Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Skrev et innlegg her i går, om at jeg opplevde et en svært skremmende hendelse. Mistet kontroll over bilen i 100km/t på motorveien og snurret rundt før autovernet stoppet bilen. Jeg husker ingenting fra jeg tok vurderingen og tråkke på bremsen til bilen hadde stanset.. Besvimte jeg av frykt, eller kobler hjernen av for å "skåne" for det som skjer? Eller hva kan ha skjedd? Anonymous poster hash: 3c593...725
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Altså, husker ikke at jeg snurret rundt.. Bare at jeg tråkket på bremsen og starten på at bilen begynte å snurre.. Og kom til meg selv da bilen hadde stoppet. Slo ikke hodet, var helt fysisk fin etterpå.. Hi Anonymous poster hash: 3c593...725
MammaMø85 Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 Hei. Kanskje du fikk sjokk så du ikke husker.. vanligvis i situasjoner med sterk angst, som jo er frykt, så kjører kroppen ut en masse adrenalin som øker blodtrykket og gjør det så og si umulig å besvime.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Jeg fikk utvilsomt sjokk ja, kan godt hende jeg har fortrengt de sekundene kanskje..! Hi Anonymous poster hash: 3c593...725
MammaMø85 Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Antageligvis så skjedde sikkert alt så fort at det ikke er så mye å huske heller hvis du skjønner. Håper det går bra med deg!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Ved traume går ikke lagringsprosessen normal i hjernen. Kjenner flere som har vært i ulykker og som enten har mistet (husker ikke) tid før ulykken eller etter. De som ikke husker noe etter hendelsen hadde folk rundt seg som kunne fortelle at de oppførte seg tilnærmet som vanlig. De besvimte altså ikke, men husker bare ikke noen fra denne tiden. Anonymous poster hash: 5dc8c...83a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Godt mulig.. knep kanskje igjen øynene og ventet på smellet jeg visste kom. Tusen takk❤️ Jeg er fremdeles i sjokk, men det går greit. Hi Anonymous poster hash: 3c593...725
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 Man kan i hvert fall "koble ut". Hadde en ganske stygg opplevelse en gang, og jeg vet at jeg ikke besvimte, men det er noen minutter jeg ikke husker i det hele tatt. Anonymous poster hash: 8cf3a...aa5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Ved traume går ikke lagringsprosessen normal i hjernen. Kjenner flere som har vært i ulykker og som enten har mistet (husker ikke) tid før ulykken eller etter. De som ikke husker noe etter hendelsen hadde folk rundt seg som kunne fortelle at de oppførte seg tilnærmet som vanlig. De besvimte altså ikke, men husker bare ikke noen fra denne tiden. Anonymous poster hash: 5dc8c...83a Og her er det snakk om opp til timer - ikke kun minutter. Så det er altså lagringsprosessen i hjernen som ikke virker som den skal og ikke bevisstheten hos den som opplevde dette. Men det går jo selvsagt an å besvime også - alle er jo ikke like og i ulykker kan man også slå hodet Anonymous poster hash: 5dc8c...83a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 Jeg tenker også at man kan koble ut, selv om man ikke nødvendigvis besvimer.. Sikkert like greit.. Anonymous poster hash: 3c593...725
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 Jeg er ganske sikker på at jeg ikke slo hodet, så tror jeg bare "skrudde av" av redsel for det som skulle komme.. Hi Anonymous poster hash: 3c593...725
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #12 Skrevet 10. januar 2016 Jeg var i en alvorlig bilulykke for en del år siden. Jeg satt på med en som valgte å talen stygge forbikjøring og det gikk veldig gale. Vi lå i ca 90 kmt og kjørte utfor veien, vi rullet ned en skråning på endel meter (husker ikke nøyaktig), bilen ble ganske flattrykt og vi endte på taket. Jeg satt fast og måtte skjæres ut av bilen. Av dette husker jeg en bil som kommer i mot,masse lyder og grønnfarge..Fargen er pga skauen vi rullet i. Jeg husker bruddstykker fra jeg hang opp ned i bilen og jeg husker såvidt at jeg var i ambulansen. Jeg tror ikke jeg besvimte, vet jo ikke, men tror det Bare er hodet mitt som koblet ut.. Anonymous poster hash: 346ad...63a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016 Åh, så jævlig Takk og pris for at det gikk bra med deg! Anonymous poster hash: 3c593...725
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå