Gå til innhold

Om trolletråder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at man er kjapp med å rope troll her inne. Blant annet så jeg for en tid tilbake at en tråd som liknet på en tidligere tråd ble avfeid som oppspinn. Jeg har selv skrevet om noe jeg har opplevd, vridd på noen detaljer og skrevet fra ulike perspektiv for å få meninger om saken uten å bli gjenkjent. Det jeg skrev om var likevel ikke oppspinn. Må en være 100% sannferdig her inne? Er det en slags uskreven kontrakt? Eller er folk bare så redd for å bli "lurt" at de bli blodig fornærmet over å ha svart på noe som ikke er 100% sant?

Anonymous poster hash: fc2ad...5fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å vri litt på sannheten er noe annet enn å opprette direkte idiottråder. F.eks. tråden om mor og barn som ikke drakk noe annet enn Pepsi max.

Anonymous poster hash: 179f8...7d2

Gjest Antarctica
Skrevet

Selvfølgelig trenger ikke alle detaljer være sanne. Du behøver ikke gjøre deg gjenkjennelig. Men når en innlegger påstår at hennes sudanesiske beiler gjør at hun ikke lenger kan skrive norsk, skjønner vel de fleste at det er trolling ...

Skrevet

Jeg troller aldri om ting som Pepsi Max eller beilere fra Sudan, men det kan hende jeg endrer litt på sannheten. Skriver om en venninne som om det skulle være mitt eget, eller skriver om meg selv, men sier det gjelder en venninne. Jeg anonymiserer også av og til, for ikke å bli gjenkjent.

Om disse virkelige trolletrådene, de plager meg ikke, og ikke synes jeg de er morsomme heller. Men tenker andre må få ha sin humor, eller sette ting på spissen på hvilken som helst måte de ønsker selv.

Vi må da kunne ha litt takhøyde?

Anonymous poster hash: f69f2...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...