Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Hva er egentlig verdien på en gave? Jeg synes det viktigste med en gave jeg får er at noen har tenkt på meg. De har ikke bare røsket med seg noe, men tenkt at gaven kan passe meg. Selvsagt kan de ha bommet også (men jeg blir glad for det meste så det skjer neppe). Gavens pengeverdi har liten betydning. Men det er tydeligvis andre som tenker annerledes. Overhørte noe i en butikk da jeg stod i kø ved kassen. Det var en som var inne for å bytte noe som var fått til jul. Det viste seg at akkurat denne butikken hadde hatt gaven på supertilbud. I andre butikker kostet gaven mer enn firegangen (om ikke mer). Vedkommende som var i butikken for å bytte ble tydelig skuffet og overrasket og synes den som hadde gitt gaven hadde vært gniten. Hva synes dere? Finner man noe på tilbud må man da kjøpe mer for å komme opp i en høyere sum (det kan jo være kjøper må bytte og dermed finner ut man har gitt for gaven) eller har man lov til å handle smart og spare litt ved å handle på tilbud (så lenge gaven kan byttes)? Hvem er det som skal spare på at gaven var på tilbud? Den som kjøpte gaven eller den som er mottaker? Eller er det slik at det gjelder opp til en viss grense - hvis gaven er på tilbud og koster under en viss sum så må man legge til, men om det var en veldig dyr gave som var nedsatt er det greit å stoppe der om beløpet man betalte var høyt nok? Anonymous poster hash: 3a6ff...8ee
sug lut Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 Bare sørg for å ikke ha dibbere på gavelista. Mistenker du dibber, gir du geit.
Gjest Antarctica Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 Bare sørg for å ikke ha dibbere på gavelista. Mistenker du dibber, gir du geit. NB - husk å gi geita til en fattig norsk familie. Mange norske sliter også, og så lenge ikke alle norske familier har egen geit, er det helt feil å gi en geit til en familie i Afrika.
sug lut Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Bare sørg for å ikke ha dibbere på gavelista. Mistenker du dibber, gir du geit. NB - husk å gi geita til en fattig norsk familie. Mange norske sliter også, og så lenge ikke alle norske familier har egen geit, er det helt feil å gi en geit til en familie i Afrika. Og byttelapp og ikke tilbudsgeit, det er klart.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Hmmmm....takk for tips Nå hadde jeg egentlig ikke tenkt å endre slik jeg kjøper og velger gaver, men var interessert i hva dere synes om samtalen jeg overhørte i dag. Men nå forstår jeg at jeg må endre meg... Neste år får alle en "mini"gris som Dudley: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/dyrene/minigris-ble-gigagris/a/10133161/ Anonymous poster hash: 3a6ff...8ee
Gjest Antarctica Skrevet 10. januar 2016 #6 Skrevet 10. januar 2016 Hmmmm....takk for tips Nå hadde jeg egentlig ikke tenkt å endre slik jeg kjøper og velger gaver, men var interessert i hva dere synes om samtalen jeg overhørte i dag. Men nå forstår jeg at jeg må endre meg... Neste år får alle en "mini"gris som Dudley: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/dyrene/minigris-ble-gigagris/a/10133161/ Anonymous poster hash: 3a6ff...8ee Nam nam, sier jeg da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå