Gå til innhold

usikker.....søvn 4 mnd

Anbefalte innlegg

Gjest Señorita1
Skrevet

på dagtid tar det 100 år før han sovner med mindre han blir bært eller trillet. han er som rege trøtt mellom 18 og 19 uansett når siste dupp var. kveldsstellet starter kl 18. gnir seg i øynene og nærmest river seg i ansiktet, jeg legger han i sengen når han viser tegn til trøtthet...de siste dagene har han kanskje sovet 20 min, så våkner han...gnir seg like fult i øyne og virke trøtt, men sovner ikke før 21.30 som regel. Men å prøve å holde han våken lenger, virker også fånyttes. Som idag våknet han fra siste lur kl 15.30.... fikk mme da.... litt grøt halv seks, kveldstell klokken 18, og virket veldig trøtt, så rett i seng, sovnet momentant. Tenkte at dette var noe nytt, etter 25 min våknet han, og da fikk han melk, som påfyll etter grøten. Men nå virker han lysvåken selvom han gnir seg litt i øynene etc. Og slik er det da som regel til 21 - 21.30 Han kan i starten ligge i senga og kose seg alene, jeg fikser andre ting, emn etterhvert går det over i sturing også gråting. Da tar jeg han opp. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. La han få den bitte lille duppen, ta han opp når han våkner, men likevel markere at det er kveld (stille, dempet lys/helt mørkt og ikke noe herjing), også legge han igjen rundt 20.30, eller når han igjen virkelig viser tegn på å være trøtt. Hvis ikke kan det ofte bli opp til 2 timer hvor han ligger i senga og styrer noe voldsomt.

Så lenge han ikke gråter gjør det kanskje ikke noe, men så blir jeg usikker også. Ikke ta ungen opp når de først er lagt sies det jo, men samtidig vil jeg jo at han skal forbinde det å legge seg med noe koselig, og at han ikke skal måtte ligge stresset i sengen timesvis. På en måte gjør det ikke kjeeempe mye å bære han i søvn, men blir jo litt sliten av det, men jeg vil ikke gjøre slik at han blir vant med det heller. Samtidig er han ikke så stor. Hittil har jeg ikke bysset/bært han i søvn på kvelden, noe jeg har hatt som prosjekt en stund, og jeg har klart å la vær, men da tar det ofte timesvis før han sover, selvom han er trøtt 8(jeg legger han ved tegn på trøtthet). Men jeg vet ikke om jeg også må avvenne han med det om dagen, men da er jeg redd for at han totalt sett skal få for lite søvn. Han er jo ikke veldig gammel heller. 

Han tar ikke smokken sånn kjempe godt, altså generelt er han ingen smokke baby, han må være meeeeeega trøtt om han skal ta smokken. Nå ligger han her ved siden av meg og spreller og ler så nesa rynker seg om jeg ser på han. han er jo søt da.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det hjelper hvis du setter deg ved siden av senga og holder en hånd på brystkassen. Uten press selvsagt, bare så han kjenner at du er der. Ikke stryk og sånt, det kan virke stimulerende. Syng eller nynn litt. Det funket i alle fall her.

Anonymous poster hash: a01a7...9e1

Gjest Señorita1
Skrevet

Kanskje det hjelper hvis du setter deg ved siden av senga og holder en hånd på brystkassen. Uten press selvsagt, bare så han kjenner at du er der. Ikke stryk og sånt, det kan virke stimulerende. Syng eller nynn litt. Det funket i alle fall her.

Anonymous poster hash: a01a7...9e1

Det har jeg prøvd, men da skjer en av to ting, begynner enten å bli mer urolig, eventuelt, hvis jeg synger litt lavt eller nynner litt, så stopper han å sutre/gråte, og ser på meg med talerkenøyne og smiler så smokken detter ut.... etter en liten stund holder jg opp med det, putter in smokken igjen, så kan han sutte og kose seg med den (jeg ligger i min egen seng ved siden av), og etterhvert virker det som han blir frustrert over at han ikke foår sove, og begynner å "slå" med armene ned i senga og "klore" seg i ansiktet. da tar jeg han opp litt til han virker rolig, legger han ned, og slik går det, frem til han blir såpass at han tar smokken, og veiver rundt med armene og drar suttekluten rundt omkring...tilslutt blir han vel så sliten at han sovner (han gråter ikke nødvendigvis da)...Når han først sovner så sover han greit altså, våkner bare en gang om natten som regel. Det er bare det at jeg syntes så synd på han som nesten alltid er trøtt rundt 18, men som regel ikke får sove før rundt 21.30....,om han ikke blir bært da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...