Gå til innhold

Tips ønskes!!! Barn på samme rom og bare tull....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flyttet og har bare et soverom der vi har køyeseng....gutta på 7 og 8 år tror det er party hver kveld da de ikke er vant å ligge i samme rom. Blir jo aldri stille og jeg har ikke alternativer akkurat nå her vi bor. De klarer ikke høre etter og jeg nekter å sitte/ligge inne med dem til de sovner. Tips????

Anonymous poster hash: 68ae7...e42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg en 19.30 og en 20.00

Anonymous poster hash: 7ba65...209

Skrevet

Legg ein på rommet og den andre på ditt rom og ber han inn når begge sover.

Anonymous poster hash: c49e2...597

Skrevet

Hehe, nei du...de er nok ikke sovnet så tidlig og innen 30 min. Jeg har ikke soverom, sover i hjørnet i stua. Situasjonen er pga samlivsbrudd....

hi

Skrevet

Du har vel noe du kan true med å ta fra de?

PS så har du satt deg selv i denne situasjonen selv. Enda flere barn med skilte foreldre, stakkars!

Anonymous poster hash: 28b4c...9e7

Skrevet

PS så har du satt deg selv i denne situasjonen selv. Enda flere barn med skilte foreldre, stakkars! Anonymous poster hash: 28b4c...9e7

Hvorfor anser du at det er viktig å komme med en sånn kommentar? Samlivsbrudd kan ha mange årsaker. Det er helt fasinerende at alle spørsmål på dette forumet ender med sure kommentarer etter 4-5 svar...

Anonymous poster hash: 253b8...854

Skrevet

Hjertelig takk for strålendende dum kommentar! Ingen har noe med hva som forårsaket samlivsbruddet og jeg er glad jeg fikk meg leilighet så kjapt. Nå må jeg spare opp egenkapital for å kjøpe litt større leilighet så fort jeg kan for å få to soverom.

Jeg er godt utdannet, men det strekker uansett ikke til mer enn jeg har nå pga høye boligpriser.

Men om noen normale mødre her inne ville komme med tips så er det fint.

De har allerede fått tv-forbud i morgentidlig.....

HI

Skrevet

PS så har du satt deg selv i denne situasjonen selv. Enda flere barn med skilte foreldre, stakkars!

Du har ikke tenkt på at din mann kan finne på å forlate deg en dag?

Anonymous poster hash: a4187...45e

Skrevet

Tror du må prøve å roe stemningen ned.

Leser du for dem før de skal sove? Om de får en lesestund også forbud mot å snakke med hverandre etter det f.eks.

Jeg har to jenter på 7 og 8 år og de legger seg samtidig, vi går på badet sammen, leser et kapittel i boka også er det i hver sin seng. De har senger inntil hver sin vegg med en skillevegg mellom så de ser ikke hverandres ansikter etter at de har lagt seg. Da får de ikke snakke eller tøyse mer og de gjør ikke det heller, da er de rolige og stemningen lav.

Regner med dere har kommet inn i en litt ond sirkel hvor du er amper og de girer hverandre opp, dere må prøve å komme ned alle sammen og få den rolige sovestemningen. Kanskje det kan hjelpe å la de høre på en lydbok en stund før de sovner?

Anonymous poster hash: 6cae7...dd2
Skrevet

Vanskelig situasjon, vi sliter med det samme med jentene våre på 5 og 7 år... Vi endte opp med å la yngste få sovne i senga mi, og så bærer vi henne tilbake i egen seng når hun har sovna. Går det an å legge ene gutten i senga di, og vente med TV og "bråk" til han har sovnet kanskje? Ikke ideelt men...

Anonymous poster hash: 41e2f...6fa

Skrevet

Joda, jeg leser og er rolig og super-pedagogisk, står ikke på det. Men de er ikke vant til dette og det er sååå morsomt og spennende å tøyse og le og tulle....Jeg kan jo heller ikke bare drive å true med ting, blir helt feil.

Men jeg føler jeg må finne en løsning for å få de til å samarbeide.

Skrevet

Øøh, TRUE?? Hvilket diktatur er du oppvokst i?

Hi, prøv å oppmuntre dem til - i første omgang - holde roen (kan ikke tvinge dem til å sovne men det skal være rolig, ikke noe bråk og krangling - og ikke gå ut av rommet etter å ha lagt seg). Klarer de det tre kvelder på rad gjør dere noe koselig sammen den fjerde (spill + kakao, høytlesning e.l.). Etter 5-7 kvelder på rad kan du ha en større belønning; dra i svømmehall/lekeland e.l. Klarer de ikke hver kveld etter hverandre forsyves belønningen. Snakk "alvorlig" med dem og legg en plan sammen med dem (for å øke motivasjonsfaktoren). Lykke til:-)

Anonymous poster hash: 4f200...773

Skrevet

Joda, jeg leser og er rolig og super-pedagogisk, står ikke på det. Men de er ikke vant til dette og det er sååå morsomt og spennende å tøyse og le og tulle....Jeg kan jo heller ikke bare drive å true med ting, blir helt feil.

Men jeg føler jeg må finne en løsning for å få de til å samarbeide.

Hva med belønning istedenfor straff? Har faktisk funka med minste her, klistremerkekalender og en litt større premie (kino el lign) når hele kalendern er full...

Anonymous poster hash: 41e2f...6fa

Skrevet

Mine gutter på 5 og 8 deler rom. Legger minste først, men har sjelden sovnet før broren legger seg, så da blir det bråk:p

Har prøvd flere ting. Noen ganger legger en av de seg i min seng eller på sofaen. De sovner fort da. Har prøvd belønningssystem, men det funker ikke i lengden...

Anonymous poster hash: ff096...223

Skrevet

Jeg tror ikke du kommer utenom det å sitte utenfor rommet deres en uke eller to. Si fra hver gang det kommer en lyd, at nå skal de være stille og sove. Sitte ordentlig inne på rommet hadde derimot ikke jeg giddet heller. Men utenfor kan du lese en bok, sitte med pc i fanget etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...