Gå til innhold

Verdien på en gave?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig verdien på en gave? Jeg synes det viktigste med en gave jeg får er at noen har tenkt på meg. De har ikke bare røsket med seg noe, men tenkt at gaven kan passe meg. Selvsagt kan de ha bommet også (men jeg blir glad for det meste så det skjer neppe). Gavens pengeverdi har liten betydning. Men det er tydeligvis andre som tenker annerledes.

 

Overhørte noe i en butikk da jeg stod i kø ved kassen. Det var en som var inne for å bytte noe som var fått til jul. Det viste seg at akkurat denne butikken hadde hatt gaven på supertilbud. I andre butikker kostet gaven mer enn firegangen (om ikke mer). Vedkommende som var i butikken for å bytte ble tydelig skuffet og overrasket og synes den som hadde gitt gaven hadde vært gniten.  

 

Hva synes dere? Finner man noe på tilbud må man da kjøpe mer for å komme opp i en høyere sum (det kan jo være kjøper må bytte og dermed finner ut man har gitt for gaven) eller har man lov til å handle smart og spare litt ved å handle på tilbud (så lenge gaven kan byttes)?  Hvem er det som skal spare på at gaven var på tilbud? Den som kjøpte gaven eller den som er mottaker? Eller er det slik at det gjelder opp til en viss grense - hvis gaven er på tilbud og koster under en viss sum så må man legge til, men om det var en veldig dyr gave som var nedsatt er det greit å stoppe der om beløpet man betalte var høyt nok?



Anonymous poster hash: 3a6ff...8ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare sørg for å ikke ha dibbere på gavelista. Mistenker du dibber, gir du geit.

Gjest Antarctica
Skrevet

Bare sørg for å ikke ha dibbere på gavelista. Mistenker du dibber, gir du geit.

NB - husk å gi geita til en fattig norsk familie. Mange norske sliter også, og så lenge ikke alle norske familier har egen geit, er det helt feil å gi en geit til en familie i Afrika.

Skrevet

 

Bare sørg for å ikke ha dibbere på gavelista. Mistenker du dibber, gir du geit.

NB - husk å gi geita til en fattig norsk familie. Mange norske sliter også, og så lenge ikke alle norske familier har egen geit, er det helt feil å gi en geit til en familie i Afrika.

 

Og byttelapp og ikke tilbudsgeit, det er klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...