Gå til innhold

Hvordan vasker du trusa di?? Mi blir ikke rein.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, mine hvite truser er missfargede i skrittet. Likedan ett par av min 10 åt gamle datters.

Det er jo stort sett utflof, noen ganger brunlig utflod, urin, ja sånt som kan kome i trusa. Briker ofte truseinnlegg, men....

Men det er ko max 40 grader..... bruker vanlig vakemidel, nen ganger omo, noe ganger nøytral, ja alt ettersom ha som er kjøpt.

Hvordan holder dere hvite truserhvite?

Min dater fikk nyr pierre robert truser, og etter noen gangers bruk hylte hun når hun tok de nyvasket og ren ut av skapet......."MAMMMAAAAAAA, DENNE TRUSA ER SKITTEN....ÆÆÆÆSJ......" Ho er 10 år.

Selv ar jeg klok av skade gått over til kun svarte truser.....

Anonymous poster hash: 6bc7b...07f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gallesåpe i sebratrusene tar vekk striper!

Anonymous poster hash: 3d52e...fe1

Skrevet

Du må jo vaske undertøy på mer enn 40 grader! Æsj!

Anonymous poster hash: fa221...f4c

Skrevet

Vasker alt undertøy på 60 grader og av og til kjører jeg en 90 graders vask. Dette gjør jeg også med truser som er merket 40 grader. Det blir ikke rent på 40 grader!

Anonymous poster hash: 5e07b...f92

Skrevet

Vasker alltid alt undertøy på 60 grader. Enig med de andre her. Det blir ikke rent på 40 grader altså. 

Anonymous poster hash: 328ac...92f
Skrevet

60 grader ja, og ikke la dem ligge flere dager med utflod i skittentøyskurven. De må vaskes "så fort som mulig", altså bør de ligge maks et par dager. Men hvite truser er veldig upraktisk da, med mindre du vasker annet hvitt veldig ofte.

Anonymous poster hash: ef085...2a7

Skrevet

Undertøy vaskes på 60 grader her.

Anonymous poster hash: a62f6...30f

Skrevet

Blir ikke plaggene ødelagt da? Det er jo en grunn til vaskeannvisningen....??

Men ok, 60 grader, og mørke truser......

Skrevet

Blir ikke plaggene ødelagt da? Det er jo en grunn til vaskeannvisningen....??

Men ok, 60 grader, og mørke truser......

Koster heller på meg å bytte ut trusene oftere, enn å gå rundt i skitne truser som er vasket på 40 grader! Herregud, man kan jo få sopp og UVI og gudene vet hva...

Skrevet

Seriøst...?sopp og urinveisinnfeksjon av egne truser vasket på 40 grader .?????

Skrevet

Eh, undertøy vaskes på 60 eller 90 grader. Tåler det ikke det (generelt et ikke-problem), vil jeg heller ikke ha det.

Skrevet

Eh ja! Bakterier og sopp koser seg og formerer seg i et urent og fultig klima... Hvor gammel er du egentlig? 9 år?

Skrevet

Ja! For det blir ikke RENT.

Anonymous poster hash: fa221...f4c

Skrevet

Klor 👌

Anonymous poster hash: 9a46f...240

Skrevet

Vask ALLTID på 60 grader. Bruk truseinnlegg hver dag.

Problem solved.

Anonymous poster hash: b84ad...8c6

Skrevet

Vasker alltid på 60 grader, uansett hva som står i vaskeanvisningen.

Anonymous poster hash: 1d732...86b

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis det ikke forsvinner på høyere temperatur (selv bruker jeg minimum 60 grader på Pierre Robert-trusene), så kan du vurdere å legge dem i bløt i f eks Bio-Tex.

Skrevet

Nå er det sånn at det må minimum 60℃ til for å ta knekken på bakterier, det trodde jeg var ganske basic kunnskap. Ergo vasker man klær i såpass varmt vann før å få dem rene.

Anonymous poster hash: bb12e...bb2

Skrevet

Vasker på 60 grader, har i hovedsak bomullstruser. Hvit truser har kortere levetid her i huset, men vi tåler noen inngrodde flekker en stund før de kasseres.

Skrevet

Seriøst...?sopp og urinveisinnfeksjon av egne truser vasket på 40 grader .?????Anonymous poster hash: 6bc7b...07f

Nå vasker jeg truser på 60 grader, men i mange år fulgte jeg vaskeanvisning og vasket på 40 grader. Har aldri hatt uvi, sopp eller andre problemer i truseområdet. Hygienestandarden her på dib er überstreng og kan ikke alltid tas på alvor.

Man får verken pest eller kolera av truser vasket på 40 grader. Trusen er ren den, men med flekk. Det er vel ingen krise, ikke mange som vil se det skulle jeg tro.

Anonymous poster hash: de0fb...46a

Gjest Antarctica
Skrevet

Seriøst...?sopp og urinveisinnfeksjon av egne truser vasket på 40 grader .?????Anonymous poster hash: 6bc7b...07f

Nå vasker jeg truser på 60 grader, men i mange år fulgte jeg vaskeanvisning og vasket på 40 grader. Har aldri hatt uvi, sopp eller andre problemer i truseområdet. Hygienestandarden her på dib er überstreng og kan ikke alltid tas på alvor.

Man får verken pest eller kolera av truser vasket på 40 grader. Trusen er ren den, men med flekk. Det er vel ingen krise, ikke mange som vil se det skulle jeg tro.

Anonymous poster hash: de0fb...46a

Man FÅR ikke pest og kolera. Man bare dyrker og fremelsker de bakteriene som finnes der fra før, og sprer dem jevnt på alle plaggene i samme maskin. Så hvis du ikke ville ha gnidd truseskrittet på barnas siklesmekke, ville du vel heller ikke ha blandet de plaggene i en 40-vask?

Skrevet

Her kokvaskes ( 95 grader), alle truser uansett hva som står på lappen, går helt fint.

Skrevet

Skal du ha vekk blod synes jeg det er best å legge dem i bløt i kaldt vann først. Dette løser opp blodet. Har hørt at varmt vann binder blodet til tøyet og farger det slik at flekken da blir vanskelig å få bort. 

Anonymous poster hash: 297d7...7a1
Skrevet

Prøv å gni inn flekken med vanish noen minutter før du hiver den på 60 grader

Anonymous poster hash: aab44...949

Skrevet

Flekker kommer gjerne av urin. Er noe i den som misfarger.. Leste det for en tid tilbake.

Alltid minimum 60 grader :)

Anonymous poster hash: e5285...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...