Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Hei! Det siste året har jeg alltid fått soppinfeksjon en uke før menstruasjon. Det er vanvittig frustrerende, spesielt med tanke på sex. Jeg har da to uker i måneden jeg ikke føler meg komfortabel med å ha sex. For å forebygge prøver jeg å: - ikke gå med for tettsittende bukser - ta hvitløkskapsler (men jeg er ikke så flink til å huske de hver dag) - bare gå i bomullstruser - ikke vaske underlivet for ofte, men ofte nok, og kun med intimsåpe - ikke barbere underlivet Har noen hatt dette problemet og blitt kvitt det? Hva funka? Jeg er storforbruker av canesten, og en gang fikk jeg noen tabletter av legen som kanskje hjalp der og da, men neste måned når det var "riktig" tid, altså en uke før mensen, så kom soppinfeksjonen tilbake. HJELP!! Anonymous poster hash: 17cec...106
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 -kokvaske truser -ikke bruk underlivssåpe, kun vann (jeg slutta å få sopp etter jeg slutta med underlivssåpe!) -spis minst mulig sukker -bruk stikkpiller med melkesyrebakterier forebyggende Lykke til Anonymous poster hash: c7fab...91d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 Jeg sier bare én ting: Flagylkur. Anonymous poster hash: 7c715...ae3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Bomullsundertøy og ikke string. Dropp truseinnlegg Sov naken Ta melkesyrebakterier både vaginalt og oralt. https://www.apotek1.no/produkter/vivag-balanse-vaginalkapsler-uten-hylser-8stk-802479p https://www.apotek1.no/produkter/idoform-classic-plus-50stk-922843p Spiser du mye sukker så kutt ned på inntaket. Anonymous poster hash: ca2d8...7e7
Gjest Antarctica Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Jeg sier bare én ting: Flagylkur. Anonymous poster hash: 7c715...ae3 Er ikke Flagyl et antibiotikum? Da blir det bare mer sopp ...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #6 Skrevet 10. januar 2016 Bomullsundertøy og ikke string. Dropp truseinnlegg Sov naken Ta melkesyrebakterier både vaginalt og oralt. https://www.apotek1.no/produkter/vivag-balanse-vaginalkapsler-uten-hylser-8stk-802479p https://www.apotek1.no/produkter/idoform-classic-plus-50stk-922843p Spiser du mye sukker så kutt ned på inntaket. Anonymous poster hash: ca2d8...7e7 Jeg ble forresten mye bedre da jeg sluttet med hormonprevensjon, hyppige soppinfeksjoner er en vanlig bivirkning på p-piller.... Anonymous poster hash: ca2d8...7e7
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #7 Skrevet 10. januar 2016 Og nok en gang, jeg har ikke hatt sopp siden jeg begynte med menskopp. Før det hadde jeg konstant omtrent. Anonymous poster hash: b8ca8...bdd
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016 Tok tabletter mot sopp i forbindelse med mens i seks måneder. Partner ble også behandlet første måned. Byttet fra Dr greve intimsåpe til lactacyd, ikke bruke tamponger. Bruke melkesyrevagitorier. Dette hjelp meg etter ett år med sopp hver eneste syklus... Anonymous poster hash: b7051...b42
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 Har du hormonspiral? Hadde det akkurat slik når jeg hadde det. Anonymous poster hash: f108d...3fc
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 Takk for mange svar! Jeg sover naken, kokvasker trusene innimellom (ellers går de alltid på 60 grader). Bruker sjelden truseinnlegg, bare de første dagene av menstruasjonen hvor jeg ikke blør noe særlig. Jeg har kobberspiral, så ingen forstyrrende hormoner. Jeg hadde spiralen i tre år før problemet begynte, så tror ikke det skyldes den. Jeg har prøvd menskopp, men fikk det for meg at jeg smitta meg selv med den (siden jeg har sopp når mensen begynner, så er det ikke så delikat å begynne med koppen de første dagene jeg blør - ekkel utflod på den). Jeg har prøvd kjerringkurer med å sitte i edikkbad, drikke natronvann, hvitløksfedd i skjeden (ja, vet, litt rart - men desperate times osv). Alt hjelper der og da, men det kommer alltid tilbake. Jeg må vel kanskje til legen og få kur jeg kan ta flere måneder, som du over nevner. Igjen, takk! HI Anonymous poster hash: 17cec...106
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #11 Skrevet 10. januar 2016 Jeg kom på en ting: jeg har slitt med pms siden jeg fikk barn for snart seks år siden. En av plagene er ekstrem sultfølelse og søtsug i ukene før mensen. Kan det være at det er sukkerinntaket mitt i denne perioden som får soppen til å blomstre? Det er ikke kjempestort, men jeg småspiser nok mye mer og raider skapet på kveldene i akkurat denne perioden. Det er verdt et forsøk å kutte sukker helt i den perioden for å se om det hjelper. HI Anonymous poster hash: 17cec...106
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #12 Skrevet 10. januar 2016 Slutt med Canesten med én gang, ta Diflucan i stedet, fås uten resept. Unngå samleie uten kondom og glidemiddel i risikoperioder, kok menskoppen, evt steriliser den i micro og bruk den uansett utflod og annet, smør den gjerne med glidemiddel før innsetting. Bruk Vivag kapsler forebyggende, gjerne etter sameie. Anonymous poster hash: d4ae9...b23
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016 Bomullstruser og alt det der + spis minst mulig sukker! En Diflucan-kur på en tablett i uka over tid kan også hjelpe. Men kosthold er veldig viktig, det merker i alle fall jeg på meg selv. Hadde konstant sopp før. Nå har jeg det nesten aldri. Spiser mye mindre sukker, lever delvis lavkarbo. Anonymous poster hash: ed95e...0b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå