Gå til innhold

Kan han få hovedomsorgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gikk fra hverandre for 1 år siden. Vi har 50/50 samvær som har fungert greit.

Barna går på skolen 1. Og 3.

Vi bor nå i samme skolekrets. Men nå har mannen fått kjæreste og skal flytte til en annen bydel. Han har ikke bil. De må bytte buss og det vil ta en time hver vei til og fra skolen. Jeg vil da ha hovedomsorgen og at far har annenhver helg og hver onsdag. Far sier at han vil holde på 50/50 eller at han har hovedomsorgen.(de må da bytte skole)

De har alle vennene sine, de har alltid vært mer mammadalt enn pappa barn.

Anonymous poster hash: 0c2ff...908

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis dere ikke blir enige og det blir sak, så er det klart han kan få det. Hva tilsier at det er best å bo hos deg? Og hvorfor tar han ikke lappen...?

Gjest Antarctica
Skrevet

(Unnskyld, leste feil - trodde det var du som skulle flytte. Da stiller det seg annerledes. Han har dårligere kort hvis han selv flytter og vil ha ungene med seg.)

Skrevet

Nei han vil ikke få hovedomsorgen fordi han flytter. 

La far ha 50/50 men HAN må sørge for at barna kommer seg til og fra skolen, og la de være med venner og aktiviteter i området de "hører" til, dvs der de bor nå.

Anonymous poster hash: 8433e...827
Skrevet

Gud, så trist😕

Anonymous poster hash: 2a4bb...d53

Skrevet

Hvis dere ikke blir enige og det blir sak, så er det klart han kan få det. Hva tilsier at det er best å bo hos deg? Og hvorfor tar han ikke lappen...?

Han har lappen, men ikke råd til bil.

Det er han som flytter bort fra der barna er oppvokst.

Når de er hos far ringer de flere ganger forde de savner meg sånn, mens de omtrent nevner ikke far når de er her.

De vil ikke takle å være borte fra meg så lenge

Gjest Antarctica
Skrevet

Han har lappen, men ikke råd til bil.

Det er han som flytter bort fra der barna er oppvokst.

Når de er hos far ringer de flere ganger forde de savner meg sånn, mens de omtrent nevner ikke far når de er her.

De vil ikke takle å være borte fra meg så lenge

Han har ikke råd til bil, men vil flytte...? Til et sted der barnas andre hjem kun kan nåes med to busser. Goddag mann økseskaft!

Skrevet

Nei han vil ikke få hovedomsorgen fordi han flytter.

La far ha 50/50 men HAN må sørge for at barna kommer seg til og fra skolen, og la de være med venner og aktiviteter i området de "hører" til, dvs der de bor nå.

Anonymous poster hash: 8433e...827

Selvfølgelig bør ikke barna fortsette med 50/50 om far flytter.

Han må sørge for....?? Uansett hvordan en vrir på det er barna taperne, og de bør få være i skolekretsen sin.

Anonymous poster hash: f9268...bcf

Skrevet

Sannsynligheten er ekstremt liten for at han vil tilkjennes hovedomsorgen i en rettsprosess. Fordi det er han som flytter og han som ønsker å ta barna bort fra nærmiljøet. Status quo bruker å være et ideal i retten.

...men det beste er jo om dere kommer til enighet. Rettssak er dyrt, tidkrevende og svært konfliktfremmende i de fleste tilfeller.

Anonymous poster hash: 2deee...add
Skrevet (endret)

Får dei ikkje drosje til skulen i slike tilfelle?  Har ikkje peiling altså, men kjenner nokon som sender ungane gjennom byen annankvar veke, utan at eg synes det høyres ut som ei optimal løysing.

http://www.nrk.no/ho/delt-omsorg-oker-drosjeutgifter-1.11897330

Men temmeleg egoistisk av mannen å planlegge å rive dei opp frå skulemiljø og vener fordi han har fått seg ny kjæreste.  Vel han å flytte må han og ta konsekvensane av det.

Endret av soleia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...