Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Jeg har alltid hatt et veldig godt forhold til barnefar. Vi har vært gode venner, samarbeidet godt og hatt god kontakt. Nå har han fått en kjæreste som er sykelig sjalu, som nekter oss å være venner, manipulerer ham, krever å få flytte inn i barnefars hus etter kun noen uker med forhold osv. Jeg har prøvd å få snakke med barnefar for å finne en litt lettere løsning for barnet vårt som er 5 år. Dette har resultert i at han nå, etter inspirasjon og press fra henne, ønsker rettsak. Saken er: Barnet bor fulltid hos meg. Barnet har alltid gått i barnehage her, har godt nettverk, er innskrevet i skolen og skal starte i august. Bor i et hus med god plass, jeg er under utdannelse og stefar har stabilt arbeide. Vi har vært sammen i 3,5 år og gifter oss til høsten. Barnets far ser barnet 2 uker med 6-7 ukers mellomrom grunnet lange avstander. Barnet har ikke nettverk utover familie på barnefars bosted. Den nye kvinnen som flytter inn har en historie med psykiske utfordringer, 4 barn med 4 forskjellige menn, 1 barn er under barnevernets omsorg og jeg har flere bevis på både baksnakking, uthenging på Facebook samt andre ting som har foregått mot meg som person. Jeg får ikke lenger lov å kontakte barnefar, får knapt lov å snakke med mitt eget barn når han er på samvær, all kommunikasjon skal godkjennes av henne osv. Helt ærlig. Hva er mine sjanser her? Forferdelig å stå i denne situasjonen og jeg hadde aldri trodd vi skulle ende her. Han er dessverre lett påvirkelig, men opprinnelig snill som et lam. Anonymous poster hash: 96bae...e4d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 Om han bor sammen med den kvinnen: Nei. Det er helt usannsynlig. Anonymous poster hash: c64b6...180
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 Men hva ønsker han å gå til retten med? Ønsker han mer samvær, eller ønsker han hovedomsorg? Uansett er første krav før man kan gå rettens vei at man har en meklingsattest som ikke er for gammel, så dere må først på familievernkontoret for å prøve finne en løsning der. Hans nye kjæreste skal ikke være med dit, så kanskje dere kan finne en løsning uten å gå rettens vei. Så er det jo forberedende møter og forhandlinger med advokater, de fleste prøver å komme til et forlik der for det er dyrt å gå rettens vei. Også her vil dere møtes uten henne, så da vil din og advokatenes synspunkter påvirke mer enn hun som ikke er tilstede. Men til spørsmålet ditt, nei, han vil ikke vinne en rettssak om hovedomsorgen om du er en stabil og god mor. Man drar ikke barnet opp med rot for å flytte det lange avstander så lenge det har det bra der det er. Det han kan oppnå er en (kanskje) mer stabil og fast samværsavtale som er veldig detaljer og hvor det ikke lenger da er rom for at dere samme gjør endringer ettersom det passer o.l. Har retten satt at samværet skal være slik og sånn, så må det gjennomføre slik og sånn, så dere mister noe av den friheten dere har nå, men det er kanskje det den nye dama vil oppnå. Da trenger dere ikke snakke sammen og planlegge samvær heller, det er jo "spikret i stein" Anonymous poster hash: b7b82...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå