Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Forbruket må ned! Gi meg deres tips til å spare strøm. Noe som gir utslag på regningen☺ Hva er store strømtyver? Gammelt hus.. Anonymous poster hash: ddc20...995
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 Bobleplast på vinduene! http://www.viralomania.com/isolere-med-bobleplast/ Anonymous poster hash: 3eeb0...01a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 Hvor stor vvs har dere? Varmekabler med termostat. Anonymous poster hash: 114fa...dc3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Bobleplast på vinduene! http://www.viralomania.com/isolere-med-bobleplast/ Anonymous poster hash: 3eeb0...01a Dette har vi gjort hvertfall på soverommet å merker god effekt! Anonymous poster hash: 3eeb0...01a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Hvor stor vvs har dere? Varmekabler med termostat. Anonymous poster hash: 114fa...dc3 Har varmekabler i underetasjen. Det er ikke termostat på de. Er snakk om et rom på 13m², og et på 40-50m². Er det mye å spare på å skru av disse? Anonymous poster hash: ddc20...995
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #6 Skrevet 10. januar 2016 Hadde ikke skrudd de av nå på vinteren,skru de ned. Anonymous poster hash: 114fa...dc3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #7 Skrevet 10. januar 2016 Sparepærer, senke temperaturen, etterisolering, ha på tettningslister på dører og vinduer, ikke varme opp rom som ikke er i bruk, bruke mindre varmt vann, fyre med ved eller olje, skru av lys i rom dere ikke er, lad telefoner mm på jobb. Alle små steg bidrar til å senke strømregningen. Anonymous poster hash: c508d...5b9
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016 Sjømannsdusj! Det vil si at du slår av vannet i dusjen mens du såper deg inn og kun lar vannet renne når såpa skylles av. Anonymous poster hash: def89...5dd
Tessa3 Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 Sjømannsdusj! Det vil si at du slår av vannet i dusjen mens du såper deg inn og kun lar vannet renne når såpa skylles av. Anonymous poster hash: def89...5dd Uff, her synder i allefall jeg.. Dusjer i VELDIG varmt vann, og det renner hele tiden. Er en frostpist, og i dusjen er omtrent eneste tiden jeg ikke fryser😄
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 Om dere har gammelt hus tenker jeg umiddelbart etterisolering, om dere ikke allerede har gjort det. Her er det vanvittig gulvkaldt, og vi skal isolere gulvet nedenfra, kjellertaket. Skal og bytte tak nå i januar, og isolere loftet, siden det ikke finnes noe isolasjon der. Vi passer på å slukke alle lys, bruker en del stearinlys for varme om dagen. Kjøpt tøfler og kler oss bedre inne. Satser på at det blir hakket varmere her til neste vinter når vi har fått isolert yttervegger i tillegg Anonymous poster hash: 40eee...b5b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 Alle rom bør ha en temperatur på +15 minst. For å unngå fukt, råteskader etc. Uansett om Det er i bruk eller ei . Finn et hovedrom som dere bruker mest med lite varmetap fra og bruk det mest. Varm opp dette rommet mer. Etterisolere , bytt vindu etterhvert Anonymous poster hash: 1e433...a02
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2016 #12 Skrevet 11. januar 2016 Vi satte inn varmepumpe i kjelleren, dette var for at noen unger tok kjelleren til soverom så vi tenkte ikke over strømregningen egentlig. Men med varme i kjelleren ble stue og kjøkken også varmere siden det ikke var så gulvkaldt. Da trengte vi mindre varme i stua, så strømregningen gikk mye ned faktisk. Vi har også tørketrommelen i kjelleren, denne var i stykker en vinter og vi måtte prioritere andre ting forran den. Det merket vi på strømregninga, i negativ forstand. For når ikke den gikk en eller flere ganger om dagen måtte vi bruke mere strøm i etasjen over. Jeg hadde aldri trodd dette, men når vi fikk kjøpt ny tørketrommel merket vi det på varmen. Så nå prøver vi å få kjørt en vask om dagen (ikke noe problem med seks stk i hus) istede for mange noen dager. Så er det å ikke bruke mye varme i de rommene en ikke er mye i. Ungene er lite på rommene sine på dagen, så der har vi ikke varme på. Skal de være på rommet har vi en liten vifteovn vi setter på da blir det fort varmt og de skrur den av npr det er varmt nok. Dusjen er ofte en stor synder. Deilig å stå lenge i dusjen, men det blir dyrt når det er mange som gjør dette hverdag. Skal en absolutt dusje hvere dag, så gjør den kortest mulig. En blir regn av klut, vann og såpe også så en må ikke absolutt ta en dusj hver dag. Anonymous poster hash: 59a59...49a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå