Gå til innhold

Henvisning til Mr - avbestille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med migrene og fått en nyutdannet lege.

Han har nå henvist meg til Mr undersøkelse bare for å ha dette med i historikken min. Han mener det er unødvendig men likevell.

Saken er at jeg har sånn angst ved bare tanken og nå vurderer jeg å avbestille timen. Jeg har angst ved tanken.

Hva skjer om eg avbestiller timen?

Skal til legen om noen uker og må da fortelle at jeg eventuelt har avbestilt Mr undersøkelsen. Kan han tvinge meg til å ta den?

Anonymous poster hash: 73199...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan han ikke tvinge deg til å ta undersøkelsen. Det bestemmer du helt selv. Det vil ikke skje noe videre om du avbestiller, utenom at du ikke får tatt undersøkelsen.

Anonymous poster hash: 3fccb...5f9

Skrevet

Få hjelp for angsten! Du kan også få beroligende, så ta en telefon til legen din og be ham skrive ut beroligende som du kan ta før undersøkelsen.

Avbestiller du timen for sent må du betale det undersøkelsen faktisk koster (ikke bare egenandelen).

Om du ikke kan jobbe pga. migrenen og går på aap så kan du miste støtten om du ikke følger opp undersøkelser og behandling.

Anonymous poster hash: ec41c...a97
Skrevet

Beklager at jeg ikke har noe godt svar til deg. Men, jeg leste at du var henvist til Mister avbestille og Mister undersøkelse... 🙈🙊🙉😂

Anonymous poster hash: 9d1f2...b14

Skrevet

Du kan også bli nektet medisiner. MR skal gjøres for å utelukke andre ting.

Anonymous poster hash: 77a1d...525

Skrevet

Jeg jobber fullt, 100%. Har ikke vært sykemeldt. Men Nav betaler alle egenmeldinger til arbeidsgiveren min ut til 2017.

Skrevet

Nektet medisiner?

Nå har vi funnet en som passer perfekt! Håper ikke legen kan nekte meg dem for da er jeg helt ferdig....

Skrevet

Nektet medisiner?

Nå har vi funnet en som passer perfekt! Håper ikke legen kan nekte meg dem for da er jeg helt ferdig....

Han kommer ikke til å plutselig nekte deg medisiner som han har gitt deg og som endelig virker bare fordi fu ikke tar MR.

Anonymous poster hash: 3fccb...5f9

Skrevet

Å motta helsehjelp er helt frivillig. Men er ikke feks henvisningen til mr en milighet for å finne grunner til hodepinen? Slik at du kan kanskje kan få hjelp til å bli helt frisk og slippe medisiner? Og evt oppdage om det er livstruende sykdom. Jeg ville jobbet med angsten og gjennomført undersøkelsen slik at jeg slapp å bekymre meg for alvorlig sykdom.

Jeg skjønner hvordan du har det, har nettopp vært gjennom en undersøkelse jeg grudde meg enormt til, var helt skjelven og på gråten, men så godt det føltes da det var over og jeg fikk vite at jeg ikke var alvorlig syk og en bonus var det at undersøkelsen ikke var i nærheten av så vond/ fæl som jeg hadde tenkt!

Lykke til!

Skrevet

Bestemoren min fikk plutselig migrene og type epileptiske anfall men var redd for MR, så hun tok den ikke. Hun døde av ondartet hjernesvulst 6 måneder senere.

Få beroligende og ta undersøkelsen.

Anonymous poster hash: 3530e...f1d
Skrevet

En MR-undersøkelse går helt fint skal du se! Siden det er hodet som skal undersøkes, skal du ikke langt inn i maskinen, bare hodet og litt av skuldrene. Det vil si at du ikke er "fanget" på noen som helst måte, hvis det er det som plager deg. Du kan når som helst reise deg og stikke av om du vil :P

Du kjenner jo heller ingenting av undersøkelsen, de tar bare bilder. Og ja, den bråker bittelitt, ikke øredøvende, du har øretelefoner på deg med musikk. Og det sitter minst to personer og ser på deg gjennom et vindu og på skjermen der bildene kommer, så skulle noe skje med deg, er de på pletten med en gang. Dessuten har du jo den knappen du kan trykke på om du får helt panikk. Snakk med de som jobber der når du kommer inn, de er meget profesjonelle og veldig vant til slike problemstillinger.

Ta nå den undersøkelsen, så er du sikker på at det ikke er noe galt! :)

Anonymous poster hash: b7531...d65

Skrevet

Har du noen gang tatt MR? Jeg var som deg, livredd, men tvang meg selv til å i alle fall møte opp til timen. Jeg sov ikke på flere døgn. Når jeg kom inn i rommet og fikk se maskinen, forstod jeg ikke hvorfor jeg hadde vært så redd. Maskinen hadde mye større plass en jeg trodde. Jeg fikk musikk på ørene + jeg kunne snakke med operatøren når jeg ville under hele undersøkelsen. I tillegge fikk jeg en knapp jeg holdt i hånda, som jeg kunne trykke på når som helst, hvis jeg ville avbryte. 

Anonymous poster hash: 9f145...52c
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt hi. Jeg er veldig klaustrofobisk, og klarte så vidt å gjennomføre ct undersøkelse, så mr for meg hadde vært et helvete. Men, selv om jeg forstår deg så synes jeg det er dumt av deg å ikke ta i lot undersøkelsen. Ta heller kontakt med fastlege/sykehus og hør hva de kan gjøre for å hjelpe deg gjennom undersøkelsen. Jeg har hørt om folk som sover gjennom hele undersøkelsen

Anonymous poster hash: 2e248...282

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...