Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Jeg kan ikke flette. Og det er så dumt - 4-åringen vil så gjerne at jeg skal flette henne. Har googlet etter "oppskrift" men finner bare sånne avanserte fletter. Har dere tips til hvor jeg kan finne beskrivelse av enkel flette?  Anonymous poster hash: 62068...ad2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 Det fins håp. Jeg har klart å lære meg det og jeg er helt håpløs. Kom over en flette av flettemamma på godmorgen Norge med bare strikk. Og etter den så har jeg lært mer og mer. Nå kan jeg rotflette 😊😊😊  Søk opp god morgen Norge fletta.  Anonymous poster hash: cfeea...b8e
Magia Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 Du mener en helt standard flette?  Del håret som skal flettes inn i tre like deler på rekke. Legg den ytterste delen over (eller under) den i midten annenhver gang på hver side. Altså: høyre ytterste del over den i midten, venstre ytterste del over den i midten, høyre, venstre osv. til du har fletta så langt ned du vil.  Voila!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Du mener en helt standard flette?  Del håret som skal flettes inn i tre like deler på rekke. Legg den ytterste delen over (eller under) den i midten annenhver gang på hver side. Altså: høyre ytterste del over den i midten, venstre ytterste del over den i midten, høyre, venstre osv. til du har fletta så langt ned du vil.  Voila! Jeg får det ikke til!!! 😳   Anonymous poster hash: 62068...ad2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Det fins håp. Jeg har klart å lære meg det og jeg er helt håpløs. Kom over en flette av flettemamma på godmorgen Norge med bare strikk. Og etter den så har jeg lært mer og mer. Nå kan jeg rotflette 😊😊😊  Søk opp god morgen Norge fletta.  Anonymous poster hash: cfeea...b8e Det så jo veldig vanskelig ut...   Anonymous poster hash: 62068...ad2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #6 Skrevet 10. januar 2016 Du mener en helt standard flette?  Del håret som skal flettes inn i tre like deler på rekke. Legg den ytterste delen over (eller under) den i midten annenhver gang på hver side. Altså: høyre ytterste del over den i midten, venstre ytterste del over den i midten, høyre, venstre osv. til du har fletta så langt ned du vil.  Voila! De sitter jo ikke fast i hverandre bare ved å legges over hverandre?   Anonymous poster hash: 62068...ad2
Magia Skrevet 10. januar 2016 #7 Skrevet 10. januar 2016 Jo, når den neste legges over, knytes på en måte den forrige oppover, for da blir den den som er i midten. Til slutt stopper du den fra å løsne fra hverandre med en strikk.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016  Det fins håp. Jeg har klart å lære meg det og jeg er helt håpløs. Kom over en flette av flettemamma på godmorgen Norge med bare strikk. Og etter den så har jeg lært mer og mer. Nå kan jeg rotflette  Søk opp god morgen Norge fletta.  Anonymous poster hash: cfeea...b8e Det så jo veldig vanskelig ut...   Anonymous poster hash: 62068...ad2  Jeg er helt enig med deg! Trodde det kom en enkel flette i det klippet men jeg også syns det så vanskelig ut!  Anonymous poster hash: 56848...326
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 Jo, når den neste legges over, knytes på en måte den forrige oppover, for da blir den den som er i midten. Til slutt stopper du den fra å løsne fra hverandre med en strikk. Også klare å holde de tre fra hverandre da 😠   Anonymous poster hash: 62068...ad2
Magia Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 Jeg må bare spørre. Er du kvinne? Har du noen gang hatt langt hår selv?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #11 Skrevet 10. januar 2016 Kunne ikke flette jeg heller;-) aldri interesser meg for sånt, men så fikk jeg en datter. Hun hadde mye og krøllete hår og det var upraktisk å gå med det løst i barnehagen. Så da måtte jeg øve;-) kan kun vanlig flette, pariserflette og lager en råfin fiskebeinsflette. De andre blir for avansert;-) og jeg selv hat alltid hatt langt hår og er superfeminin, men sånt har jeg aldri hatt interesse av;-) men du! Når jeg skulle lære min datter å flette, så lærte hun det best ved å flette dukkehår:-) se YouTube og Finn ei dukke med langt hår, så knekker du koden fort som fy;-)  Anonymous poster hash: 2ecca...ad0
Magia Skrevet 10. januar 2016 #12 Skrevet 10. januar 2016 (endret)  Jo, når den neste legges over, knytes på en måte den forrige oppover, for da blir den den som er i midten. Til slutt stopper du den fra å løsne fra hverandre med en strikk. Også klare å holde de tre fra hverandre da Anonymous poster hash: 62068...ad2 Du holder venstre del i venstre hånd, og høyre del i høyre hånd. Med langfingeren på den siden du skal legge over, huker du tak i den midterste delen og drar den under og ut til siden for så å ta tak på den i stedet. Slik holder du styr på dem Endret 10. januar 2016 av Magia
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016   Det fins håp. Jeg har klart å lære meg det og jeg er helt håpløs. Kom over en flette av flettemamma på godmorgen Norge med bare strikk. Og etter den så har jeg lært mer og mer. Nå kan jeg rotflette  Søk opp god morgen Norge fletta.  Anonymous poster hash: cfeea...b8e Det så jo veldig vanskelig ut...  Anonymous poster hash: 62068...ad2 Jeg er helt enig med deg!Trodde det kom en enkel flette i det klippet men jeg også syns det så vanskelig ut!  Anonymous poster hash: 56848...326 http://www.tv2.no/v/953944/?ref=801606&wf=latest  Mener denne. Så at det var flere fletter som kom opp når man søkte på den. Denne er kun med strikk. Jeg bruker sånn loom band strikk.  Anonymous poster hash: cfeea...b8e
Miamimom Skrevet 10. januar 2016 #14 Skrevet 10. januar 2016 Jeg har hatt skikkelig langt hår i hele mitt liv. Klarer heller ikke flette hår..har en datter som begynner å få langt hår også. Ser braiding for dummies på youtube og er like klok. Er i tillegg venstrehendt. Så ja, det finnes damer med langt hår som ikke kan flette..
Magia Skrevet 10. januar 2016 #15 Skrevet 10. januar 2016 Jeg har tatt det for gitt at alle lærer det som barn. Sånn helt vanlig fletting altså. My bad!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #16 Skrevet 10. januar 2016    Det fins håp. Jeg har klart å lære meg det og jeg er helt håpløs. Kom over en flette av flettemamma på godmorgen Norge med bare strikk. Og etter den så har jeg lært mer og mer. Nå kan jeg rotflette  Søk opp god morgen Norge fletta.  Anonymous poster hash: cfeea...b8e Det så jo veldig vanskelig ut...  Anonymous poster hash: 62068...ad2 Jeg er helt enig med deg!Trodde det kom en enkel flette i det klippet men jeg også syns det så vanskelig ut!  Anonymous poster hash: 56848...326 http://www.tv2.no/v/953944/?ref=801606&wf=latest  Mener denne. Så at det var flere fletter som kom opp når man søkte på den. Denne er kun med strikk. Jeg bruker sånn loom band strikk.  Anonymous poster hash: cfeea...b8e  Var jo den som så vanskelig ut.  Anonymous poster hash: 56848...326
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #17 Skrevet 10. januar 2016 Jeg har tatt det for gitt at alle lærer det som barn. Sånn helt vanlig fletting altså. My bad! Har selv hatt langt hår hele mitt liv å aldri noen som flettet meg.   Anonymous poster hash: 56848...326
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #18 Skrevet 10. januar 2016 Øv med garn tau eller noe. Bind det fast i noe og prøv og flett som de viser på nettet. Den helt enkle og vanlige selvfølgelig. Jeg er utdannet frisør, lærte ikke å flette hår. Og var ikke spesielt god på det til jeg fikk en datter. Nå klarer jeg fiskefletter osv.  Anonymous poster hash: 28578...135
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #19 Skrevet 10. januar 2016 Jeg kan ikke flette jeg heller, får såvidt håret i strikk, men blir ikke alltid fint🙈  Anonymous poster hash: d652e...f6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå