Gå til innhold

Fatshaming på forumet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det popper opp fatshaming-tråder på forumet i ett kjør for tiden.

WTF???

Det er ikke måte på hvor mye overvektige skal gå gjennomgå: ikke kan de lage mat, de er dumme, late, udannede og de burde egentlig ikke få lov til å bevege seg utenfor sin egen stuedør.

Hver gang jeg er litt skarp i kantene her inne er det en eller annen gjøk som drar mobbekortet ... er ikke disse trådene mobbing, så vet ikke jeg ...

Blir jo som å si at alle rødhårede kvinner er lette på tråden og ville i sengehalmen eller at alle finnmarkinger er grådige, at alle som kommer fra Afrika løper fort og er flinke til å slå på tromme.

Skjerp dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Må le litt av eksemplene om de fra Afrika.

Helt enig med det forøvrig.

Anonymous poster hash: 75856...f98

Skrevet

Fatshaming? Er det et eget begrep nå? Alle grupper blir disset her inne. De som jobber for mye, de som jobber for lite, de som ikke jobber, de som tjener for mye, de som vasker for lite eller for mye, de som ikke lager maten fra bunnen, de som er for tynne og de som er for tykke. Vi havner alle i en eller annen kategori som blir disset.

Skrevet

Whaaaat?!? Kan ikke alle fra Afrika løpe fort og spille trommer?

Forøvrig enig.. Antar det er mennesker med dårlig selvbilde som holder på sånn. Hva gjør man ikke for å hevde seg selv?

Misliker selv å være overvektig, misliker ikke andre fordi de er det. Det fins idioter over alt - og det har ingen korrelasjon til vekt.

Anonymous poster hash: afc7e...1da

Skrevet

Fatshaming? Er det et eget begrep nå? Alle grupper blir disset her inne. De som jobber for mye, de som jobber for lite, de som ikke jobber, de som tjener for mye, de som vasker for lite eller for mye, de som ikke lager maten fra bunnen, de som er for tynne og de som er for tykke. Vi havner alle i en eller annen kategori som blir disset.

Ser den, men synes det har vært veldig mange stygge tråder om dette i det siste, med tanke på 13-åringen som sultet seg til døde synes jeg at vi skal vise litt respekt.

Skrevet

Fatshaming er det da ikke. Greit at vinklingen har vært krass men det er viktig å sette fokus på et så omfattende folkehelseproblem.

Anonymous poster hash: 75357...ac5

Skrevet

Fatshaming er det da ikke. Greit at vinklingen har vært krass men det er viktig å sette fokus på et så omfattende folkehelseproblem.

Wow! Så edelt. Tror nok de som starter trådene er noen skikkelige filantroper 😂😂😂

Skrevet

Det går i bølger her inne. En stund er det de uføre, så er det de hjemmeværende, de uten høyskoleutdanning, alenemødre, flyktninger og denne helgen var det de tykke som får det.

Det er mobbing og som alle mobbere er det stusslige og usikre mennesker som prøver å hevde seg.

Skrevet

Wow! Så edelt. Tror nok de som starter trådene er noen skikkelige filantroper 😂😂😂

Nei, det er de ikke. Ingen her er filantroper ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Alle tjukke folk får nok en kjempeoppvåkning.

"Hva?!?? Er det MATEN som gjør meg tjukk? Og jeg som trodde det var været/jordsmonnet/møblementet her hjemme som påvirket vekten min!"

Skrevet

Hvorfor? For å minne oss på at vi er feite og at ingen liker oss? Tror du vi blir slanke da? Tvert imot, jeg ble minnet på at jeg hadde litt sjokolade liggende på boden som jeg kunne trøste meg med...

Anonymous poster hash: c0f5b...2f8

Skrevet

Alle tjukke folk får nok en kjempeoppvåkning.

"Hva?!?? Er det MATEN som gjør meg tjukk? Og jeg som trodde det var været/jordsmonnet/møblementet her hjemme som påvirket vekten min!"

Du leste tankene mine 😂😂😂

Anonymous poster hash: cb6cf...a2c

Skrevet

Nei, det er de ikke. Ingen her er filantroper ;)

Du har rett ...de er nok mer for misantroper å regne :P

Skrevet

Når nokon lagar ein slik tråd les eg mellom linjene:

"Eg er ein liten person. Eg har null gleder i livet utanom gleda av å trykke andre ned. Då føler eg meg mektig, det gledar meg å ha makt til å tråkke på andre."

Ikkje ein einaste gong har eg lest ein tråd om andre menneskers overvekt som har det minste fnugg an konstruktivitet.

