Gå til innhold

Dekker innbo ny madrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres kanskje teit ut, men vi har en madrass til 5000,- og siden vi synes det er ganske mye penger kjøpte vi madrassbeskytter som skulle beskytte mot blant annet væske. Våkna nå og katten har tissa i senga! Og det har gått gjennom beskyttelsen! Har hevet det jeg kan i maskinen, men det var to flekke på selve madrassen. Har skrubbet vekk det jeg fikk bort med vann og har så skrubbet med bilseterens, men er redd den lukta setter seg og det siste jeg vil ha er en madrass som lukter kattepiss!

Anonymous poster hash: 90755...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men håper inderlig at det ikke kan tas på forsikring. Det er ditt ansvar å holde katta unna senga hvis hun ikke er renslig.

Anonymous poster hash: ee205...991

Skrevet

Jeg vet ikke, men håper inderlig at det ikke kan tas på forsikring. Det er ditt ansvar å holde katta unna senga hvis hun ikke er renslig.

Anonymous poster hash: ee205...991

Ja, for ingen kan ha uhell. Til informasjon er det første gang. Skal man holde babyene unna sengen også da siden de tisser gjennom og gulper?

Anonymous poster hash: 90755...07c

Skrevet

Vi fikk igjen på forsikringen, når sengen vår ble ødlagt av spy. Madrassen kostet 10000 ny. Fikk noe avkortning pga alderen , den var 3 år. Forsikring dekket også bortkjøring av den gamle madrassen.

Anonymous poster hash: bf831...48a

Skrevet

5000 er slett ikke dyrt for en madrass altså.

Og jeg håper virkelig ikke dere får det dekket. Kunne ikke falt meg inn å prøve en gang.

Anonymous poster hash: 4f21f...27c

Skrevet

Og jeg håper virkelig ikke dere får det dekket. Kunne ikke falt meg inn å prøve en gang.

Forsikring er jo til å dekke uhell.

Anonymous poster hash: 907ab...8a0

Skrevet

Det har aldri falt meg inn at forsikring kan dekke det at barnet spyr i senga vår.

Skrevet

Tisselaken mellom madrass og beskytter neste gang. Et must når man har dyr og unger. 😊

Anonymous poster hash: dc4d2...fe7

Skrevet

Min innbo har iallfall 4000 kr i egenandel så selv om dette skulle falle under vilkårene så er det vel ingenting å hente uansett.

Jeg hadde aldri kontaktet forsikringsselskapet for et slikt uhell.

Skrevet

Forsikring er jo til å dekke uhell.

Anonymous poster hash: 907ab...8a0

Er det ingen forbehold om uaktsomhet?

Skrevet

Få leid en rensemaskin:) Egenandelen på innbo pleier å være høy, så det lønner seg neppe uansett i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 43652...b4c

Skrevet

Forsikringen dekker i utgangspunktet ting som er "plutselig og uforutsett". Det er ikke uforutsett hverken at katten tisser eller at barna spyr. Har du derimot en "superforsikring, plusforsikring, Bestdekning" eller lignende kan det være at du har en tilleggsdekning som allikevel dekker noe. Så du må nok bare sjekke forsikringen din og høre med selskapet. Som nevnt over her er det jo egenandel og aldersfradrag, så ikke sikkert du får noe som helst selv om du har dekning. 5 000 er ikke mye i den sammenheng.

Skrevet

Dere får det garantert ikke dekket på en vanlig innboforsikring, men har dere en pluss-forsikring (betaler ekstra for å dekke uhell og tabber) kan det hende. 

Vi har en slik superforsikring, men egenandelen på den er 2 eller 3.000 pluss at du får fratrekk for alder på verdien av madrassen så tviler det er noe særlig å hente.

Og bare for å ha sagt det, 5.000 kr er ikke mye for en madrass, det er en madrass i økonomiklasse og ikke luksus ;)

Anonymous poster hash: a86c4...515

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...