fikk jeg inn:

Du er en gammel sjel som har levd mange liv her på jorda. Du har vært svært religiøs tidligere, men har erfart at religion ofte er et skalkeskjul for maktovergrep og dobbeltmoral. I dette livet har du derfor tatt avstand til det åndelige. Festen ble holdt i en grotte som symboliserer et gjemt kammer inne i deg selv. Journalistene er ulike aspekter av din personlighet - undersøkende, nysgjerrig og gravende. De madagassiske barna representerer dine tidligere liv hvor du har vært religiøs/spirituell, men også i bedre kontakt med ditt "naturbarn". Rosa representerer en høyere åndelig og kollektiv kjærlighet. Dette er i drømmen vist som sukkertøy, men du lar deg ikke friste og vil helst kaste de i søpla.

:)

Herlig! Du har rett i alle fall i én ting: religion er ofte et skalkeskjul for maktovergrep og dobbeltmoral, som jeg har tatt avstand til. Men ellers tror jeg det er enklere stelt med tolkninga.

 

Den ene journalisten kjente jeg faktisk, han gikk på skole ned meg i ungdommen og er nå jevnlig å se som tv-journalist. Det var hans kull som feiret.

 

Tror madagasserne dukket opp fordi (tro det eller ei...)familien min hadde flere viktige misjonærer på Madagaskar i sin tid. Huset til foreldrene mine er fullt av relikvier derfra. Misjonærene er døde nå, men historiene fra øya har jeg vokst opp med.

Skrevet

 

 

 

 

I natt drømte jeg om et stort 20-års-reunion-selskap som ikke var mitt eget en gang. Det var et kull med journalister som feiret i en ballsal hugget inn i en fjellhule. De hadde på seg klær fra dengang da, dvs skjorter i friske 90-tallsfarger, som orange og rosa. De tok selfies av hverandre og var overlykkelige! (Husker ikke min oppgave der, mulig jeg satt i innregistreringen og viste dem bordplasseringene sine?)

 

Midt mellom alle journalistene kom det også en enorm skare med madagassiske barn, fulgt av noen voksne. De hadde med seg rosa sukkertøy i lange kjeder som de delte ut, og som man skulle henge rundt halsen. Jeg liker ikke sånt godteri og prøvde å smugle mitt kjede ned i søpla, men en madagasser fisket den opp igjen. Litt pinlig. Jeg måtte spise noen for ikke å være uhøflig. Det smakte som Kongen av Danmark.

 

De snakket et litt gebrokkent og gammeldags norsk, for de voksne lederne var alle oppdratt av norske misjonærer på Madagaskar. De hadde i sin tur oppdratt alle disse ungene; barnehjemsbarn som bare skjønte bittelitt norsk. Barna kastet seg inn i festen, sang og danset mens journalistene ble fullere og fullere. Barnehjemslederne satt pent og så på dansen med et mildt og kristelig blikk mens de sugde sukkertøy og nikket vennlig.

 

Heldigvis ringte telefonen. Jeg våknet og slo fast at jeg var skingrende gal...

Herlig! Da jeg leste så fikk jeg inn en tolkning. Vet ikke om du vil høre?
Kom med den!
Ok. Jeg er rimelig sikker på at du vil se på dette som tull, men det er helt greit :)

 

Dette fikk jeg inn:

Du er en gammel sjel som har levd mange liv her på jorda. Du har vært svært religiøs tidligere, men har erfart at religion ofte er et skalkeskjul for maktovergrep og dobbeltmoral. I dette livet har du derfor tatt avstand til det åndelige. Festen ble holdt i en grotte som symboliserer et gjemt kammer inne i deg selv. Journalistene er ulike aspekter av din personlighet - undersøkende, nysgjerrig og gravende. De madagassiske barna representerer dine tidligere liv hvor du har vært religiøs/spirituell, men også i bedre kontakt med ditt "naturbarn". Rosa representerer en høyere åndelig og kollektiv kjærlighet. Dette er i drømmen vist som sukkertøy, men du lar deg ikke friste og vil helst kaste de i søpla.

:)

Herlig! Du har rett i alle fall i én ting: religion er ofte et skalkeskjul for maktovergrep og dobbeltmoral, som jeg har tatt avstand til. Men ellers tror jeg det er enklere stelt med tolkninga.

 

Den ene journalisten kjente jeg faktisk, han gikk på skole ned meg i ungdommen og er nå jevnlig å se som tv-journalist. Det var hans kull som feiret.

 

Tror madagasserne dukket opp fordi (tro det eller ei...)familien min hadde flere viktige misjonærer på Madagaskar i sin tid. Huset til foreldrene mine er fullt av relikvier derfra. Misjonærene er døde nå, men historiene fra øya har jeg vokst opp med.

 

Da er det naturlig at du hentet inspirasjon derfra :)

Skrevet

 

Ah, så godt å høre at det er flere smågale her!

 

Selv traff jeg på min ungdomskjæreste fra 20 år tilbake. Vi fant tonen, men det viste seg at han egentlig var gift med den ondeste kvinnen i verden, som igjen klarte å overtale min eks til å utradere (ja, det var ordet hun brukte) meg. Og så, mens jeg blodig og forslått satt i gresset og hulket, ble hele himmelen farget rød, englelignende skikkelser kom dalende og forkynte at jeg var utpekt til å redde verden.

 

Ja, ja, og så våknet jeg selvsagt før jeg fikk reddet verden.

 

Anonymous poster hash: 009e6...40b

Pokker da! Du skulle jo ha nådd å ordne opp først ...

 

Men du er jo i den klassiske freudianske tradisjonen da. Arketypene er med: ond/god, djevel/frelser og the eternal triangle. Selv fargebruken er symbolsk på et dybdepsykologisk nivå! Du er dermed (trommevirvel....) NORMAL!

 

Takk, klassisk normal kan jeg leve med. Om jeg har en silkemyk drøm i natt, skal du få æren :-)

 

Anonymous poster hash: 009e6...40b

Skrevet

At jeg lånte den ene bilen i firmaet til mannen og meg, og pungterte på alle dekkene.

Skrevet

Jeg drømte at kjæresten og jeg planla bryllup og vi hadde bestemt oss for å gjøre det veldig lite. Kun oss og to vitner. Men så kom jeg på flere vi måtte invitere, og det bare ballet på seg! Så gjestelisten ble vanvittig lang, og det var ikke bare kjære og nære som endte opp på den listen. Gamle skolekamerater som vi ikke har kontakt med, kollegaer som vi ikke er sosiale med, noen tv-fjes og eksen hans. Bryllupet så ut til å bli et skikkelig bløtekake-bryllup, og han og jeg var bare stresset og lurte på å bare stikke av😂Jeg våknet før jeg fant ut av hva det endte med :P

Skrevet

At mini hadde fått vannkopper. Var så skråsikker at jeg nektet nesten mannen å kjøre ho i barnehagen på morgenen i dag. Men jeg fant ingen prikker så jeg måtte sende ho avgårde.

 

Straks regnskapstid på jobb og den verste tiden å være hjemme med sykt barn

 

Anonymous poster hash: e4bec...eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...