Gå til innhold

Babysikring av huset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det viktigste etter din erfaring.

Jeg er veldig redd for hjørner på stuebord og tv-benk men det er kanskje andre ting jeg ikke tenker på.

Anonymous poster hash: 71c08...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnelsen trengs egentlig ingenting, jeg sikrer litt etterhvert som de utvikler seg. Kommer an på hvordan huset/leiligheten er også. Her trengtes trappegrind fra 6 mnd. Lås på skap med vaskemidler. Medisiner trygt plassert. Lås på skuff med kniver ol. Fra hun begynte å gå satte jeg på beskyttelse på komfyren som både hindrer henne i å dra kjelen over seg og skru på knottene. Vi har barnesikre stikkontakter. Sørg for at bokhylla er festet i veggen så ikke ungen kan få den over seg hvis hun klatrer.

Skrevet

Kommer veldig an på barnet. Se det an og ta det etter hvert.

Mi på ett år er veldig rampete og aktiv, ikke noe får være i fred og hun prøver å gjøre alt hun ikke får lov til.

Vi har flyttet alt utenfor rekkevidde. Ikke noe skummelt i skap og skuffer hun når. Har skrudd ut knottene fra alle skuffene så hun ikke klarer å åpn dem, og har puttet sikring i stikkontakter vi ikke bruker. Dosetet er alltid på, og døra til badet er alltid igjen.

Vi hadde hjørnebeskyttete på bordene en stund men de falt av. Har ikke giddet å sette på nye. Det har gått greit. Heldigvis har hun begynt å høre på oss noen ganger når vi sier nei (men ikke alltid, og ikke lenge av gangen).

De fleste andre barn jeg vet om er roligere og mindre rampete. Vi har ikke kunnet ha noe som helst på salongbordet siden hun var 8 mnd. Andre har lys og pynt stående fremme.

Anonymous poster hash: 39e1d...8b6

Skrevet

Vi har ikke barnesikret annet enn trappa her vi bor nå. Kan ikke ha grind øverst i trappa fordi jeg har en sønn til som tisser på seg om natta (rom oppe, badet nede) og som går mye i søvne.  Når mellomste var baby bodde vi et annet sted og da hadde vi grind på trappa for at ikke hunden skulle løpe opp i stua uten at jeg hadde kontroll. Nr 1 og 3 har laaaaaange fingre og skal utforske alt, men har alikevel ikke sikret noe.

Anonymous poster hash: 3bb87...3a5
Skrevet

Med eldste sikra vi ingenting, han var en veldig enkel unge sånn.

Med andremann måtte vi ha sikring på noen av skapene og skuffene på kjøkkenet, han kunne finne på å dra søppel utover gulvet f.eks.

Har aldri sikret hjørner på bordene.

Anonymous poster hash: f3819...242
Skrevet (endret)

Trapper, skuffen med kniver, stikkontakter, vaskemidler o.l. Hjørnesikring på bord o.l er jo fort gjort. Flytte giftige blomster ut av rekkevidde. Venne dere til å sette kaffekoppen høyt oppe, ikke på et lavt sofabord. Flytt kattedoen utenfor rekkevidde.

Endret av TPK
Skrevet

Trappesikring, flytte kniver langt opp og veltesikre tven er det vi har gjort.

Gjest Antarctica
Skrevet

Bort med duker og nips i lav høyde

Plugger til stikkontakten

Komfyrvern og knivmagneter på kjøkken

Få strykejern og strykebrett ut av rommene baby bruker!

Snus, tobakk, klor, salmiakk og andre giftige stoffer høøøøøyt opp

Kant på stellebord

Skrevet

Vi har nylig pusset opp og har helt nytt elektrisk anlegg med barnesikrede stikkontakter. Må vi har barnesikring i tillegg i kontaktene?

HI

Skrevet

Vi har nylig pusset opp og har helt nytt elektrisk anlegg med barnesikrede stikkontakter. Må vi har barnesikring i tillegg i kontaktene?

HI

Nei, da antar jeg de er av den sikre typen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...