Skrevet

Det er helt OK å sparke så lenge man sparker oppover. Usexy å sparke nedover.

Skrevet

Stor forskjell på å si "overvekt kan ha mange alvorlige konsekvenser for den det gjelder og dens barn", og å si "overvektige er ekle, svake, dumme og uten selvkontroll". Siste er fatshaming, mobbing og ikke akseptabelt; første er ikke det og må kunne diskuteres uten at man nødvendigvis blir kalt mobber.

Anonymous poster hash: b249f...143
Skrevet

Stor forskjell på å si "overvekt kan ha mange alvorlige konsekvenser for den det gjelder og dens barn", og å si "overvektige er ekle, svake, dumme og uten selvkontroll". Siste er fatshaming, mobbing og ikke akseptabelt; første er ikke det og må kunne diskuteres uten at man nødvendigvis blir kalt mobber.

Har ikke sett noen som har omtalt overvektige som svake, ekle eller dumme her inne.

Skrevet

Faktisk flere helsefordeler med å være overvektig enn undervektig, ifølge nyere studier.

Anonymous poster hash: 7fba4...535

Skrevet

På kva måte meiner du at vi løyser folkehelseproblem på dette forumet?  - det har ikkje vore særleg konstruktivt i dei trådane eg har sett iallefall.

Skrevet

Alle vet jo hvor sur og uggen man blir av å gå uten mat.

Gørra må komme ut en plass, og da er det vel like greit at det gjør det her enn at det går ut over mann og barn...

Skrevet

Faktisk flere helsefordeler med å være overvektig enn undervektig, ifølge nyere studier.

Link?

For denne studien sier det motsatte; 

http://nhi.no/forside/sunn-overvekt-er-en-myte-41893.html

61 386 personer i åtte separate studier fra det siste tiåret.

- Den viktigste oppdagelsen er at selv om deltagerne ikke hadde hverken høyt blodtrykk eller høyt kolesterol, hadde en overvektig person med KMI på 30 eller mere, 24 prosent høyere risiko for kardiovaskulær sykdom eller for tidlig død sammenlignet med en person med normal vekt, sier Retnakaran.

Skrevet

Link?

For denne studien sier det motsatte; 

http://nhi.no/forside/sunn-overvekt-er-en-myte-41893.html

61 386 personer i åtte separate studier fra det siste tiåret.

- Den viktigste oppdagelsen er at selv om deltagerne ikke hadde hverken høyt blodtrykk eller høyt kolesterol, hadde en overvektig person med KMI på 30 eller mere, 24 prosent høyere risiko for kardiovaskulær sykdom eller for tidlig død sammenlignet med en person med normal vekt, sier Retnakaran.

Jeg har også lest om forskning som gir overvektige lenger levetid, men KMI over 30 er ikke overvekt. Det tilsvarer fedme og ingen har noen gang påstått at det er bra.

Anonymous poster hash: 9a1f5...8eb

Skrevet

For noe jævlig sludder!

Hets og drittslenging, generalisering og nedlatenhet er IKKE å belyse et folkehelseproblem. Det er å være en drittsekk som mobber andre.

Anonymous poster hash: 59101...543

Skrevet

Sette fokus på et stort helseproblem? Og det tror du at du klarer på et forum hvor du er anonym, eller gjemmer deg bak et nic? Har du Så stort behov å sette fokus på dette problemet så gjør det ordentlig.

Det første DU kanskje bør gjøre er noe med dine egene Holdninger til dine medmennesker.

Hvordan skal du klare og ha et normalt forhold til fks en overvektig lærer? En lege? En som på en eller annen måte er i livet ditt?

En annen ting som bør settes fokus på er at du må ikke se ut som du er sponset av Bergans for å gå en tur i skogen,

Du må ikke se ut som en idrettsutøver utsyrs messing for å ta en rask gange eller jogge tur.

Du trenger ikke XU bukse for å gå på treningsstudioet,

De aller fleste trenger å bevege seg mer men tror at kjøpe presset på dyre merker for å gå en tur blir noe overveldende.

Selv barn ser jo ut som det Norske landslaget i ski/slalom/fotball/ håndball osv osv bare for å leke på løkka.

Nei Du skal du gjøre noe med overvekt så må du begynne et annet sted. Kanskje du bør få en av disse super bloggere til å si at alle mennesker er verdt noe? At det et ok å ikke se ut som Barbie?

Prøv å få en tykk person til å spille seg opp på et torg med en plakat " klem en overvektig "

Anonymous poster hash: ea992...32f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...