Gå til innhold

hvor mye må far betale i barnebidrag i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke sikker på hvor mye han har i året. Men utbetalt er 28 000 i mnd.

Vi har tre barn sammen, men ett har ikke samvær med overnatting da han er for liten. De to andre skal ha annenhver helg og en dag i uken. Hvordan finner jeg dette ut. Har prøvd bidragsveilederen på nav, men jeg får det ikke helt til. Eller så er jeg for dum 😕

Skal gå fra mannen min etter utroskap og prøver å få en sånn ca peiling på hvor mye jeg kommer til å ha i mnd. Jeg har selv utbetalt 20 000 kr.

Noen som vil hjelpe?

Anonymous poster hash: 87c6c...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å vite, la nav regne det ut. Enklest å ta det slik. Du kan også få litt i overgangstødnad vil jeg tro (?), barnetrygd for 4 barn og muligens stødnad til barnetilsyn. Evt kan du søke reduksjon i barbehageregningen.

Anonymous poster hash: 2e057...77c

Skrevet

Sjekk den siste selvangivelsen hans så ser du hva årsinntekten hans er, hva han har utbetalt er det vanskelig å regne utfra.

Uansett bør du la det gå gjennom nav, så de regner ut og krever inn pengene for deg.

Så får du jo støtte til barnehagen, litt gradert overgangsstønad (siden du tjener såpass lite), barnetrygd for ett barn mer enn du har også må du sjekke om du kan søke bostøtte. Du må huske på å forandre skattekortet ditt også, fradraget du får på skatten som enslig forsørger er ganske stort så du vil få ganske mye mer utbetalt i måneden.

Anonymous poster hash: f509e...739
Skrevet

Ingen flere? Noen som har vært i samme situasjon som vet hva man kan gjøre? Om man får noen stønader? Jeg sitter å leter og leter. Og jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare meg alene! Det er nesten sånn jeg tenker at jeg bare må leve med det for at barna skal ha det bra. Og trygt rundt seg. Jeg vokste opp i ett hjem der vi aldri hadde nok penger og måtte tidlig ut i arbeidslivet for å ta vare på meg selv. Men her jeg bor har jeg ikke mulighet til å jobbe mer i den stillingen jeg har. Og ikke kan jeg flytte heller for jeg trenger hjelp til henting av barna av familien da jeg jobber turnus.

Jeg skal innom nav i morgen, men det hadde vært mye bedre å hatt litt mere peiling her jeg sitter. Det blir nok ikke mye søvn i natt..

Hi

Anonymous poster hash: 87c6c...7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...