Gå til innhold

gravid uke 23 og jobben utnytter meg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en helt sinnssyk høst på jobb og siste uka i november sa det pang. Hadde vært ganske dårlig og gravid men presset meg 100 % for å være på jobb. Ble da sykemeldt i 2 uker 100 % og fikk hentet meg inn igjen. Er nå sykemeldt 50 % og jobben utnytter meg virkelig. Sender meg hit og dit og har jobbet 80 % eller mer hver uke... I morgen må jeg reise igjen og fikk melding av teamleder om at han ikke kunne reise. Så jeg måtte gjøre det. Fikk beskjed da om å hente alt jeg trengte på kontoret før jeg reiste. Jeg svarte med at jeg henter det i dag så jeg slipper å stresse i morgen tidlig..... Da mener han at jeg ikke skal bruke mine 50 % på å hente ting i dag.... Kjenner nå frustrasjonen bygger seg opp.. har gitt beskjed om at jeg ikke må jobbe mer da jeg virker fisk på jobb, men sover omtrent ikke, vondt i bekken og føler meg bare elendig og sliten...

Anonymous poster hash: 90e2b...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du velger å hente ting på kontoret idag istedenfor i arbeidstida i morgen, så skriver du selvsagt ikke timer på det. Det går jo ikke ut over dine 50% denne uka.

Hva med å ta en samtale med sjefen og gi beskjed at du kun har lov å jobbe 50%. Jobber du mer kan du gå problemer med nav. Det er ditt ansvar å passe på at du ikke jobber mer en 50%.

Anonymous poster hash: 5ecd3...7de

Skrevet

Da må du bli 100% sykemeldt, hvis jobben ikke kan tilpasse seg/tilrettelegge for at du kan jobbe det du har lov til (ifht nav er det jo max 50% nå). Du får true med det, så skjønner de kanskje alvoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...